[PS3] HDMI beeld valt buiten het scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:55
Ik heb de PS3 aangesloten op mijn tv via HDMI. De tv die ik heb beschikt niet over scaling opties en heeft alleen modi zoom en breed als het is aangesloten op hdmi. De resolution heb ik op 720p en 1080i geprobeerd.

Ik heb gemerkt dat het beeld buiten het scherm wegvalt. Sommige ondertiteling worden half buiten het beeld getoond. Heeft iemand hier een oplossing voor?

EDIT:
Type tv: Samsung LE26R41BX/XEC

[ Voor 5% gewijzigd door Nfear op 29-01-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:24

Emiel1984

Made in NL

Kan je aangeven welke tv je hebt ? Merk en model.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Je zal toch ergens in de opties van je TV de overscan moeten kunnen uitzetten (bij sommige tv's kan dat per input gekozen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik heb het merk en type bijgevoegd. In het karige menu is er geen optie om overscan uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 10:21
kan dit niet met de ps3 zelf? Kan me herinneren dat toen ik de ps4 aansloot ik vrijwel direct de overscan moest instellen. De ps3 heb ik al weer een tijdje dus weet niet of die dat ook direct van je vraagt. Maar die heeft dat volgens mij ook, dus kijk daar eens door de menuutjes zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Brainalyser1st schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:30:
kan dit niet met de ps3 zelf? Kan me herinneren dat toen ik de ps4 aansloot ik vrijwel direct de overscan moest instellen. De ps3 heb ik al weer een tijdje dus weet niet of die dat ook direct van je vraagt. Maar die heeft dat volgens mij ook, dus kijk daar eens door de menuutjes zou ik zeggen.
Ik heb ook al met het menu in de PS3 gespeeld, maar ik weet het nog niet zeker of het ook met andere apparaten het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
NoFearz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:32:
[...]

Ik heb ook al met het menu in de PS3 gespeeld, maar ik weet het nog niet zeker of het ook met andere apparaten het geval is.
Ik heb ook ff gekeken in het PS3 menu maar kan het niet vinden, heb je al geprobeerd een andere tv-modus in te schakelen. Mijn tv heeft verschillende modus/scenes zoals algemeen bioscoop spel grafisch foto enz. bij spel en grafisch heeft deze een stuk minder last van overscan dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Hier heb ik de manual

Pagina 22: Ik heb de verschillende modi uitgeprobeerd.

Pagina 25: Ik heb via HDMI alleen de opties Wide, Zoom, 4:3. Auto-Wide is wat ik nodig heb, maar is niet selecteerbaar via HDMI.

[ Voor 10% gewijzigd door Nfear op 29-01-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
Hmm, zelfde tv als ik heb gehad alleen maatje kleiner, heb zelf eigenlijk nooit gehad dat er tekst wegviel. Weet niet wat je er aan kan doen, misschien ligt het aan de game omdat de ondertitels gewoon heel laag zitten.

Wel kan ik je aanraden het digitale ruisfilter(dat dingetje boven dnie demo) uit te zetten, want dat geeft zeker bij donkere gebieden met lichte objecten rare ghosting.

Valt het trouwens onder weg of aan de zijkanten?

Edit: Auto-wide is in principe hetzelfde als wide alleen is dat voor gewone tv. Als er een 4:3 programma op tv is dan rekt die hem uit en bij 16:9 vertoont die hem gewoon goed. Zoiets is het dacht ik, al werkte het bij mij niet altijd even goed. Maar ik keek ook nooit gewone tv uitzendingen met deze tv, was puur voor het gamen en films kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Brainalyser1st op 29-01-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Brainalyser1st schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:54:
Hmm, zelfde tv als ik heb gehad alleen maatje kleiner, heb zelf eigenlijk nooit gehad dat er tekst wegviel. Weet niet wat je er aan kan doen, misschien ligt het aan de game omdat de ondertitels gewoon heel laag zitten.

Wel kan ik je aanraden het digitale ruisfilter(dat dingetje boven dnie demo) uit te zetten, want dat geeft zeker bij donkere gebieden met lichte objecten rare ghosting.

Valt het trouwens onder weg of aan de zijkanten?
Aan alle kanten valt het weg. Het is met video's, games en gewone tv ben ik achter gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nfear op 29-01-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
NoFearz schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:00:
[...]

Aan alle kanten valt het weg.
Ja maar ook die tekst? de ondertitels? Snap dat het aan alle kanten een beetje wegvalt ivm overscan maar het kan toch niet zo erg zijn dat je HUD echt half wegvalt?

Misschien ff terug naar de fabrieksinstellingen als je het ook met gewone tv hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door Brainalyser1st op 29-01-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 19:43
Wat je ook kunt proberen is een manual reset van je PS, wat ervoor zorgt dat enkel het beeld wordt gereset, alle bestanden blijven gewoon behouden (geloof me, heb dit meerdere malen moeten doen bij het switchen van TV's).

Klik hier voor video: YouTube: How To Reset PS3 Video Settings [PS3]

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Brainalyser1st schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:01:
[...]

Ja maar ook die tekst? de ondertitels? Snap dat het aan alle kanten een beetje wegvalt ivm overscan maar het kan toch niet zo erg zijn dat je HUD echt half wegvalt?

Misschien ff terug naar de fabrieksinstellingen als je het ook met gewone tv hebt?
Er valt minimaal 1-2 centimeter weg aan alle zijkanten. Als daar net tekst staat is het wel storend. Heel soms wordt er bovenin het scherm ondertiteling(boventiteling?) laten zien en dan zie je gewoon halve letters.
volkano schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:06:
Wat je ook kunt proberen is een manual reset van je PS, wat ervoor zorgt dat enkel het beeld wordt gereset, alle bestanden blijven gewoon behouden (geloof me, heb dit meerdere malen moeten doen bij het switchen van TV's).

Klik hier voor video: YouTube: How To Reset PS3 Video Settings [PS3]

Succes! :)
Dit heb ik ook gedaan door het wisselen van tv's, maar heeft hier niet echt iets mee te maken :P

[ Voor 36% gewijzigd door Nfear op 29-01-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1