Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met MS Office 2013 Professional Plus Installatie..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat.
Ik had vandaag MS Office Professional Plus maar dan de 32 bit versie, hier kwam ik later achter, dus deze heb ik verwijderd, en de overige bestanden verwijderd met een programma genaamd Revo Uninstaller.

Ik run zelf Windows 8.1 Pro en uiteraard de 64 bit versie.

Nu zit ik met het volgende probleem, ik wil Office 64 bit installeren maar dat lukt niet..
Deze fout melding krijg ik: " Tijdens de installatie van Microsoft Office Professional Plus 2013 is een fout opgetreden".

Ik heb veel Gegoogeld, maar ben einde raad. Ik heb via %AppData% en Program Files de overige files verwijderd, maar niks helpt.

Hartelijk dank alvast!

PS: De Office 32 Bit werkt ook niet, zelfde foutmelding dan..

Gr,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 20:12 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:19
Je draait wel een X64 versie van je OS ? Staat er geen fout code bij ?

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Downloader91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:12:
Je draait wel een X64 versie van je OS ? Staat er geen fout code bij ?
Ja, Windows 8.1 64 Bit.
Foutcode is dit -->

Problem Event Name: OfficeClassicSetup
SETUP EXE VERSION: 15.0.4420.1017
SETUP DLL NAME: OSETUP.DLL
SETUP DLL VERSION: 15.0.4420.1017
ERROR CODE: 1603
MSI HRESULT: Unspecified
ERROR DETAILS: FC73469E
FIRST ERROR CODE: 1603

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik verplaats je topic in ieder geval even naar CSA, want dit heeft niets met serversoftware te maken.

Desktop | Server | Laptop

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik denk dat je ook Windows 8.1 opnieuw moet installeren omdat Office ook behoorlijk wat registry key's achterlaat.En het is echt een klere werk om al die reg key's ook handmatig te verwijderen.

Maar je zou ook even de MSI Logging van Office kunnen bekijken, daar zal meestal wat uitgebreidere fout informatie in.

[ Voor 46% gewijzigd door Turdie op 28-01-2014 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:33:
Ik verplaats je topic in ieder geval even naar CSA, want dit heeft niets met serversoftware te maken.
Excuses, ik drukte op F3 en tikte "Office" in, maar kwam alleen bij Serversoftware. Zal niet meer gebeuren!

Verwijderd

Topicstarter
shadowman12 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:33:
Ik denk dat je ook Windows 8.1 opnieuw moet installeren omdat Office ook behoorlijk wat registry key's achterlaat.
Dat word mijn 2e keer al.. :(

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:19
Volgens mij is de 1603 code omdat er nog bestanden van een eerdere installatie op je pc staan.

Probeer dit eens How to uninstall Office 2003, Office 2007 or Office 2010 suites if you cannot uninstall it from Control Panel?

Cloud ☁️

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Probeer inderdaad How to uninstall Office 2003, Office 2007 or Office 2010 suites if you cannot uninstall it from Control Panel? (oeps) [google=Office 2013 ERROR CODE: 1603] ==> http://answers.microsoft....e8-4820-b56c-cbba1cf823a4
Als ook dat niet werkt:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:04:
dus deze heb ik verwijderd, en de overige bestanden verwijderd met een programma genaamd Revo Uninstaller.
Begrijp ik goed dat je simpelweg hebt gedelete uit Programfiles? :X Leerpuntje: nooit doen. Daar is de uninstaller voor. Opnieuw beginnen is waarschijnlijk sneller. Alternatief is met iets als http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 in veel detail aan de gang gaan. Lijkt me hier geen optie.

Of had je Off 32b gewoon gedeinstalleerd via configuratiescherm-software?
Maak na de volgende schone installatie een image (en nogmaals na updates en daarna de installatie van alle favoriete tools).

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 28-01-2014 20:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Turdie
Downloader91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:35:
Volgens mij is de 1603 code omdat er nog bestanden van een eerdere installatie op je pc staan.

Probeer dit eens How to uninstall Office 2003, Office 2007 or Office 2010 suites if you cannot uninstall it from Control Panel?
Maar dit gaat over Office 2010, en de TS stelt een vraag over Office 2013, dus dit lijkt me niet erg relevant.

Je zou sowieso kunnen beginnen met deze regkey's te verwijderen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office\15.0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0

Verwijder alleen deze regkeys, andere dingen doen kan je OS flink schaden. Pas dus op het bewerken van het register, en doe het alleen als je weet wat je doet.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 28-01-2014 20:43 ]

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:59
Windows 8.1 heeft de mogelijkheid Windows te herstellen maar de bestanden wel te behouden. Hij zit ergens in de instellingen van Modern UI verstopt, probeer dat eens uit.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

shadowman12 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:40:
Maar dit gaat over Office 2010, en de TS stelt een vraag over Office 2013, dus dit lijkt me niet erg relevant.
Idd. Zag ik ook even niet O-)

Maar dat laat onverlet dat andere Google-hits naar de Office 2013-variant sturen. Zie mijn edit. Ongetest want ik heb er nooit last van gehad :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:40:
Probeer inderdaad How to uninstall Office 2003, Office 2007 or Office 2010 suites if you cannot uninstall it from Control Panel? (oeps) [google=Office 2013 ERROR CODE: 1603] ==> http://answers.microsoft....e8-4820-b56c-cbba1cf823a4
Als ook dat niet werkt:

[...]

Begrijp ik goed dat je simpelweg hebt gedelete uit Programfiles? :X Leerpuntje: nooit doen. Daar is de uninstaller voor. Opnieuw beginnen is waarschijnlijk sneller. Alternatief is met iets als http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 in veel detail aan de gang gaan. Lijkt me hier geen optie.

Of had je Off 32b gewoon gedeinstalleerd via configuratiescherm-software?

[...]

Maak na de volgende schone installatie een image (en nogmaals na updates en daarna de installatie van alle favoriete tools).
Bedankt, ik zie verder geen Office bestanden of draaiende processen.. Ik ga mijn Win 8.1 opnieuw installeren..

Ik had ge-deïnstalleerd via Office Zelf en daarna met Revo uninstaller de overige gebleven bestanden verwijderd..

Zucht.

• Turdie

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig, haha. Heb dit gezien, maar hij stond al op 2, dat registry waarde..

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:46:
Bedankt, ik zie verder geen Office bestanden of draaiende processen.. Ik ga mijn Win 8.1 opnieuw installeren..

Ik had ge-deïnstalleerd via Office Zelf en daarna met Revo uninstaller de overige gebleven bestanden verwijderd..
Had je de tip van Guruprasad Ra in mijn link nog geprobeerd? Dus m.n. How to uninstall Office 2013 or Office 365

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:53:
[...]

Had je de tip van Guruprasad Ra in mijn link nog geprobeerd? Dus m.n. How to uninstall Office 2013 or Office 365
Excuses, ja 3e x nu, ik krijg dan dit ---> Troubleshooting couldn't not identify the problem..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Office 2013 is nog steeds een (gewoon) .msi pakket wat zich dan ook aan die standaarden houdt. Wat gebeurd er als je de .msi installer vanaf de commandline het pakket laat installeren (oftwel welke error/exit code krijg je)?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:03:
Office 2013 is nog steeds een (gewoon) .msi pakket wat zich dan ook aan die standaarden houdt. Wat gebeurd er als je de .msi installer vanaf de commandline het pakket laat installeren (oftwel welke error/exit code krijg je)?
Oei, kan je dat ook in makkerlijk ICT-taal uitleggen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Met Windows 8.1:

Desktop modus (:))
.
  • Start een adminstrative commandprompt (rechter muisklik op start, rest wijst zichzelf).
  • Tik in: "MSIEXEC /i "
  • Open een verkenner (Windows vlaggetje +D) en browse naar de installatie source/directory van je Office 2013 installatie.
  • Selecteer het Office 2013 .msi (ProPlusWW.msi) bestand en sleur/pleur dat in het eerder geöpende commandline venster. Blader er naar toe vanuit de commandprompt, elevated vs. non-elevated, sleur/pleur werkt niet.
  • Enter

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 28-01-2014 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:22:
Met Windows 8.1:

Desktop modus (:))
.
  • Start een adminstrative commandprompt (rechter muisklik op start, rest wijst zichzelf).
  • Tik in: "MSIEXEC /i "
  • Open een verkenner (Windows vlaggetje +D) en browse naar de installatie source/directory van je Office 2013 installatie.
  • Selecteer het Office 2013 .msi (ProPlusWW.msi) bestand en sleur/pleur dat in het eerder geöpende commandline venster. Blader er naar toe vanuit de commandprompt, elevated vs. non-elevated, sleur/pleur werkt niet.
  • Enter
Bedankt weer wat geleerd, maar zelfde foutmelding. Zal ik Windows maar opnieuw starten?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je doen. Opnieuw installeren is een ander verhaal gezien het feit dat je een 1603 error krijgt.

You receive an "error 1603: A fatal error occurred during installation" error message when you try to install a Windows Installer package

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga Windows opnieuw installeren, wat een domme koe ben ik ook.
En dit keer 2 x kijken of ik de 64 Bit versie te pakken heb.

Zucht, alvast fijne avond iedereen en hartelijk dank voor het helpen!
-- Kan op slot..

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ik ken deze foutmelding, is het toevallig een Office installatie vanaf de website in plaats van via de DVD?

Wanneer dat het geval is, pas dan je DNS eens aan naar 8.8.8.8 (Google DNS). Er zijn een aantal providers waar iets mis gaat bij de verwijzing naar Akama, en dan loopt de installatie inderdaad vast. Na deze aanpassing werkt het wel.

Edit: Oh, en installeer beter gewoon de 32 bit versie van Office. Zelfs Microsoft zelf raadt de 64 versie af, er zijn bijvoorbeeld bijna geen plugins voor de 64 bit versie. Het enige nut kan zijn wanneer je enorme grote Excel files moet bewerken.

[ Voor 26% gewijzigd door Jiriki op 28-01-2014 21:47 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:46:
Ik ken deze foutmelding, is het toevallig een Office installatie vanaf de website in plaats van via de DVD?

Wanneer dat het geval is, pas dan je DNS eens aan naar 8.8.8.8 (Google DNS). Er zijn een aantal providers waar iets mis gaat bij de verwijzing naar Akama, en dan loopt de installatie inderdaad vast. Na deze aanpassing werkt het wel.

Edit: Oh, en installeer beter gewoon de 32 bit versie van Office. Zelfs Microsoft zelf raadt de 64 versie af, er zijn bijvoorbeeld bijna geen plugins voor de 64 bit versie. Het enige nut kan zijn wanneer je enorme grote Excel files moet bewerken.
Klopt, maar ook al net aangepast 8.8.8.8 en 8.8.4.4, maar tevergeefs helaas..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je die DVD niet gewoon downloaden en 't spul 100% lokaal (op je PC/Netwerk) houden? Ik download dat soort spullen altijd gewoon via technet/mcse en kan 't spul gewoon installeren, ook al doe ik 't op systemen welke niet eens weten wát IP is (laat staan DNS van Google).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Windows 8.1 Opnieuw Geinstalleerd, en tevens de Office 2013, hij werkt nu weer als een zonnetje. Bedankt Wimmel_1, misschien heb je wel gelijk!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Jammer dat het nodig was, maar soit. Ik adviseer nog steeds om (straks na alle Windowsupdates etc) even een image te maken, dat is tzt makkelijker terug te zetten dan alles opnieuw installeren.

Pagina: 1