Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PSU power switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer dat ik de power switch van m'n gloednieuwe PSU (de corsair TX750 van de enthusiast series) hoor ik een raar geluid. Je hebt uiteraard het normale geluid van zo'n switch die van OFF naar ON gaat maar er komt een soort... tja... "plof"-geluid bij. Het heeft duidelijk iets met elektriciteit te maken. Het is niet erg luid en ik dacht eerst dat het niks was. M'n PC werkt volkomen normaal voor zover ik weet.

Hij maakt het geluid enkel als z'n power cord in zit. Wat nog vreemder is: hij maakt het maar 1 keer. Als ik daarna van ON naar OFF en terug naar ON switch hoor ik niks abnormaals. Als ik em dan twintig minuutjes laat uitstaan maakt hij wel weer dat geluid. Het maakt niet uit of de power cord inzit of niet tijdens die twintig minuten. Er is geen abnormaal geluid als ik de switch op ON zet als de power cord niet in zit en daarna de power cord in het stopcontact steek.

Is dit normaal? Moet ik m'n PSU zo snel mogelijk vervangen?

Ik kreeg al twee keer het antwoord dat het waarschijnlijk niks ergs was, maar ik kreeg ook de raad om het hier nog eens te vragen om zeker te zijn, aangezien hier meer experts zitten. Dank bij voorbaat!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Ik gok niks ergs, ik ervaar dat zelf ook.
Ik denk dat dat iets te maken heeft met de spanning die in een keer op de onderelen komt ( dat is wel beveiligd dus er gaat niks stuk in principe ) en dat geeft een zachte doffe plof.

Ik maak dat ook wel eens mee bij sommige verlengsnoeren. Ik denk dat je je nergens druk om hoeft te maken vooral niet als de PC gewoon werkt terwijl dit al even speelt.

Zucht...