Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NS ruilt betalingen met ov-chipkaart in voor contactloos pin

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
nieuws: NS ruilt betalingen met ov-chipkaart in voor contactloos pinnen

Misschien een idee om aan te geven dat bankpassen zonder die 2 "features" (betalen zonder pincode en contactloos betalen) blijkbaar nog gewoon gemaakt worden:
In uw e-mail geeft u aan geen gebruik te willen maken van contactloos betalen en ongeacht de hoogte van het bedrag altijd uw pincode wilt gebruiken.

Wij sturen u graag een vervangende pas toe zonder deze eigenschappen. Om uw gegevens te controleren vragen wij u te bellen met 0900 - 0024 of een van onze kantoren te bezoeken.
aldus de helpdesk van de ABN Amro. Gezien de reactie lijkt het er op dat je bij de nieuwe passen dus niet zelf nfc uit en de pincode aan kan zetten, anders zou er geen nieuwe pas nodig zijn.

Afgelopen maandag heb ik er bij het lokale kantoor een aangevraagd waar (als het goed is) geen nfc in zal zitten, alleen kon de baliemedewerker mij niet vertellen of de pincode dan onder €25 weer nodig is. De betreffende medewerker wist itt de helpdesk ook niet dat je een bankpas zonder die "features" zou kunnen krijgen, tot ie in het pas-aanvraagprogramma de mogelijkheid "zonder antenne" zag staan. Daar stond echter niets over de pincode.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 29-01-2014 12:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Ja klopt, staat ook gewoon op de ABN-site... Ik zal het even toevoegen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• perry1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01-2014
quote: url
ABN-klanten kunnen desgewenst overigens ook kiezen voor een pas zonder nfc; het is niet duidelijk of dat bij ING ook kan.
De ING geeft de klant geen keus in een pas met of zonder NFC. Uit ervaring weet ik dat je die pas met NCF chip gewoon toegestuurd krijgt. Ik heb daar over geklaagd, waarop ik de reactie kreeg van de ING dat ik de NFC betaald functie (zodra die beschikbaar komt in Nederland) via de MijnING site zou kunnen uitzetten. :(

Vervolgens loop je toch met een ongemakkelijk gevoel rond dat je een pas hebt die hardware-matig iets kan wat je als klant niet wil. Dan maar weer inpakken in aluminium folie. 8)7

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
@hierboven: Dat is niet echt klantvriendelijk zeg :/ , maar als het inderdaad op die manier moet, kun je via die weg bij ING dan ook aangeven dat betalingen onder €25 ook om een pincode moeten vragen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Afgelopen maandag bij de ABN een pas zonder contactloos pinnen aangevraagd, vandaag gekregen en er wordt onder de €25 gewoon een pincode gevraagd :) Kan alleen niet testen of er inderdaad geen nfc ding in zit, heb nog niet zo'n pinautomaat gezien, het logo staat iig niet op de pas.

Oscar Wilde