Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Krachtige Multimedia laptop ~1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik ben al een dikke maand op zoek naar een gepaste laptop ter vervanging van mijn huidige Acer die overal problemen begint te krijgen (van de HDMI-poort tot de netwerkadapter tot het display)

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Internet, enkele games zoals WoW, Hearthstone, Minecraft (Heb al een desktop voor zware games)
- Virtualisatiesoftware op school, gebruik makend van Hyper-V
- Programmeren

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1000 euro. Dus liefst geen modellen van 1200 euro of meer.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik heb maar 2x per week les (avondschool), dus ik moet de laptop wel wat meeslepen. Ik twijfel dus zelf nog of ik mijn keuze tussen 15 en 17 inch hierop moet gaan baseren. Hier mogen jullie mij alvast mee helpen. Ik lees soms dat er mensen zijn die uiteindelijk vinden dat een 17" scherm een beetje te groot is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst geen Acer-model. Hoewel mijn laptop veel heeft meegemaakt in die 3 jaren, waren er van de eerste week al hardwareproblemen terwijl ik mijn laptop toen geen weekje kon missen op school.

Lenovo twijfel ik ook mee... Ik vind dat rode bolletje om de muis te besturen echt lelijk! Dit dan nog eens bovenop het feit dat er al touchpad voorzien is.

Zijn er bepaalde specificaties wat je wenst?
- Full HD scherm
- i7 Quadcore processor (Liefst iets rond de 4700 MQ/HQ)
- 12 of 16 GB ram (kan ik eventueel zelf bijsteken misschien?
- Anti-glare scherm?
- AZERTY toetsenbord indeling: Dit wordt het moeilijkste voor de Nederlanders onder ons om me te helpen in mijn zoektocht 8)7

Ik heb al veel rondgekeken, maar ik kan maar geen bekend merk vinden dat al deze opties kan aanbieden op een 15" model :(

Ik heb vooral gekeken naar Asus en HP. Deze 2 vind ik qua design erg strak uitzien. De Envy 15 leek perfect, enkel het scherm is glanzend... Terwijl bij het exact zelfde model met 17" uitvoering het scherm wel anti-glare is. Maar die kost dan weer 100+ meer.

Dank bij voorbaat!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

lenovo Y510p misschien? heeft geen rood bolletje, zit ook nog een aardige videokaart in.

Verwijderd

Topicstarter
Nutral schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:22:
lenovo Y510p misschien? heeft geen rood bolletje, zit ook nog een aardige videokaart in.
Bedankt voor de tip!

Helaas redelijk duur :( voor de azerty versie komt het op laptopshop uit op 1299 euro en daar zit een glanzend scherm op.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Asus N56 is een goede laptop. Hier kun je dan zelf nog wat RAM bijsteken. http://www.laptopshop.be/...6vb-s4016h-be-azerty.html

• Dajin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-03-2019
Misschien is de XNotebook Dominator (haswell) voor jezelf samen te stellen naar wens?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal, ik zie ook net dat BTO hun website heeft vernieuwd met nieuwe configuraties.

Bij deze configuraties, is het mogelijk om achteraf zelf de hdd te verwisselen en ram bij te steken in het 2de slot? En die MSATA SSD slots, kan je daar zelf achteraf ook nog zo een ssd bijsteken? (of eventueel door BTO laten doen aan hun tarief)

En tot slot: Wat is het verschil eigenlijk tussen mat en gamut ontspiegeling?
Pagina: 1