Mediamarkt of toch lenova-e540?

Pagina: 1
Acties:

• Sup4pleX
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2016
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd al veel van de aankoop topics doorgelezen en daardoor kwam ik uit op de lenova thinkpad-e540 (FHD scherm, i5 4200, en 8gb memory)

Nu zijn de btw-dagen van de mediamarkt weer begonnen en ik vroeg mij af of ik daar misschien nog iets beters kan kopen voor mijn budget. Of vergelijkbaars, want ik koop toch het liefst bij een 'echte' winkel.

mijn informatie:
Wat ga je met je laptop doen?
-films kijken
-photoshop, illustrator
-internetten
Wat mag je laptop gaan kosten?
~700 euro
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
-Ik ga de laptop vrijwel alleen thuis gebruiken, gewicht en acuduur zijn dus niet van belang.
-scherm 15.6 inch
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
-geen merk voorkeuren
-harddisc hoeft niet zo groot te zijn.
-wel een DVD speler
-voorkeur gaat sterk uit naar een FHD scherm
-moet zeker 3 jaar mee gaan.

Op de mediamarkt website heb ik de volgende 2 laptops gevonden:
ACER Aspire E1-572G-74506G50DNII ( pricewatch: Acer Aspire E1 572G-74506G50Dnii )

ASUS N550LF-CN061H ( pricewatch: Asus N550LF-CN061H )

Ik hoor graag jullie advies en meningen over de aankoop. :)

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01 08:38
Voor Photoshop en Illustrator kan je alle CPU kracht gebruiken die je kan vinden en dan is de i5 4200M beter. Sowieso kan ik je de E540 aanraden boven de laptops die MM momenteel aanbiedt. Hij past perfect binnen je eisen (incl FHD). Ik kan je voor een paar tientjes extra aanraden om 16GB M.2 SSD (voor cache) en een grotere batterij (voor het geval je toch een keer mobiel bezig bent) toe te voegen. Met kortingscode aff1nl kom ik dan op 694 euro uit.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Sup4pleX
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2016
Ik zag bij de mediamarkt ook de ACER Aspire V3-571G-53236G50MAII staan. Deze laptop heeft ook een FHD scherm en redelijke specificaties (vergelijkbaar met de lenova?) voor maar 530 euro.

Is de bouwkwaliteit van deze laptop zoveel slechter dan de lenova bijvoorbeeld?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-01 13:07
Streup schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:10:
Met kortingscode aff1nl kom ik dan op 694 euro uit.
Die kortingscode geldt nog tot morgen 31 jan.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01 08:38
Sup4pleX schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:34:
Ik zag bij de mediamarkt ook de ACER Aspire V3-571G-53236G50MAII staan. Deze laptop heeft ook een FHD scherm en redelijke specificaties (vergelijkbaar met de lenova?) voor maar 530 euro.

Is de bouwkwaliteit van deze laptop zoveel slechter dan de lenova bijvoorbeeld?
De Acer ziet er qua specs inderdaad redelijk vergelijkbaar uit behalve de processor die vorige generatie is. Persoonlijk zou ik nooit een Acer kopen maar de slechte naam die ze hebben schijnt tegenwoordig niet meer terecht te zijn. Ik heb de Lenovo gezien en er wat op gespeeld en dat is echt een laptop gericht op zakelijk gebruik. Zeer stevig en een heerlijk toetsenbord. Of dat je 150 euro waard is moet je zelf beslissen.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Ik zou kijken of je een Acer V5 kunt krijgen of voor de Asus N56 gaan, deze hebben beide Full HD schermen, die ook nog eens erg kleurecht zijn, wat wel zo prettig is als je met photoshop en illustrator werkt.
Pagina: 1