Toon posts:

Game/Work PC 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik buiten het game(3 beeldschermen van 1920x1080, dus 5760x1080), gebruiken voor mijn werk. Ik programmeer en heb hier zeker 3 vmware aanstaan tegelijker tijd. Het moet smooth werken. Buiten dat ben ik bezig met model/animation, is een hobby van me en daar wil ik ook graag een duurdere pc voor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200,- euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB
Ik kan deze voor 450 euro overnemen van een vriend van mij. Dus daar wil ik dan voor gaan.
WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB
Crucial 2.5" M500 240GB

Beeldschermen/Muis/toetsenbord heb ik al. Al hoewel ben ik wel aankijken naar een mechanisch toetsebord brown sherry brown toesenbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, Wel zou ik graag gaan voor een stille/snelle/betrouwbaar componenten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst stille componenten. Verder geen eisen

Ga je overklokken?
Ik wil wel graag gaan overklokken maar dan niet extreme.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,90€ 279,90
1Fractal Design Arc Midi R2 Closed€ 94,36€ 94,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,26

Ik heb voor een I7 gekozen na veel opzoeken tussen de I5. Denk ik dat het toch meerwaarde heeft op lange termijn. Wat denken jullie? Ik heb totaal geen verstand van wat voor voeding of koeling. Zelfs ram weet ik niet wat ik hier best voor kan kiezen. Ik vind het niet erg om wat extra geld uit tegeven als het meer toekombestendig is of gewoon betere kwaltijd. Wat vinden jullie er van? Wat voor koeling/voeding/ram/moederbord zou ik hier voor nodig hebben? Zijn er dingen die ik vergeten ben?

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 15:04

amas

Law of Nature: Chaos

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,90€ 279,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 88,-€ 88,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,04€ 84,04
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 116,55€ 116,55
1MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB€ 450,-€ 450,-
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.128,94

Werkt VMware met hyperthreading? Ik weet het niet dus toch maar ertussen gestopt. Voeding is een zuinige 80plus-Gold 550W. Wat voldoende is zelfs met een overklok. Geheugen heb ik 16GB genomen voor de VMware en je modellering. Een goedkope doch stille CPU koeling om de boel stil te houden.
Wat je evt. nog kunt doen is 2 extra 140mm fans erbij kopen zodat je 780Ti wat meer lucht krijgt. Zo houd je de PC ook tijdens gamesessies wat stillen

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
Jij zou voor een Fractal Design Define R4 Pearl Black gaan inplaas van Fractal Design Arc Midi R2 Closed? Word bij laaste niet alles beter gekoelt?

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 15:04

amas

Law of Nature: Chaos

Ik ging er in de eerste plaats voor omdat ik de Define R4 net iets mooier vind. Maar de Midi R2 is bijna hetzelfde en er wordt een extra 140mm fan meegeleverd. Het komt dus neer op persoonlijke voorkeur.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dan ga ik ook voor de R4 Pearl Black, die vind ik ook mooier. Thanks voor info. Ik ga voor deze componenten dan