Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Ik wil het liefst geautomatiseerd Android toestellen voorzien van een .apk file. Hiervoor wil ik een script schrijven. Nu ben ik mijzelf aan het inlezen en begreep ik dat je via een ADB Shell apk. bestanden kan installeren met een sideload command.

Nu wil ik dit graag uitvoeren zonder dat ik elke keer het vinkje van Allow Unknown sources onder Device Administration moet aanvinken. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om sideload apps te installeren zonder dit aan te vinken. De Android toestellen draaien Cyanogenmod.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
Dean88 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:47:
Nu wil ik dit graag uitvoeren zonder dat ik elke keer het vinkje van Allow Unknown sources onder Device Administration moet aanvinken. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om sideload apps te installeren zonder dit aan te vinken. De Android toestellen draaien Cyanogenmod.
Dat aanvinken hoeft toch maar eenmalig?

Nickname does not reflect reality

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
In principe kan dit niet, je moet het vinkje aanzetten, maar om adb te gebruiken moet je nog een paar vinkjes aanzetten. Ten eerste moet je dan developer options inschakelen en vervolgens moet je binnen de developer options USB Debugging inschakelen. Daarnaast moet je in nieuwere Android versies ook nog handmatig op de telefoon de computer goedkeuren voordat die gebruik kan maken van ADB.

Wat je wel zou kunnen doen is een script maken die de telefoon reboot naar recovery, en je apk in een zipje zetten en die sideloaden. Of dat kan hangt dan van de recovery af en bovendien moet USB Debugging alsnog ingeschakeld zijn (en de computer approved), of je moet het toestel zelf in recovery opstarten.