Nieuw Mobo CPU en Voeding advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• StephanNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09-2023
Hallo iedereen,

Enige tijd ben ik aan het zoeken naar een goede upgrade voor mijn systeem. Want ik heb regelmatig problemen met freezes ik heb hier ook topics over in de complete system thread.

Meeste geven mij het advies dat ik een slechte voeding voor mijn systeem. Als ik toch een nieuwe voeding nodig zou hebben zou ik ook graag mijn CPU en Mobo willen upgraden, want helaas kwam ik er 5 jaar geleden te laat achter dat er voor de socket 1156 geen nieuwe CPU's gemaakt zouden worden :( en mijn onderdelen worden ook wss beschadigt door de freezes.

Budget zou zijn rond de 400 euries speel voornamelijk BF4 en WoW en LoL en ik ga nog een 2e scherm halen maar wanneer weet ik nog niet.

PC specs:
Cooler Master HAF932
CPu Cooler: Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
CPU: Int Core i7-860 2800 1156
HDD: Samsung 640 GB SAT2 HD642JJ
SSD: Corsair SSD 2.5", 120GB, SATA600, Force GT
RAM: 4GB 1333-999 Value K2 COR
MOBO: Asro P55 Extreme P55
GPU: HD 7870 GHz Edition OC
PSU is Sharkoon WPM 500W

Zelf heb ik gekeken naar een 1150 socket de i7 4470 niet de K versie maar de normale zou goed genoeg voor mij zijn want ik clock nooit mijn systeem up.

Ik hoop dat jullie mij iets leuks kunnen bieden :)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:49
Een intel 4470 bestaat niet ben ik bang, dus bedoel je een 4670 of een 4770? Anyway een Asrock z87 pro is al voor rond de 80 euro te krijgen. De voeding die je nu hebt is misschien niet Juh van HET maar 500w is meer dan voldoende. Misschien dat je voor 65 euro een Seasonic m12 620w kan kopen ben je ook weer van een kwaliteitsvoeding voorzien.

De 4670 kost je 186 euro een 4770 heb je voor ongeveer 260 euro. Dus dan kom je wel onder die 400 euro uit. Ik zou trouwens ook een setje van 2x4GB 2133/2400mhz geheugen nemen. Dat is nog eens een euro of 80. Dan ga je iets over budget met de 4770, met de 4670 zou je ok moeten zitten.

flickr - WOT Profile - Game PC

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
In je andere topic schrijf je dat je freezes hebt na het installeren van de SSD en de videokaart. De SSD heeft een Sandforce controller, wat op zich niet verkeerd is, maar het is in het verleden gebleken dat het moeilijk is om hier goede firmware voor te schrijven. Het gevolg is dat SSD's met zo'n controller vaak random uitvallen en freezes hebben. Vooral OZC SSD's met zo'n controller zijn hierom berucht, maar SSD's van andere merken zijn er ook niet vrij van. Ik raad je aan om te testen met een andere SSD, of Windows zolang even op de HDD te zetten, en kijken of je dan ook nog freezes hebt. Je voeding is vergelijkbaar met een Corsair CX500 volgens reviews, en dat is een prima voeding, dus ik vermoed dat het niet aan je voeding ligt. Daarnaast is 500W gewoon genoeg voor jouw systeem.
Qua prestaties kan je CPU nog best mee, eventueel kun je nog 4GB bij plaatsen, zodat je 8GB hebt.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• StephanNL
MartijnLoarne schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:53:
In je andere topic schrijf je dat je freezes hebt na het installeren van de SSD en de videokaart. De SSD heeft een Sandforce controller, wat op zich niet verkeerd is, maar het is in het verleden gebleken dat het moeilijk is om hier goede firmware voor te schrijven. Het gevolg is dat SSD's met zo'n controller vaak random uitvallen en freezes hebben. Vooral OZC SSD's met zo'n controller zijn hierom berucht, maar SSD's van andere merken zijn er ook niet vrij van. Ik raad je aan om te testen met een andere SSD, of Windows zolang even op de HDD te zetten, en kijken of je dan ook nog freezes hebt. Je voeding is vergelijkbaar met een Corsair CX500 volgens reviews, en dat is een prima voeding, dus ik vermoed dat het niet aan je voeding ligt. Daarnaast is 500W gewoon genoeg voor jouw systeem.
Qua prestaties kan je CPU nog best mee, eventueel kun je nog 4GB bij plaatsen, zodat je 8GB hebt.
MartijnLoarne schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:53:
Mijn broer heeft ook ongeveer hetzelfde probleem dat zijn computer soms ook freezes en hij heeft dezelfde voeding maar wel een nieuwe mobo en CPU. verder heeft hij geen SSD dat ik weet maar ik kan dit ook altijd proberen.

Ja, maar het is ook gwn raar als het de GPU zou zijn dan meot het systeem in principe wel iedere keer uitvallen tijdens het gamen. En niet random een week niet dan opeens een avond 3 keer achter elkaar ect. Daarom zou ik het ook raar vinden dat het dan de SSD zou zijn want die wordt heletijd constant door gebruikt omdat daar uiteraard mijn SSD op staat. maar ik ga het uiteraard proberen bij de volgende freeze bedankt voor deze tip.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
Je broer heeft dus een andere videokaart dan jij? En heeft ook freezes? Dat is wel vreemd ja. Ik zou jullie videokaarten even uitwisselen om te kijken of het daaraan ligt. En verder kijken of je een andere voeding kun regelen, en die testen in zowel jouw PC als in die van je broer.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Knupple
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01 18:22
Ik heb zelf laatst dit gehaald:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 87,-€ 87,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 70,95€ 70,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 373,80

Deze setup doet het bij mij in ieder geval perfect.Maar aangezien jij geen overclock wil kan je er ook de i54670 in doen of die i74670.

• StephanNL
MartijnLoarne schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:18:
Je broer heeft dus een andere videokaart dan jij? En heeft ook freezes? Dat is wel vreemd ja. Ik zou jullie videokaarten even uitwisselen om te kijken of het daaraan ligt. En verder kijken of je een andere voeding kun regelen, en die testen in zowel jouw PC als in die van je broer.
In ieder geval ga ik benchmark op mijn SSD laten runnen en health check als daar niks uit komt ga ik verder kijken na de upgrade mogelijkheden die iedereen mij biedt hiero :)

Mijn broer heeft dit gekregen sinds dat hij een nieuwe MOBO en CPU heeft gehaald en zijn freezes gebeuren bij gw2 en bij algemeen gebruik..
Pagina: 1