Toon posts:

Wireless DVI / HDMI óf anders pc in tafel bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bijna één jaar woon ik nu in mijn huidige woning. Mijn pc staat nu in een hobbykamer. Maar al vanaf het begin wil ik mijn pc - een grote Cooler Master kast - in de woonkamer plaatsen. Het liefst op een hoek van de eettafel, circa 5 meter vóór de tv. Het probleem hierbij, is dat er dan veel kabels over de tafel en de vloer lopen.

Een laptop is géén optie. Ik heb een redelijk uitgebreide pc welke ik up-to-date houd. Een laptop kan deze prestaties (vooral voor games) niet aan. Daarbij werk het liefst op een 27" monitor. Deze stellage neemt teveel ruimte in beslag op de tafel samen met de vereiste kabels.
De all-in-one pc's vallen mij tot zover ook tegen. Het zijn vaak dure, lelijke apparaten welke tegelijk weinig prestaties kunnen leveren.

Mijn huidige pc zelf in een kast zetten aan de wand zou het makkelijkst zijn. Alleen de monitor zou ik dan op de tafel willen. De stroomkabel kan ik op zich goed wegwerken. De DVI kabel blijft een probleem; deze kan ik niet netjes richting de pc krijgen.
Ik heb eens wat artikelen (o.a. op Tweakers) gezien over wireless HDMI. Ik vraag mij af, bestaat dit ook voor DVI? Zo niet, op mijn monitor zit ook een HDMI aansluiting. De vraag is, presteert zo'n 'zender' goed genoeg? De ruimte tussen de pc en monitor zal zo'n 2 meter zijn. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Graag jullie advies!

Mocht zo'n wireless systeem geen optie zijn, dan kan ik nog maar één alternatief bedenken. Een nieuwe tafel ontwerpen waarbinnen ik mijn pc bouw...

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
of zo'n zender een beetje werkt weet ik niet, maar hdmi en dvi hebben hetzelfde signaal (alleen kan hdmi ook geluid overdragen naast het beeld.

van hdmi naar dvi (en andersom) kun je gewoon simpele converters gebruiken wanneer nodig.
In het geval van wireless hdmi kun je gewoon van je pc een dvi-hdmi converter pakken die naar de zender gaat en vanaf de zender (wanneer nodig) een hdmi-dvi converter.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nadaal is dat ze veelal ook in het wifi spectrum zitten

Iperf

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat de resolutie een probleem is. Ik ga er gemakshalve van uit dat aangezien je op 27" werkt, dat je ook op z'n minst op 2560*1440 werkt, terwijl HDMI meestal slechts op 1080p vast blijft zitten -- dat is problematisch. Wat je ook gebruikt (op m'n werk hebben we overal Barco Clickshare), het zal altijd minder goed zijn dan een kabeltje: er zit gewoonweg niet genoeg bandbreedte op de ether om het ongecomprimeerd te doen, dus je hebt altijd een beetje "lossy" van de compressie, en vertraging van de verwerking.

Je zou beter een DVI kabel kunnen verlengen dmv. een paar ethernet kabels (handig stekkers maken), en de muis/toetsenbord tevens verlengen, en een goede goot gebruiken... een tweede PC en dan iets van HP-RGS gebruiken kan ook maar dat is verre van "publiek gebruik"... en weer toch wat vertraging!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom is de DVIkabel een probleem als de stroomkabel dat niet is? Kun je die niet naast elkaar trekken dan?

Verwijderd

Topicstarter
sowieso bestaat er geen wireless stroom. Daarbij kan ik de stroomkabel redelijk wegwerken. de verdeeldoos kan ik ongezien plaatsen onder het blad. de kabel kan ik door de poot naar de vloer plaatsen.

De DVI kabel kan ook inderdaad via dezelfde weg wegwerken. Maar dan lopen er over de grond 2 kabels, elk in en andere richting. Wireless prefereer ik dan.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt eens kijken of je iets met Miracast kan:
Wikipedia: Miracast

Nadeel is je hebt een adapter bij je TV/Monitor nodig, maar wellicht ondersteund je PC het al. Voordeel is een veel betere kwaliteit en ondersteuning dan die wireless HDMI dingetjes.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48
Wireless wil je niet. Is een mITX systeem geen optie? Daar kan je een goed systeem in bouwen en kan wat je wil.
Pagina: 1