• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Een aanbieding van de Action:

http://www.action.nl/prod...iewid/9/favoritelistid/28

Afbeeldingslocatie: http://www.action.nl/upload/thumbs/7/1/9/5/7195-342-342-fit.png

Oké, ziet er goed uit, misschien wel leuk om mee te gaan skieën, maar is het ook wat?
Volgens Britt wel (http://travelist.nl/2014/01/19/sportcamera-van-de-action/), er lijken geen addertjes onder het gras te zitten. Deze sportcamera kost sinds afgelopen zondag tot en met aanstaande zaterdag slechts 30 eurootjes!!! Dat is bijna niks, zeker niet als je het dus vergelijkt met de tien keer duurdere GoPro, en de 4 keer duurdere modelletjes van Sony. Dan móet er wel een addertje bij zitten zou je zeggen. Dus: Hebben mensen deze al gekocht, en waar zit dan het addertje?

En nog een betere vraag: wat vinden de experts op het gebied van sportcamera's ervan?

"We have nothing to fear but running out of beer"

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het addertje is denk ik dat hij ongelooflijk brakke filmpjes maakt...? Kan niet wat zijn voor 3 tientjes als je het mij vraagt.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 10:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Er staat verder weinig bij, het kan best zijn dat de lens van slechtere kwaliteit is ... bovendien neemt hij op in 720p waar de GoPro's het met 1080p doen. Dan is het ook nog maar afvragen hoe waterdicht hij is en dat soort dingen ...

Maar tja ... voor 30 euro kun je er geen buil aan vallen toch? Zeker niet als je een wintersport vakantie kan betalen lijkt me :X

[ Voor 22% gewijzigd door Ventieldopje op 28-01-2014 15:17 ]

www.maartendeboer.net

• thedjdoorn
Rikkiz0r schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:14:
Het addertje is denk ik dat hij ongelooflijk brakke filmpjes maakt...? Kan niet wat zijn voor 3 tientjes als je het mij vraagt.
Dat is 't 'm nou juist niet. 720p is niet héél goed maar ook niet ongelofelijk brak.

Zie ook het filmpje van Britt erbij: http://travelist.nl/2014/01/26/video-parijs/

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01 09:29
Voor actieshots buiten in goed licht lijkt het goed genoeg. Voor binnen zie ik rare dingen met lichtmeting en beperkt dynamisch bereik.

Aan de andere kant, 40 euro is prima betaalbaar, dus een echte buil zal je er niet aan vallen denk ik. Wel afhankelijk van wat je er zelf mee denkt te gaan doen :)

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:57
Ik denk dat dit puur persoonlijk gaat worden .. Ik heb het filmpje even bekeken en vind het hier en daar wat wazig en soms erg schel qua licht (juist buiten).

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dynamisch bereik ziet er niet al te goed uit, best veel ruis bij minder licht en inderdaad tijdens de opname witbalans-veranderingen. Goedkoop is duurkoop, dus tenzij je voor erg weinig geld een waterdichte camera nodig hebt, zou ik gaan voor een echte GoPro of ander bekend merk.

[ Voor 14% gewijzigd door tobiasvs op 28-01-2014 15:23 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• thedjdoorn
tobiasvs schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:22:
Dynamisch bereik ziet er niet al te goed uit, best veel ruis bij minder licht en inderdaad tijdens de opname witbalans-veranderingen. Goedkoop is duurkoop, dus tenzij je voor erg weinig geld een waterdichte camera nodig hebt, zou ik gaan voor een echte GoPro of ander bekend merk.
Een 16 jarige krantenbezorger ~ een 9 jarige met een 64 GB iPhone 5S?

Een echte GoPro à zoveel honderd euro valt niet echt binnen het budget en ik woon dan wel in het Gooi maar ik hoef er echt niet uit te zien als de gemiddelde inwoner van het Gooi :*) (Ongelofelijk bekakt met lelijke kakkerkleding en een aantal overpriced producten).

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:20
Hangt er vanaf wat je wilt ja. Ga je hem vergelijken met, en hoop je nu een goedkope GoPro te kunnen krijgen; niet doen. Product is in alle opzichten inferieur aan de GoPro. Wil je gewoon een goedkoop camera'tje voor de fun dan kan je het doen. Wil je het "addertje" onder het gras weten t.o.v. een echte GoPro; slecht bereik, slechte kleurweergave en witbalans, vrij lage resolutie, onscherp, slecht in low light, op het oog een lage bitrate en framerate, kleine lenshoek etc. Voor een goedkoop camera'tje is het beeld wel okay maar niet meer dan dat. Voor sommige mensen is dit genoeg, anderen willen kwaliteit. Persoonlijke keuze.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

thedjdoorn schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:31:
[...]

Een 16 jarige krantenbezorger ~ een 9 jarige met een 64 GB iPhone 5S?

Een echte GoPro à zoveel honderd euro valt niet echt binnen het budget en ik woon dan wel in het Gooi maar ik hoef er echt niet uit te zien als de gemiddelde inwoner van het Gooi :*) (Ongelofelijk bekakt met lelijke kakkerkleding en een aantal overpriced producten).
Tja, dat heet sparen. Ik ben zelf student dus ik snap echt wel dat je niet altijd het duurste van het duurste hoeft te hebben, maar ik denk wel dat een action cam van plusminus €120 je véél betere resultaten gaat geven dan deze camera. Dat hoeft ook niet meteen een nieuwe te zijn. Tweedehands zijn er vast wel GoPro's, Sony Action Cams of andere camera's te vinden voor een schappelijk prijsje.

Al met al is het natuurlijk wel afhankelijk van wat je ermee wil doen en ik geef toe: ik kan niet in je portemonnee kijken. De afweging prijs vs. kwaliteit zal je dus zelf moeten maken. Ik wil je alleen wel meegeven dat het een stuk duurder is om eerst voor het goedkope model te gaan, daar eigenlijk niet tevreden mee te zijn en vervolgens óf een beter model kopen, óf de camera in de kast laten liggen omdat 'ie niet brengt wat je ervan verwacht. Dan is het gewoon €30 aan weggegooid geld.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:07
thedjdoorn schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:18:
[...]

Dat is 't 'm nou juist niet. 720p is niet héél goed maar ook niet ongelofelijk brak.

Zie ook het filmpje van Britt erbij: http://travelist.nl/2014/01/26/video-parijs/
Resolutie zegt helemaal geen ene reet over kwaliteit, 720p kan alsnog ongelofelijk crap eruit zien als de lens en de codec slecht zijn.

The devil is in the details.

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Kwaliteit is niet meer dan acceptabel voor zijn prijs. Zo simpel is 't. Duidelijk niet geweldig, maar als het zijn werk doet voor wat je er mee wil bereiken, enigszins betrouwbaar, dan is dat belangrijker en uiteindelijk het verschil tussen geld over de balk of niet. Zet er een beetje up-beat muziek onder zoals in het voorbeeld filmpje en alles lijkt ineens heel intens interessant allemaal. ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:08
Ik zou hem gewoon kopen, uitproberen, en als het niet bevalt terugbrengen :)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 10:19
Ik heb hem gekocht, maar er moet nog een micro sd kaartje in. Je kan er ook foto's mee maken (iets van 5,6 megapixel). Ik heb ook wat filmpjes gezien, en het is best acceptabel. Ik heb hem gekocht voor als ik eens naar het strand of zo ga, beetje zonde als er zand of zeezout in mijn 7D komt...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:02
Ik heb hem ook gekocht.
Hij geeft best een aardig beeld, helemaal niet slecht voor een cameratje dat slechts een fractie kost van wat een GoPro kost.

Beetje vergelijkbaar met het beeld van een smartphone, maar wel makkelijker mee te nemen in het water of in de sneeuw.

Het is natuurlijk geen GoPro, maar voor de meeste huis tuin en keuken beelden heb je dat ook niet nodig.

Het is net zoals met mijn fotocamera: de mooste beelden maar ik met mijn DSLR, maar de leukste met mijn Telefoon.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

Msel

...

Ik kon hem een paar weken geleden ook niet laten liggen en ik kan me niet voorstellen dat je dat een "aardig beeld" noemt.

Het beeld is wel 720P maar heel erg flets. Elk mobieltje van tegenwoordig maakt vele betere opnames. Ook met weinig licht kun je hem beter thuislaten.

Het leek me wel geinig om mee te nemen met duiken in Sint Maarten over 2 weken, maar ik ben bang dat ie daar zelfs te weinig licht voor pakt.
Pagina: 1