• HylkeM
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een Radeon HD 4770 512mb DDR5

Mijn probleem is dat in Catalyst Control Center mijn idle temperatuur van de GPU tussen de 60-70 ligt.
Met gamen stijgt dit zelfs naar 90+

Waar kan dit aan liggen?

Zelf met fanspeed 100% krijg ik hem niet onder de 50-60 op idle

Hier printscreen

http://postimg.org/image/epxw6db1l/

[ Voor 9% gewijzigd door HylkeM op 29-01-2014 10:07 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:43
Stof of opgedroogde koelpasta. Even busje perslucht halen, videokaart eruit schroeven en de fan tegen houden en die eens goed doorblazen. Mocht dat niet helpen kan je eventueel nog de koelpasta vernieuwen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat Joenino zegt. ^^

Begin met het schoonmaken van de koeler. Mogelijk zit er veel stof tussen de koelvinnen, meestal rondom de ventilator, waardoor de warmte een stuk minder effectief afgevoerd kan worden.
Als dat niet helpt, of niet het geval is, kijk dan goed of de ventilator nog in orde is.

Daarna kun je controleren of het contact tussen GPU en koelblok wel in orde is. Mogelijk is de koelpasta inderdaad aan vervanging toe. Mocht je dit gaan doen, dan hoef je er niet zoveel op te doen als er soms af fabriek op gedaan wordt, want die mikken er toch een flinke klodder op soms... Een goede rijstkorrel is voldoende, eventueel kun je het nog iets uitspreiden. Maar de GPU van de R4770 is niet zo groot, dus noodzakelijk is het niet denk ik.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• HylkeM
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09-2025
Bedankt heren!

Ik zal een poging wagen :)