DS414 ziet schijf niet meer

Pagina: 1
Acties:

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:54
Beste tweakers,

Momenteel zit ik met een probleem dat 1 volume (schijf) niet meer herkend wordt.
Ter info, ik gebruik geen raid in mijn NAS, alle data is vervangbaar.

Het probleem was dat vannacht mijn "volume 2" gecrasht was, waarna bij dit volume aangegeven werd om mijn NAS te herstarten.

Na het herstarten staat de schijf niet meer in de lijst met volumes en staat de schijf in "HDD management" als initialized.

Ik kan een nieuwe volume aanmaken maar dan wordt de schijf sowieso geformatteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/hddcrash1_zps08d1a2e4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/hddcrash2_zpsc94fd42a.jpg

Via de site van synology kom ik geen vergelijkbaar probleem tegen. Eventueel zou ik nog een ticket aan kunnen maken maar misschien weten jullie hier een oplossing voor. :)

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Heb je al geprobeerd om de schijf eens proberen handmatig te mounten? (via cli)

Twitter Flickr

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:35
Anders even contact opnemen met Synology support.

Die nemen de boel dan remote over :).

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
Kan je SMART waardes uitlezen via je NAS? Zo nee, schijf uit de NAS halen en via externe behuizing controleren op fouten.

• willyfreak
JefSnare schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:13:
Heb je al geprobeerd om de schijf eens proberen handmatig te mounten? (via cli)
Hier heb ik geen ervaring mee, wil dit best uitzoeken maar ga nu eerst voor de optie die Alpha89 heeft gegeven.

Zojuist dus een Ticket aangemaakt.
Jolke schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:30:
Kan je SMART waardes uitlezen via je NAS? Zo nee, schijf uit de NAS halen en via externe behuizing controleren op fouten.
Volgens mij zijn de SMART waardes ok, hieronder de waardes.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/smart_zps54cb47fd.jpg

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je schijf is niet goed, je hebt heel veel Reallocated Sector Counts (65272), ook aardig wat Current Pending Sectors (336). Dit zal waarschijnlijk jou probleem zijn :)

Data backuppen en disk RMAen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

^^

Wat rikadoo zegt. :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
Duidelijk verhaal idd... enkeltje RMA :)

• willyfreak
Bedankt heren!

Ik zie inderdaad dat de andere schijf deze SMART waardes op 0 heeft staan.

Even afwachten of Synology de schijf weer kan koppelen en dan een RMA regelen.
Pagina: 1