Hallo, ik "moet" een (apache-)webserver (op linux) voorzien van een streaming-video oplossing.
Hardware technisch lukt dat wel, dat ding doet toch verder niks (zware overkill machine)
Maar wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, is niet echt wat ik zoek.
Uiteraard kan ik real-server of apple's darwin gebruiken, maar die klant wil eigenlijk avi-formaat gebruiken.
Zijn er voor linux oplossingen om "avi" te streamen?
(Volgens mij kan je heel avi niet streamen, maar ok, das weer een ander verhaal
)
Mocht er geen leuke/geschikte oplossing zijn, dan vraag ik die man het wel gewoon in mpg op te slaan, dan kan het gewoon als bestandje (mpg heeft ingebouwde "streaming support" tenslotte) op de server.
Of ik zal alsnog wel voor darwin/real moeten gaan.
Voor asf/asx geldt waarschijnlijk hetzelfde als voor mpg? Dus dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn.
Maar iemand nog tips of aanverwante ervaringen?
(oftewel, wat is de beste oplossing? 't is een gedeelde webserver en 1 klant wil er video op streamen (dat ie dat wil is het probleem niet, maar er kijkt dus toch "niemand" naar die video
))
Hardware technisch lukt dat wel, dat ding doet toch verder niks (zware overkill machine)
Maar wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, is niet echt wat ik zoek.
Uiteraard kan ik real-server of apple's darwin gebruiken, maar die klant wil eigenlijk avi-formaat gebruiken.
Zijn er voor linux oplossingen om "avi" te streamen?
(Volgens mij kan je heel avi niet streamen, maar ok, das weer een ander verhaal
Mocht er geen leuke/geschikte oplossing zijn, dan vraag ik die man het wel gewoon in mpg op te slaan, dan kan het gewoon als bestandje (mpg heeft ingebouwde "streaming support" tenslotte) op de server.
Of ik zal alsnog wel voor darwin/real moeten gaan.
Voor asf/asx geldt waarschijnlijk hetzelfde als voor mpg? Dus dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn.
Maar iemand nog tips of aanverwante ervaringen?
(oftewel, wat is de beste oplossing? 't is een gedeelde webserver en 1 klant wil er video op streamen (dat ie dat wil is het probleem niet, maar er kijkt dus toch "niemand" naar die video