Idee met gewaagde technieken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Heren,

Ik wil mijn onderdelen aan de muur gaan hangen.

Deze case die ik wil maken wordt ietwat plat, en dus heb ik PCI-X 16x extension cables nodig.

Ik heb tests gezien van 1 kaart die na genoeg geen performance drop zou hebben.

Maar nu heb ik het over 2 kaarten in SLI, daar heb ik nog geen tests over gezien of iemand die het geprobeerd heeft.

Even een idee van wat ik wil doen:

Afbeeldingslocatie: http://maximilian.myds.me/web_images/IMG_3376_klein.jpg

Heeft 1 van jullie hiermee ervaring of kan iemand vinden die er ervaring mee heeft gehad?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 14:04
Ik kwam onlangs deze tegen: http://www.overclock.net/...g-maxxplanck-v2-completed, misschien kan je hier enige informatie uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyrip
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 13:51
het enige wat erg lastig is is dat de voedingen voor een high end setup meestal erg dik zijn(10cm) en dan is de dunheid er een beetje uit, voor de rest zal het waarschijnlijk geen problemen geven mits je lang genoege pcie verlengstukken kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
aryan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:13:
Ik kwam onlangs deze tegen: http://www.overclock.net/...g-maxxplanck-v2-completed, misschien kan je hier enige informatie uithalen.
Gozer je bent geweldig! Het probleem wat hij beschrijft met meerdere kaarten was ik al bang voor.

Ik ga nog even verder spitten, zo te zien heeft hij iets met 3M gedaan, en benchmarks! :D

Edit: Ik ben ook een beetje bang voor mijn 580GTX's, die zijn alles behalve zuinig...

[ Voor 8% gewijzigd door Maximilian op 29-01-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 17:17

JWR

Het enige waar je wel rekening mee moet houden is je SLI connector, bestaat deze wel zolang als jij hem nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
JWR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:22:
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is je SLI connector, bestaat deze wel zolang als jij hem nodig hebt?
Volgens mij moet dit te doen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/intel%20D5400XS%20new%20SLI-%20bridge%2002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

skyrip schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:16:
het enige wat erg lastig is is dat de voedingen voor een high end setup meestal erg dik zijn(10cm) en dan is de dunheid er een beetje uit, voor de rest zal het waarschijnlijk geen problemen geven mits je lang genoege pcie verlengstukken kan vinden.
De voeding uit de behuizing halen en de fan vervangen voor een kleinere (bv 80mm) die aan de zijkant tegen de psu blaast, dat scheelt al gauw 3cm in hoogte. :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Topicstarter
Ok, ik heb even zitten zoeken, er zijn 178mm, 140mm, 120mm en kortere SLI bridges.
De prijzen die er voor worden gevraagd zijn echter insane en ik weet niet of het goed werkt.

Misschien moet ik er toch maar aan gaan denken om zoals die kerel van de overclock.net website, om de kaarten op elkaar te monteren.

Ik ga uit van de dikte van de voeding als plusminus de dikte van de kast, die is 89mm dik, de CPU cooler zal uitgefreesd worden in de plexi cover.

Daarnaast zal er aan de achterkant wat ruimte overblijven voor cable management, dus wat er van de muur af zou komen is ongeveer 10cm inderdaad.
Meelobee schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:17:
[...]

De voeding uit de behuizing halen en de fan vervangen voor een kleinere (bv 80mm) die aan de zijkant tegen de psu blaast, dat scheelt al gauw 3cm in hoogte. :)
De Enermax Galaxy DXX is een voeding met een 135mm en 80mm combinatie, dat heeft een rede die ik graag wil houden.

[ Voor 24% gewijzigd door Maximilian op 29-01-2014 13:35 ]

Pagina: 1