Toon posts:

Problemen met fritzbox datalimiet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen 2 maanden ongeveer heeft xs4all iedere avond mijn internet afgesloten omdat er "te veel verbruikt wordt". De tijd waarop het afgesloten word varieert van 22:00 tot 01:00 ongeveer, het is ook wel eens 's middags afgesloten maar dat is maar zelden.
Aan de telefoon zei xs4all dat dit hun 'fair use policy was', en dat het een manier was om het illegaal downloaden van films tegen te gaan. Het stoppen van de internettoegang zou "een gat in de film slaan" en de hele film onbruikbaar maken, als ik de jongen aan de telefoon mag geloven. Na wat googlen vond ik wel berichten over de 'fair use policy' van xs4all maar deze is naar wat ik uit de berichten verneem afgeschaft in 2005, recente gevallen van mensen die dit hebben kan ik niet vinden.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet.

Hier een foto van de melding die ik krijg.

[img]http://http://i59.tinypic.com/308l7hw.jpg[/img]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20
Is dit niet gewoon een instelling in je fritsbox die verkeert staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het illegaal downloaden van films bestaat niet (voor consumenten in nederland), en zij hebben daar ook niet over te oordelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 28-01-2014 19:01 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is een fritzbox melding, dat heeft imho weinig met xs4all zelf te maken. Ik ben 2x afgesloten bij xs4all, dan maakt je fritzbox gewoon geen verbinding meer ipv zulke meldingen.

daarnaast krijg je ook gewoon een email hierover, samen met een melding op je service pagina

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoeveel TB download je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:49:
Het stoppen van de internettoegang zou "een gat in de film slaan" en de hele film onbruikbaar maken, als ik de jongen aan de telefoon mag geloven.
Hahahahahaha, wat? Dit verhaal is echt goud waard.

Ik zou inderdaad even je instellingen controleren in die fritzbox. En je zou eerder verwachten dat ze het tussen 17 en 22 afsluiten, want dat is de tijden dat het "druk" is. Na 22 pas afsluiten is wel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Sleepkever schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:04:
[...]

Hahahahahaha, wat? Dit verhaal is echt goud waard.

Ik zou inderdaad even je instellingen controleren in die fritzbox. En je zou eerder verwachten dat ze het tussen 17 en 22 afsluiten, want dat is de tijden dat het "druk" is. Na 22 pas afsluiten is wel erg vreemd.
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van dat Xs4all dit gezegd heeft. Die staan juist als een stel haantjes vooraan om het internet open en vrij te krijgen.

Ik download bij Xs4all 1TB per maand (paar jaar terug) en nooit gezeik mee gehad.

Het is 99% zeker weten een instelling in je Fritzbox omdat ze anders gewoon een Xs4all pagina laten zien. Denk niet dat Xs4all je modem voor je dichtzet.

[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 28-01-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20
Met de optie child protect krijg je ook zo'n melding.
Hier hou ik het internet gebruik van mijn kinderen ook in toom. :P

Die vervloeken fritsie vaak. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door tafmaf op 28-01-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Melding komt uit je Fritz!

Waarschijnlijk staat er in de filters ergens ingesteld dat er op jouw PC op bepaalde tijden geen internetverkeer mag plaats vinden óf dat er een treshhold op de hoeveelheid data per dag gezet is.

Log maar eens in op die router (https://fritz.box) en kijk onder het user deel maar eens naar je filters.

(Ik heb hier ook zo'n 7390 ding staan en je staat er versteld van wát je er allemaal mee kunt, zéker na de laatste update naar ios 6.01 :) Wat je er ná die update (6.01) alleen niet meer mee kunt is wel storend, je kunt de gekoppelde USB disk niet meer benaderen middels SMB/SAMBA :( ).

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 28-01-2014 19:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:55
Dit is inderdaad een blokkade in je fritzbox.
Ga eens in je fritzbox naar het menu: Internet > filters > child protections , acces profiles of lists.
Hier kun je restricties instellen per apparaat en ook tijden wanneer ze gelden.
zeer waarschijnlijk staan er hier wat instelt waardoor je die melding krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De titel van dit topic is in ieder geval ONJUIST! >:)

Het is je Fritzbox die deze melding genereert...misschien ff de handleiding raadplegen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zijn het niet gewoon je ouders / vriendin die het ingesteld hebben?

Dit is in ieder geval een zelf-ingestelde melding waar xs4all niets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
summetje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:27:
Dit is inderdaad een blokkade in je fritzbox.
Ga eens in je fritzbox naar het menu: Internet > filters > child protections , acces profiles of lists.
Hier kun je restricties instellen per apparaat en ook tijden wanneer ze gelden.
zeer waarschijnlijk staan er hier wat instelt waardoor je die melding krijgt
Ik heb in de instellingen van de Fritzbox gekeken, maar bij alle apparaten stond dat ze onbeperkte toegang hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mogelijke opties :
- Beter kijken, het zit toch echt in je fritzbox

Maar dat verklaart nog niet de varierende tijden dus de volgende opties daarvoor :
- Iemand in huis vind dat je wel genoeg geinternet hebt voor vandaag en zet het dicht
- Je Fritzbox heeft zo'n zwak wachtwoord dat voorbijgangers / buren het wel voor jou aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Aan de telefoon zei xs4all dat dit hun 'fair use policy was', en dat het een manier was om het illegaal downloaden van films tegen te gaan. Het stoppen van de internettoegang zou "een gat in de film slaan" en de hele film onbruikbaar maken, als ik de jongen aan de telefoon mag geloven.
Ik geloof hier geen ene sikkepit van. Diegene die dit aan mij zou vertellen mag het de volgende dag wel aan zijn manager uitleggen. >:)

Als je er niet uitkomt, reset je de Fritzbox toch even? Ben je meteen die nare instelling kwijt.
Misschien is dat ding zelf door een vreemde bug misschien over de zeik, dus probeer het eens?

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 02-02-2014 20:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is zeker dat xs4all niet met datalimieten werkt? Wat ik doe met mijn internet is een beetje gamen, wat niet zo ontzettend veel zou moeten vragen... ik heb eens gegoogled en League of Legends zou ongeveer 15-20 mb per uur gebruiken dat kan toch niet te veel zijn? Misschien was die info echter wel verkeerd, heb het nooit zelf gemeten. Ook gooit xs4all alleen de verbinding van de grootste gebruiker dicht, ze zeiden dat ik een enorme datapiek veroorzaakte, dit issue bestaat sinds we sneller internet (glasvezel) hebben en een nieuw modem. De uitleg van de medewerker was dat doordat het internet nu zo snel is ik meer download (sinds wanneer gebruikt een game meer data als je sneller internet hebt?).

Ik ben nog altijd erg sceptisch tegenover xs4all maar ik kon het tabje child protection niet vinden en bij het overzicht van verbindingen stond dat alle aansluitingen onbeperkte toegang hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De melding die je ziet is van je Fritz!Box en niet van XS4ALL.

De oplossing zal je dus ook vinden in je Fritz!Box en niet bij XS4ALL.

Woon je toevallig bij je ouders en hebben ze child protection aan staan?

Datalimieten heb je in Nederland bij xDSL, Kabel en Glasvezel verbindingen niet voor zo ver ik weet. Overal hanteren ze een FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Maar da's toch juist wat er in de openingspost gemeld wordt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

FreakNL

Well do ya punk?

[b][message=41722308,noline]..

Ik ben nog altijd erg sceptisch tegenover xs4all maar ik kon het tabje child protection niet vinden en bij het overzicht van verbindingen stond dat alle aansluitingen onbeperkte toegang hadden.
Advanced/expert mode aangezet?
Pagina: 1