Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel123
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 11:44
Hallo,

Ik heb wat problemen met de Mini-box picoPSU 90 met mijn nieuwe computer samenstelling. De computer wou niet opstarten als die koud was. Met mijn oude voeding een normale 450W ATX voeding boot de computer zonder problemen.

Ik had gelezen dat voedingen ook een minimale load hadden en heb toen een videokaart en extra HDD toegevoegd maar dit heeft niet geholpen. Als de computer eenmaal draaide was er niks aan de hand en rebootte die ook zonder problemen en heb er zelfs twee games erop gespeeld.

Deze PicoPSU kit is vervangen voor een nieuwe kit, deze kit boot helemaal niet. De CPU draait op voor 1 seconde en stopt weer. Als je de power button ingedrukt houd maakt de PicoPSU een tikkend geluid. bij deze PicoPSU heb ik ook geprobeerd extra load te genereren met videokaart en hdd. Ik heb ook geprobeerd een kabel adapter van 20pin naar 24pin ertussen te doen.

Heb mini-box gemaild en die vragen of ik mijn 12 volt van mijn 450W voeding op de PicoPsu wil aansluiten. Dat wil ik zelf liever niet doen en kan me niet voorstellen dat de adapter te zwak is, de adapter in de kit is 80W en deze is ook vervangen. Heb mijn energie meter ook altijd aangesloten gehad en deze meten toen het nog draaide tijdens het gamen 64W dus moet de adapter makkelijk trekken.

Mijn computer configuratie:

Voeding: Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit
CPU: Intel Core i3 4330 / 3.5 Ghz - 4 MB cache - LGA1150 Socket
Moederbord: MSI H81I - Moederbord - mini ITX - LGA1150 Socket
RAM: Crucial Ballistix Tactical - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL8 - 1.35 V
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
Kast: Streacom F1C Evo Zwart

Ben een beetje radeloos wat ik moet doen en waar het aan ligt.

De bedoeling van de setup was om een zuinige/stille/kleine computer te maken dus wil liever niet een grotere kast met een 400W voeding gebruiken.

Alvast bedankt voor de moeite.