Muziek afspelen en een microfoon

Pagina: 1
Acties:

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Topicstarter
Ik heb een vraag die volgens mij al 100en keren gesteld is.
Ik word alleen totaal niks wijzer van Google 8)7

Ik wil me muziek afspelen door me audiosysteem en tegelijkertijd een microfoon gebruiken. En geen headset aangezien ik me aan die dingen heel erg irriteer.
Normaal gesproken zou iedereen dan heerlijk mogen meegenieten van de herrie die ik op dat moment aan het luisteren ben. Maar hoe zou ik dat moeten doen? Werkt een cardioide microfoon goed genoeg hiervoor?

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Dat hangt er nogal vanaf hoe hard je geluid staat. Een cardioide microfoon helpt natuurlijk wel ten opzichte van een omnidirectionele. Maar in de gemiddelde slaap-/computerkamer heb je eigenlijk nog steeds teveel reflecties om het echt nuttig te laten zijn. Je zal altijd nog een aardige hoeveelheid van je geluid opvangen met de mic.

Edit: Ik maak wel even wat opnames voor je, moment :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 28-01-2014 21:51 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• The_12oach

The_12oach

Topicstarter
Ik dank u alvast =D

Dat er geluid over blijft had ik wel verwacht maar als ik alsnog een 'redelijk' niveau zou kunnen hebben word ik al heel erg vrolijk

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

• Wormaap
Bij dezen :)

https://dl.dropboxusercon.../GoT%20Mic%20-%20Omni.mp3

https://dl.dropboxusercon...%20Mic%20-%20Cardioid.mp3

Het is een AKG C414 XL-II, op een meter of 2.5 van mijn speakers die niet heel hard staan. Met de achterkant richting de speakers, uiteraard. Deze mic switcht tussen (onder andere) omni en cardioid, dus ik heb verder niets veranderd aan de plaatsing of de gain. Ik heb nog even 'hallo' erachteraan geroepen om een idee te geven van het volume van iemand die er vlak bij zit. Bij de omni zat ik er iets dichter op, dus daar klinkt dat harder. Beide was op 5 á 10cm ofzo.

• The_12oach

The_12oach

Topicstarter
Muziek klinkt helder trouwens ondanks dat het door een mic heen gaat.

Maar vind het redelijk genoeg vergeleken met je stem hoe het dan combineert. Denk dat ze er met die hoeveelheid maar mee moeten leren leven. Of ik ga veel vijanden krijgen omdat ze er gek van worden.
Ik weet iig voldoende dankjewel =)

• Wormaap
Als je een eindje van je speakers af zit zal het allemaal wel meevallen :)
De spraak hier is dus wel flink dicht bij de mic, terwijl de speakers juist relatief ver weg staan. Op een bureau zal die verhouding weer helemaal anders liggen. Het ging'm meer om het verschil tussen een omni en een cardioid in een niet-ideale ruimte.

• The_12oach

The_12oach

Topicstarter
Bij mij is het alsnog verre van ideaal met een setje 6 1/2" bookshelf speakers. Maar je merkt/hoort wel het verschil tussen de omni en cardioid

Zal dus allebei nog steeds HEEL dichtbij elkaar zitten het geluid kwa afstand. En die pick-up range eigenschap van cardioide. Ik ga het proberen en zal het sowieso nog wel eventjes laten weten hoe het bij mij uitpakt.

Pagina: 1