Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB84
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik heb een Gigabyte F2A88XM-D3H moederbord in mijn HTPC. Nu wil ik via WOL (Wake On Lan) instellen in mijn bios. Dit lukt mij echter niet. Ik zie dat het moederbord wel WOL ondersteund maar kan het niet terugvinden in het bios...

Waar zou ik dit moeten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:22
WOL werkt alleen in slaapstand en word door de drivers ondersteund.
Kijk bij je instellingen van je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Maar meestal heb je inderdaad wel een BIOS setting om het te activeren, al zijn er meer die hem niet kunnen vinden (maartenbreesnee in "[BBG] HTPC november 2013").

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:22
ErP: Determines whether to let the system consume least power in S5 (shutdown) state.
(Default: Disabled)
Note: When this item is set to Enabled, the following functions will become unavailable: PME event wake up, power on by mouse, power on by keyboard, and wake on LAN.

Deze optie staat bij Power Management, staat die toevallig aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

SpiriTNL schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:22:
WOL werkt alleen in slaapstand en word door de drivers ondersteund.
Kijk bij je instellingen van je netwerk.
WOL is voor systemen die uit staan of anderszins niet direct operationeel. Als 't alleen kan als 't systeem in slaapstand staat, zouden bedrijven nooit hele rollouts kunnen doen van nieuwe images, omdat de computers uit staan. Daar is WOL juist voor gemaakt, systeem staat uit en je wilt 'm aan hebben.
SpiriTNL schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:33:
ErP: Determines whether to let the system consume least power in S5 (shutdown) state.
(Default: Disabled)
Note: When this item is set to Enabled, the following functions will become unavailable: PME event wake up, power on by mouse, power on by keyboard, and wake on LAN.

Deze optie staat bij Power Management, staat die toevallig aan ?
Die functie heb ik ook op m'n systemen en heb ik aan staan, zodat m'n USB niet aan blijft. Hierdoor kan ik nog wel m'n systeem wakker maken als deze in slaapstand staat. Dat is iets wat je over 't algemeen met een HTPC doet, ik wel iig. Uit kan ook, en dan moet je ErP uit hebben voor WOL.

Maar als 't goed is, moet de optie ook ergens anders beschikbaar staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB84
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-08-2023
Probleem is opgelost. In mijn instellingen van mijn netwerkkaart moest ik WOL nog aanvinken.
Blijf het wel vreemd vinden dat er geen optie te vinden is in de bios.

Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1