Mediamarkt actie: pech gehad?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Afgelopen zaterdag heb ik bij de Mediamarkt een notebook gekocht (598 euro). Vandaag begint een actie waarbij een behoorlijke korting wordt gegeven.
Heb ik nu pech gehad, of zijn er nog mogelijkheden om toch de korting te krijgen?

Bij Mediamarkt heb je 14 dagen de tijd om je product te retourneren. Dat zou ik natuurlijk kunnen doen en vervolgens eenzelfde notebook aanschaffen voor een lagere prijs. Dat is misschien wat kinderachtig, maar ja 100 euro is ook mooi. Ik moet dan wel eerst mijn notebook schoonvegen en vervolgens het nieuwe notebook weer installeren. Ik kan het ook met Mediamarkt overleggen, hoe zouden ze reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zover ik weet kan je met de originele bon terug naar de servicedesk en krijg je het verschil terug.
Wat je al zegt, anders zou je net zo goed de laptop terug kunnen brengen en een nieuwe halen, same thing, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 'papier' heb je geen recht op die korting. In praktijk biedt de 14 dagen wel de optie om er gebruik van te maken. De meeste winkels zullen dan ook niet moeilijk doen en gewoon het verschil regelen - dat is handiger dan een geopende versie eerst weer innemen en het gedoe er omheen.

Je bent de eerste niet en de laatste niet die met die vraag bij ze aan zal kloppen, en ik verwacht niet dat ze moeilijk doen (Maar goed, winkels zijn niet altijd heel goed in de logica van de makkelijke weg en een tevreden klant ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Nou lees ik net dat de 14 dagen omruilgarantie niet geldt voor een heleboel zaken waaronder notebooks. Zal wel een kansloze missie worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:50
Ik zou het gewoon proberen. Die 100 euro is toch genoeg geld om het voor te doen, lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelofVos schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:51:
Nou lees ik net dat de 14 dagen omruilgarantie niet geldt voor een heleboel zaken waaronder notebooks. Zal wel een kansloze missie worden dan.
Nee hoor, gewoon proberen. Ik heb met eenzelfde probleem bij de mediamarkt in Maastricht wel een €130 terug gehad. Is wel al een hele tijd geleden, maar waarom zou het veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 15:14

BioHazard

*\o/*

Wie niet waagt, die niet wint? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:49

amaterasu

In memory of Cj

Normaal kun je binnen 2 weken je verschil terughalen. (ben parttimer bij een MM). Verwacht niet dat ze moeilijk doen. Gewoon na 18:00 vandaag langs de service lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Ga het zeker proberen. Zal het resultaat hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

amaterasu schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:54:
Normaal kun je binnen 2 weken je verschil terughalen. (ben parttimer bij een MM). Verwacht niet dat ze moeilijk doen. Gewoon na 18:00 vandaag langs de service lopen.
Kijk inside info daar hebben we wat aan :)

Daarbij zou ik ook gewoon met bon teruggaan en het daar bespreken. Voor die 100 euro kun je toch leuke dingen kopen. En het vriendelijk vragen kost natuurlijk niets.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:10

SeatRider

Hips don't lie

RoelofVos schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:48:
Bij Mediamarkt heb je 14 dagen de tijd om je product te retourneren. Dat zou ik natuurlijk kunnen doen en vervolgens eenzelfde notebook aanschaffen voor een lagere prijs. Dat is misschien wat kinderachtig, maar ja 100 euro is ook mooi. Ik moet dan wel eerst mijn notebook schoonvegen en vervolgens het nieuwe notebook weer installeren.
Wat ook kan is eerst een nieuwe halen, vervolgens met de bon van de oude laptop, de nieuwe terugbrengen. Die is dan nog factory sealed, maak je er ook niet iemand anders' probleem van (onverkoopbare demolaptop).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan gewoon, valt onder laagste prijsgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Klopt omruilen willen ze nog wel eens moeilijk over doen. Echter verschil terug bij een actie als de BTW dagen doen ze echt niet moeilijk over.(Als het binnen 14dagen is en het product binnen de btw actie valt. Wat hier het geval is.). Zijn zat collega's die het in de week ervoor ook gewoon aangeven aan klanten dat ze een weekje later even terug moeten komen zodat ze nog wat geld terug krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:56:
[...]

Wat ook kan is eerst een nieuwe halen, vervolgens met de bon van de oude laptop, de nieuwe terugbrengen. Die is dan nog factory sealed, maak je er ook niet iemand anders' probleem van (onverkoopbare demolaptop).
Behalve dan dat als jij doelbewust een ander artikel terugbrengt dan waar de bon van is, je fraude pleegt. En gezien ze ongetwijfeld bij de MM de barcodes zullen scannen om serienummers te loggen, loop je dan dus gegarandeerd tegen de lamp.

Hoe goed je het misschien ook bedoelt ten aanzien van het niet andermans probleem te maken, is en blijft het fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit net de prijzen te bekijken... wat toevallig ik hou het nu dagen in de gaten, maar precies vandaag zijn de prijzen verhoogd. Wat een ongelovelijke eikels zijn het bij de Mediamarkt. Totale misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Welke vestiging? Of de webshop? Bij de vestiging waar ik werk word er juist op gewezen dat er geen prijzen mogen worden aangepast (Op mijn afdeling gebeurt dit dan ook niet). Wel staat elke vestiging voor zich kan dus zijn dat het ergens wel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:43:
Ik zit net de prijzen te bekijken... wat toevallig ik hou het nu dagen in de gaten, maar precies vandaag zijn de prijzen verhoogd. Wat een ongelovelijke eikels zijn het bij de Mediamarkt. Totale misleiding.
Vaker zo, een oude werkgever van mij had dezelfde distri en dus inkoopprijs als hun. (BAS) ditsoort acties hebben ze regelmatig en dan gaan de prijzen van sommige producten (tijdelijk) met gem. 15% omhoog

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:43:
Waar zie jij de prijzen dan? Op de website zijn momenteel geen producten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18
Sc0rPi0N schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:56:
[...]

Kijk inside info daar hebben we wat aan :)

Daarbij zou ik ook gewoon met bon teruggaan en het daar bespreken. Voor die 100 euro kun je toch leuke dingen kopen. En het vriendelijk vragen kost natuurlijk niets.
Daar hoef je geen inside info voor te hebben hoor. Ik dacht zelfs dat het redelijk algemeen bekend is dat je de korting nog op kan halen bij de bekende BTW actie van MM. Het staat ook in de TS van het topic over deze actie: \[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie
7. Als ik voor de actie iets koop kan ik dan tijdens de actie de btw terug halen?
Ja met de 14 dagen laagste prijs garantie. Maar:
- Als je in de webshop besteld hebt kan het niet niet.
- Als je nu iets koopt voor € 100 en het kost tijdens de actie € 110 dan is de prijs met btw korting € 110 / 1,21 = € 91 dus € 9 goedkoper dan wat jij betaald hebt, je krijgt dan € 9 terug.
Ik heb afgelopen weekend een TV aangeschaft bij MM, vandaag of morgen ga ik nog even langs om de korting op te halen. Dat wordt zelfs aangeraden door veel medewerkers bij MM, vanwege de drukte die er vaak is tijdens de BTW actie.

[ Voor 18% gewijzigd door Tankiej op 29-01-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

amaterasu schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:48:
Welke vestiging? Of de webshop? Bij de vestiging waar ik werk word er juist op gewezen dat er geen prijzen mogen worden aangepast (Op mijn afdeling gebeurt dit dan ook niet). Wel staat elke vestiging voor zich kan dus zijn dat het ergens wel gebeurt.
ik zie dit op de webshop, die al de laagste prijzen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RoelofVos schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:35:
[...]

Waar zie jij de prijzen dan? Op de website zijn momenteel geen producten te zien.
Hier zie je al de aangepaste prijzen: http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/webshopruiming.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:26

Bever!

3

Valt onder prijsgarantie. Gewoon langsgaan en verschil meenemen. Doen veel klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens in \[29-01 t/m 02-02] MediaMarkt BTW weg ermee actie, daar worden situaties als deze uitgebreid bediscussieerd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Heb je al gebeld?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Ga er morgen even langs, die andere draad had ik nog niet gezien. Sorry voor de dubbeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Toch vanavond nog maar even langs geweest. Zonder moeite en discussie ruim honderd euro terug gekregen. Klasse service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi, dan is dat hiermee afgehandeld :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.