Skype niet ingelogd toch online

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Maak me nu iets vreemds mee.

Ik heb Skype op verschillende systemen staan en krijg net een bericht waarom ik niet reageer op een Skype oproep. Ik zeg nee ik heb Skype niet aanstaan en dat is ook zo ik heb me op alle systemen offline staan. De persoon in kwestie stuurt me een foto waarop te zien is dat mijn account online is, dit terwijl ik dus nergens een actieve sessie heb lopen.

In eerste instantie dacht ik een geintje met photoshop, maar toch maar even mijn zus gevraagd of mijn zus dit even wilde checken. Het blijkt inderdaad dat mijn account dus een online status heeft, maar op alle systemen sta ik dus offline. En ik log nooit op een publieke pc in op mijn Skype account.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Of kan ik ook checken om welk systeem het gaat, dan bedoel ik bv OS, ip, mac van het systeem oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27
Is het je telefoon niet? Dat gebeurt mij best vaak..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Nee niet de telefoon, niet de iPad, niet de laptop en niet de pc. Ik dacht eerst ook de telefoon, omdat die als Wi-Fi uitstaat via het netwerk werkt, maar hier staat Skype geheel uit.

OP de iPad (wifi) heb ik wifi uitgezet, de laptop staat uit en op de pc ben ik uitgelogd bij Skype.

Dat mijn account gehackt/gekaapt is lijkt me niet waarschijnlijk, maar begin me wel wat zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Pas je wachtwoord aan, dan wordt degene die is ingelogd automatisch uitgelogd.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas479
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:48
Staat op de laptop niet uit, maar is hij gewoon dichtgeklapt? (Sleep tot disk)
Skype kan daar niet lekker mee omgaan en blijft op online staan.
Gebeurt mij vrij vaak.

[ Voor 5% gewijzigd door thomas479 op 28-01-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je toevallig niet ergens een koppeling gemaakt tussen je "live" account en een G+/Facebook/ ...... account waarmee je dus automatisch ook inlogt op Skype middels die diensten?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Skype is gekoppeld aan het Live account, die is aangemaakt mbv een Gmail account, die blijkbaar geen G+ koppeling heeft.

Ik heb net een test account aangemaakt en ik zie inderdaad dat mijn hoofd account online staat.

De laptop staat echt uit via poweroff (Vista ding).

Net ook het ww aangepast op het hoofdaccount, daarna uitgelogd en met het test account ingelogd. Je zou zeggen dat het opgelost zou zijn, maar nee het hoofdaccount staat wederom als online aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Blijkt volgens diverse sites waaronder ook Skype community, dat dit veel vaker voorkomt en al sinds 2010 bekend is.
Een echte oplossing of patch is er echter niet blijkbaar. De zaken lijken veel op elkaar. Bij een aantal helpt het om Skype voor dat de pc uitgaat op offline te zetten. Bij een aantal werkt dit ook niet en blijkbaar behoor ik tot deze laatste groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de vele dingen waar Skype nog op verbeterd kan worden.
Pagina: 1