Airplay conflict

Pagina: 1
Acties:

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Beste tweakers,

Ik heb al een tijdje problemen om Airplay thuis werkend te krijgen op mijn pioneer VSX-527 en mediaspeler op XBMC. mijn netwerk:

KPN arcadyan V8 (modem in meterkast, wifi uitgeschakeld) > draadje > Switch ->
Switch > Router Linksys EA2700 Dual band
Switch > TV kastje KPN.

Mijn Pioneer kan Airplay aan en is bedraad aangesloten op de router. de KPN modem hangt in de meterkast (op gallerij) dus doet verder niets anders dan toegang tot internet. De linksys router heeft t (dual) band netwerk in huis.

Op alle apparaten staat DCHP aan. heb ook de namen van apparaten zo aangepast dat ze écht van elkaar verschillen.

Airplay zou moeten verschijnen op mijn Iphone 5S, Ipad Mini, Iphone 5s (van vriendin), op PC (itunes) en Macbook (itunes).

Nu gebeurt dat helaas niet, tenzij ik de router herstart. Dan verschijnt op mijn Iphone het airplay symbool en werkt alles naar behoren. De ipad (zelfde itunes en bevat veel zelfde apps etc. als m'n Iphone) laat Airplay weer niet zien. Als we de tweede Iphone ook airplay laten gebruiken, dan ontstaat 't conflict volgens mij: de logo's verdwijnen overal en alleen herstarten van de router lost t probleem weer op.

Ik ben al tijden bezig met allerlei verschillende mogelijkheden (heb namen aangepast, vaste IP adressen, rebooten, devices afmelden, verschillende netwerken etc.) en ik krijg nu het vermoeden dat er iets in mijn router een conflict veroorzaakt, waardoor de 5 verschillende devices 'te veel' zijn voor de router.

wat overigens wel gewoon werkt is bediening van mediaspeler en de versterker via de control apps. dus de verbinding met de apparatuur op 't netwerk lijkt mij in orde.

Is er iemand die nog een idee heeft?? Alvast bedankt!

EDIT: Beste mensen, ik heb geen reactie gehad, maar ik heb vandaag wel iets nieuws gezien, wat ik opvallend vind! de Receiver vind binnen het netwerk de VGV7519 als DLNA server. of te wel: de Experiabox. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? als mijn receiver namelijk met mijn modem aan 't communiceren is en niet met mijn router, dan snap ik ook dat Airplay een probleem is. by the way: de receiver is bekabeld op de router aangesloten, niet op de switch!

[ Voor 11% gewijzigd door Smithkj op 04-02-2014 18:12 . Reden: Voortschrijdend inzicht ]