Ik ben een beginner qua Linux. Draai nu op aanraden Debian7, bevalt me zeer goed. Heb heb ik gisteren FreeCAD gecompiled via de [url="]http://www.freecadweb.org/wiki/index.php?title=CompileOnUnix"]handleiding[/url] die op de site van FreeCAD vermeld staat. Met een beetje pijn en moeite is het me gelukt om FreeCAD te compilen. Alleen nu heb ik dus in de map waar de sources stonden een map /bin/ met daarin de bestanden FreeCAD, FreeCADcmd en de map Pivy.
Ik kan het bestand FreeCAD opstarten en het programma word netjes gestart. Alleen vraag ik me af of deze bestanden niet ergens anders horen te staan... Kan ik de 2 bestanden en de map Pivy copieeren naar /bin i.p.v. /home/gebruiker/Downloads/bin/ ?
En hoe krijg ik netjes een snelkoppeling in het de desbetreffende menu van Debian?
Ik kan het bestand FreeCAD opstarten en het programma word netjes gestart. Alleen vraag ik me af of deze bestanden niet ergens anders horen te staan... Kan ik de 2 bestanden en de map Pivy copieeren naar /bin i.p.v. /home/gebruiker/Downloads/bin/ ?
En hoe krijg ik netjes een snelkoppeling in het de desbetreffende menu van Debian?