Serieuze Gaming Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Dajin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-03-2019
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort uit huis en wil graag een systeem dat voor de weekeinden mee naar het ouderlijk huis kan. Daarnaast houd ik van gamen en wil dus graag een systeem dat nu goed meekan (voor hoofdzakelijk SWTOR en Assassin's Creed 4) en uitbreidbaar is in de toekomst.

Hiervoor heb ik mij oog laten vallen op de: (nieuwe configuratie in de edit)
XNotebooks Cyclone (het oog wil ook wat en heeft een 2e gpu slot mocht het nodig zijn)
1x Ati HD8970m 4Gb GDDR5 (hoe moeilijk is het om als het nodig is een 2e in crossfire in te bouwen?)
i7 4700MQ (SWTOR heeft een notoire CPU bottleneck, maar geen idee of deze helpt of dat ik beter de i5 4200M voor -€90 kan nemen)
Freeze koelpasta (koeler is beter toch? :D)
4x Crucial 4Gb DDR3 - 1600 (aanbieding)

En nu de moeilijkste keuze welke HDD of SSD?

Ik dacht zelf aan:
Slot1: 1Tb Hybrid HDD 64Mb + 8Gb SSD
Slot2: Leeg
Slot3: Leeg (caddie)
Slot4: Crucial M500 240Gb mSATA (voor OS en kan ik hier de spellen op plaatsen?)
Slot5: Leeg (mSATA)

Blu-Ray Combo Slot-in (leest BD, schrijft DVD en CD)
Intel WIFI 7260 + Bluetooth, dual band...(ik snap deze niet helemaal eerlijk gezegd, maar dit is de goedkoopste dual-band keuze)
Win 7 Ultimate 64-bit Engels (voor de mogelijkheid om uit te breiden naar bv. 32Gb RAM)

Met het prijskaartje van €2365 is het iets boven mijn budget van €2000, maar dan heb ik ook wat voor hopelijk de komende 4-5 jaar met wat ruimte om te upgraden hoop ik.

Is het waar voor mijn geld, valt er wat te tweaken, of moet ik het roer volledig omgooien?

Alvast bedankt tweakers! :)

edit: Op advies van anderen de mSATA SSD weggelaten omdat deze een stuk trager zou zijn dan een gewone SSD, en in plaats van een Hybrid SSD/HDD een gewone HDD en een aparte SSD. Ook zal ik dan zelf Win 7 kunnen kopen en installeren. Dit verlaagt de prijs van €2365 naar €2112 exclusief de kosten voor Win 7.
Zijn dit verstandige aanpassingen?

Dit zou de nieuwe opzet worden:

XNotebooks Cyclone (het oog wil ook wat en heeft een 2e gpu slot mocht het nodig zijn)
1x Ati HD8970m 4Gb GDDR5 (hoe moeilijk is het om als het nodig is een 2e in crossfire in te bouwen?)
i7 4700MQ (SWTOR heeft een notoire CPU bottleneck, maar geen idee of deze helpt of dat ik beter de i5 4200M voor -€90 kan nemen)
Freeze koelpasta (koeler is beter toch? :D)
4x Crucial 4Gb DDR3 - 1600 (aanbieding)

Slot1: Hitachi 1Tb 7200rpm 32Mb HDD
Slot2: Samsung 840 EVO 250Gb SSD
Slot3: Leeg (caddie)
Slot4: Leeg (mSATA)
Slot5: Leeg (mSATA)

Blu-Ray Combo Slot-in (leest BD, schrijft DVD en CD)
Intel WIFI 7260 + Bluetooth, dual band...(ik snap deze niet helemaal eerlijk gezegd, maar dit is de goedkoopste dual-band keuze)
Geen OS

En dan zelf installeren:
Win 7 Professional 64-bit Engels (voor de mogelijkheid om uit te breiden naar bv. 32Gb RAM)

[ Voor 28% gewijzigd door Dajin op 29-01-2014 11:55 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:01
Wow. Sorry for asking, maar weet je zeker dat je je game pc niet een weekendje thuis kunt laten? Koop je een xbox voor bij je ouders? Of een tweedehands ultrabook om mee te nemen. Vind 2300 piek wel echt een boel geld voor de performance, terwijl je in praktijk misschien toch net zo goed een desktop kan nemen (omdat je de laptop misschien toch niet zo vaak mee zult zeulen?).

Specs van laptop zijn nice maar vraag me af hoe de koeling het trekt als je hem vol stouwt met upgrades.
Misschien weet iemand anders dit?

[ Voor 29% gewijzigd door JDillinger op 28-01-2014 19:19 ]

• Dajin
Raids in het weekend, dat krijg je als je in de nr3 (of 2) raidguild zit van Europa :p

edit: Als ik het goedheb heeft Gamer.nl een review van een model met 2 GPUs en 2 SSDs in RAID0 maar echte cijfers ken ik niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Dajin op 28-01-2014 19:23 ]

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2025
is de msi-gt70-2od-829 niets voor je ?

Had dit ook al in een ander topic gezet, als hier een ssd in kan is het een prima gamelaptop voor weinig geld.

• Dajin
Ziet er leuk uit, maar met OS, HDD vervangen en geheugen uitbreiden komt hij ook al op ongeveer 2100.

Maar zeker een optie om te overwegen, dank u!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2025
Dajin schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:48:
Ziet er leuk uit, maar met OS, HDD vervangen en geheugen uitbreiden komt hij ook al op ongeveer 2100.

Maar zeker een optie om te overwegen, dank u!
ik kwam uit op 1700 :+
je gooit er flink wat bij zeg haha

• Dajin
Bij de MSI zou ik dan willen bijbestellen:

Hybrid 1Tb €120
Win 7 Ultimate 64-bit €160
16Gb RAM €140
Externe Blu-Ray, DVD en CD brander €120

En dan mis ik nog de snelheid van een 'echte' SSD, maar misschien past die nog in een mSATA slot?

edit: Ik moet beter lezen, zit dus al een DVD brander in, dus alleen een Blu-Ray speler voor €60 ofzo :)
Maar er kan idd nog 2x mSATA in, dus komt er nog ongeveer €160 bij voor een mSATA SSD :p

Op deze manier zou de MSI laptop gelijke prestaties als de oorspronkelijke suggestie hebben.

edit2: Om wat uit te sparen op de XNotebook zou ik de Win7 zelf kunnen installeren en de mSATA SSD zelf plaatsen, is dit ingewikkeld?

edit3: Na wat gesproken te hebben met mensen uit mijn guild, een paar aanpassingen. OP veranderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Dajin op 29-01-2014 00:49 ]

• Dajin
Na rond te bellen met oa. XNotebooks en BTO nog meer aanpassingen gemaakt aan de OP. Hopelijk kunnen jullie nog wat advies meegeven over de nieuwe setup.
Pagina: 1