Wie speelt er met 7.1 geluid op de ps3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Ik heb sindskort een 7.1 systeem ingericht en vroeg me af of er meer mensen zijn die het gebruiken tijdens gamen met een playstation en of dit goed werkt.

Ik zelf speel alleen multiplayer van de Call of Duty games en daarbij vind ik surround geluid erg belangrijk. Dit gebruik ik vooral om te horen waar de tegenstanders lopen. Helaas heb ik dit nog niet werkend gekregen bij ghosts en vraag me nu af of dit wel ondersteund wordt. Bij films afspelen via de ps3 mediaserver heb ik het wel werkend gekregen dmv LPCM instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Achterop het doosje staat als het goed is gewoon welke surroundformaten door een game ondersteund worden.

En daarnaast selecteert je receiver automatisch de output die de PS3 doorgeeft. Is dat 7.1, dan is dat 7.1.

Echter, als je echt goed wilt horen waar iemand loopt, moet je een goede headset gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door bram1984 op 29-01-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
Het zou kunnen dat de instellingen van films kijken en gamen op de PS3 verschillend zijn. Kijk in dat geval bij de instelling bij geluid en kies de juiste uitvoer formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
kazuyakevin schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:44:
Het zou kunnen dat de instellingen van films kijken en gamen op de PS3 verschillend zijn. Kijk in dat geval bij de instelling bij geluid en kies de juiste uitvoer formaten.
Ik denk dat het goed staat aangezien de receiver aangeeft dat er 7.1 geluid ontvangen wordt. Ik weet ook dat de receiver werkt aangezien het met films wel goed gaat. Heb het vermoeden dat ghosts wel 7.1 ondersteund (zoals aangegeven) maar niet bij de multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:25
Malt007 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat het goed staat aangezien de receiver aangeeft dat er 7.1 geluid ontvangen wordt. Ik weet ook dat de receiver werkt aangezien het met films wel goed gaat. Heb het vermoeden dat ghosts wel 7.1 ondersteund (zoals aangegeven) maar niet bij de multiplayer.
Normaliter is het zo dat als er 7.1 op de receiver staat deze ook een 7.1 signaal krijgt dus dit ook verspreidt over de speakers. Anders zou hij moeten overschakelen naar 'stereo' althans dat is wat mijn Denon doet.

Het ligt eraan welke receiver je hebt of het kan; maar heb je al geprobeerd je geluid te kalibreren?
Met Denon en Marantz gebruik je hiervoor de meegeleverde microfoon en Audyssey. Met Yamaha gebruik je YPOA (ook met een microfoon). Meestal wordt er ook aangegeven welke 'codec' wordt gebruikt; DD(+) (trueHD), DTS (HD-MA), (L)PCM of Dolby Digital.

Dat laatste is (Dolby Pro Logic) is een beetje 'cheaten' het is namelijk een 2.1 signaal om naar een 'surround' signaal. Zoals je kunt raden raak je daar in veel gevallen positional audio kwijt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
SacreBleu schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:27:
Het ligt eraan welke receiver je hebt of het kan; maar heb je al geprobeerd je geluid te kalibreren?
Hij hééft 7.1 al gewoon werkend (met films) dus calibreren is geheel irrelevant.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Het geluid is gecalibreerd met audyssey, maar is dat niet alleen om te bepalen hoe hard je speakers moeten tov de plek waar je de mircrofoon zet?

Zoals Brad Pitt aangeeft lukt het wel om 7.1 geluid te verkrijgen als ik een film afspeel via de ps3 mediaspeler. Enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de marantz 5004 niet overweg kan met codec die ghosts meestuurt al lijkt me dat sterk want hij herkend de input als 7.1 multichannel en 5.1 gaat prima.

Ik heb de ps3 nu trouwens op LPCM staan omdat dat nodig is om de films op 7.1 af te spelen maar op bitstream had ik hetzelfde probleem met ghosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:03

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

De laatste COD die ik gespeeld heb was Black Ops 1. Daarin zat in de multiplayer minimaal 5.1 geluid. Ik heb zelf een 7.1 headset en in Black Ops knalde ik samen met een maat van me de Chopper gunner al uit de lucht voordat hij goed en wel de map was binnen gevlogen, puur op basis van geluid.

Volgens mij moet je een een normale 7.1 opstelling via normale boxen vrij hard zetten, wil je het allemaal goed horen. Dat was bij mijn cheap ass 350 euro setje iig wel het geval. Daarom heb ik destijds een 7.1 headset gekocht en dan kun je in COD erg goed horen waar iemand loopt, of deze aan het herladen is etc etc.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:02
Misschien heel stom, maar heb je al gekeken bij de geluidsinstellingen in Ghosts zelf?
Ik heb btw wel gewoon 5.1 uit mijn speakers als ik Ghosts speel.

[ Voor 27% gewijzigd door SgtElPotato op 03-02-2014 12:53 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik speel inderdaad ook heel erg op geluid en wordt daardoor vaak voor cheater uitgemaakt omdat ik gewoon hoor waar ze lopen. Dat is ook 1 van de redenen geweest om over te stappen naar 7.1 zodat me kd nog verder naar boven kan ;-) Na wat googlen gevonden dat ghosts trouwens wel 7.1 ondersteund maar daar staat niet bij of het ook bij de multiplayer is. Ik zal vanavond eens kijken of de singleplayer wel het goede geluid geeft.

@ Antonyterhorst, volgens mij kan je ingame niks instellen of ik heb scheef gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Brad Pitt schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:33:
[...]

Hij hééft 7.1 al gewoon werkend (met films) dus calibreren is geheel irrelevant.
Kalibreren met Audyssey is héél wat anders dan iets 'werkend' krijgen. Dus juist totaal niet irrelevant. Een film is pre-mixed om de beste resultaten te halen. Een game niet, waardoor je met kalibratie nét dat beetje meer krijgt. Kalibreren is het 'perfectioneren' van iets, niet het werkend krijgen van.
Malt007 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:40:
Het geluid is gecalibreerd met audyssey, maar is dat niet alleen om te bepalen hoe hard je speakers moeten tov de plek waar je de mircrofoon zet?
Er wordt met Audyssey iets meer gedaan dan alleen de afstand van speakers bepalen afhankelijk welke technologie het ondersteunt of versie, omdat je wel zag dat je 7.1 binnen kreeg maar het niet hoorde kan het zijn dat je met kalibreren wel nét iets zou horen. Kalibreren kan nooit kwaad. Je kan daarna altijd gaan fine-tunen. Werkt surround wel in singleplayer?

Het zal niet aan je Marantz liggen dat hij de codec niet ondersteunt, die ondersteunt alles wat de PS3 ook kan uitsturen.

[ Voor 41% gewijzigd door SacreBleu op 03-02-2014 11:43 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
SacreBleu schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:34:
Kalibreren met Audyssey is héél wat anders dan iets 'werkend' krijgen. Dus juist totaal niet irrelevant.
Lees je wel? Het werkt al. Calibreren gaat daar niets aan veranderen. Hoeft ook niet, logischerwijs.
Een film is pre-mixed om de beste resultaten te halen. Een game niet, waardoor je met kalibratie nét dat beetje meer krijgt.
Irrelevant. Als hij met films 7.1 audio heeft werkt 7.1 audio dus gewoon.
Kalibreren is het 'perfectioneren' van iets, niet het werkend krijgen van.
Klopt. Daarom is jouw opmerking geheel irrelevant, fijn dat je dat nu zelf ook inziet d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Nee, ik dacht dat hij het over grasmaaiers had.
Irrelevant. Als hij met films 7.1 audio heeft werkt 7.1 audio dus gewoon.
Niet irrelevant, zijn receiver geeft aan tijdens een multiplayer match ook een 7.1 signaal te ontvangen, had hij nog niet gekalibreerd had het net-zo kunnen zijn dat het er wel was, maar dat hij het niet hoorde.
In dit geval heeft hij dat wel gedaan dus gaat er iets anders mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb de singleplayer nog niet getest dus wellicht dat het daar aan ligt. Hopen dat er iemand meeleest die gewoon weet of het wel of niet ondersteund wordt bij de multiplayer.

Even voor de duidelijkheid, er komt helemaal geen geluid uit de achterspeakers, maar wel uit de zijspeakers.

Edit: zojuist de singleplayer gespeeld en ook daar geen 7.1. Wellicht dat het toch aan mijn versterker ligt dan, iemand enig idee wat voor instelling dat zou kunnen zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Malt007 op 03-02-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Volgens mij zijn de meeste games, waaronder waarschijnlijk Ghosts, op de PS3 5.1 door middel van Dolby Digital. Dus ook al geeft je reciever 7.1 aan (omdat je waarschijnlijk alle LPCM opties aangevinkt hebt), dan krijgt deze echter waarschijnlijk 5.1 DD omgezet naar 7.1 LPCM door de PS3 zonder dat deze ook daadwerkelijk iets met het geluid doet zodat het daadwerkelijk over 7.1 gaat. Ik denk dat als je alle LPCM opties zoveel mogelijk uitzet (ik denk dat je 2ch LPCM overhoudt dan), je DD 5.1 op je reciever krijgt te zien.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Voordat ik de LPCM optie had aangezet en het dus via bitstream ging had ik al dezelfde input op me versterker (7.1 multichannel), dus weet niet of het ermee te maken heeft.

Volgens deze site: http://www.eurogamer.net/...l-of-duty-ghosts-face-off ondersteund de ps3 het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Malt007 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:37:
Voordat ik de LPCM optie had aangezet en het dus via bitstream ging had ik al dezelfde input op me versterker (7.1 multichannel), dus weet niet of het ermee te maken heeft.

Volgens deze site: http://www.eurogamer.net/...l-of-duty-ghosts-face-off ondersteund de ps3 het dus wel.
Bitstream of LPCM setting zou niet moeten uitmaken voor games. Ik heb het denk ik op bitstream staan en krijg alsnog 7.1 LPCM met alle games, ook al ondersteunt de game 7.1 niet.

En of het echt ondersteunt valt dus nog wel te betwijfelen en ze het niet gewoon standaard hebben afgevinkt. Als je bijvoorbeeld hier kijkt zie dat sommige games wel 7.1 LPCM ondersteunen, maar in praktijk het nauwelijks gebruikt wordt. Ik denk dat Ghosts 'gewoon' vastzit op 5.1. Wat je eventueel kan doen is een 'echte' 7.1 game uit die lijst testen als je er één van hebt of dat überhaupt wel werkt.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Pagina: 1