Speakers voor PS3 en PC

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:23
Beste Tweakers,

Ik wil mijn PS3 aansluiten naast mijn PC, voor als ik er af en toe nog eens een spel op wil spelen. Mijn monitor heeft een HDMI aansluiting alleen geen ingebouwde speakers. Nu heeft de PS3 een Digital Out aansluiting voor speakers. Mijn PC heeft alleen de normale aansluitingen, die 6 gekleurde 3.5 aansluitingen achterop.

Ik wil graag een speakersetje kopen welke beide aansluitingen heeft, dus dat ik zowel mijn PC als PS3 op dezelfde set kan aansluiten en tussen input kan switchen. Het hoeft niks bijzonders te zijn, het liefst een setje bestaande uit twee speakers zonder subwoofer.

Bestaat zoeits uberhaupt in compact formaat? Ik kan wel uitgebreide (en dure) sets vinden met subwoofer en 5 of 7 speakers die alle aansluitingen hebben, maar dat is wat veel van het goede voor mijn toepassingen. Of heeft iemand wellicht een betere oplossing? Ik wil eigenlijk zo min mogelijk kabels en een zo snel/eenvoudig mogelijke manier om tussen audio te schakelen tussen PC en PS3.

Alvast bedankt voor de hulp :)

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:52
Wat voor een monitor heb je? En hoe sluit je je PC erop aan? Als je ze beiden via HDMI aansluit kun je waarschijnlijk gewoon een simpel computersetje via de koptelefoonuitgang van je monitor aansluiten.

Anders zul je op zoek moeten naar een setje wat een digitale aansluiting én een 3,5 mm jack heeft. De 6 aansluitingen op je PC heb je niet allemaal nodig gezien je geen 5.1 of 7.1 wilt. Voor stereo is enkel de groene 3.5 mm jack voldoende.