Volgens mij komt dat doordat we nu voor WP dit hebben toegevoegd:
hiermee is de weergave als het goed is wel hetzelfde als ook op Android en iOS, dus feitelijk is dit 'by design'...
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| @-ms-viewport{ width: device-width; } |
hiermee is de weergave als het goed is wel hetzelfde als ook op Android en iOS, dus feitelijk is dit 'by design'...
Intentionally left blank
http://timkadlec.com/2013...phone-8-and-device-width/However, the other week Matt Stow discovered that device-width wasn’t getting the job done on a Lumia 920. Apparently the Lumia 920 (which boasts a 4.5” screen) reports a viewport width of 768px for device-width, which is much larger than what you would expect for a device its size.
Als je dat dus doet moet je nog een extra stukje JS invoegen om het weer goed te krijgen op een Lumia 920
Edit: blijkbaar is in het bovenstaande screenshot wel de goede breedte voor device-width gebruikt, want als hij echt 768 zou rapporteren zou hij naar grade A schalen. Je wel gaat problemen krijgen op toestellen die nog niet naar GDR3 zijn geupdatet:
MSDN: Web development for Windows PhoneOn devices with Windows Phone 8 Update 3 (that is, with a version equal to or greater than 8.0.10492), device-width returns a value that is 160 * the physical screen width in inches. If the physical screen width cannot be determined, then device-width returns an estimate which is proportional to the screen resolution.

Edit2: even uitgetest en mijn vermoeden klopt.
[ Voor 65% gewijzigd door Whatson op 28-01-2014 13:21 ]
Ik gok zo dat we met dat soort quircks geen rekening gaan houden, zeker niet gezien het lage marktaandeel van WP (en voor een specifiek device in het bijzonder)...
Intentionally left blank
Goede nieuws is! Metro IE doet nu goed schalen met het verslepen van het venster!
Op mijn Samsung Ativ S heb ik er ook last van. Eerst werkte het responsive design goed, maar sinds een aantal dagen zijn alle teksten zo klein dat het niet meer fijn te gebruiken is.
Als je een andere weergave forceert via http://tweakers.net/devicedetect/, is het dan beter?
Nee bij alle weergaven is het te klein. Opvallend is dat de weergaven voor 'Middelgrote schermen' en voor 'Kleine schermen' dezelfde grootte lijken te hebben. Grote schermen geeft wel een duidelijk kleinere weergave.
Op de Lumia 820 in landscape mode is het nu nog eigenaardiger: 
je moet vervolgens naar rechts slepen om de rest te zien...
Edit: dit betreft een GDR3 device

je moet vervolgens naar rechts slepen om de rest te zien...
Edit: dit betreft een GDR3 device
[ Voor 9% gewijzigd door Xesxen op 30-01-2014 17:19 ]
Rare vogel in spe
Hier op een Samsung ATIV S met GDR2 ook erg kleine letters, zo goed als onbruikbaar helaas. Weergave forceren lijkt hier idd ook niet te helpen.
Idem hier, ook ativ S met gdr 2shappie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:19:
Hier op een Samsung ATIV S met GDR2 ook erg kleine letters, zo goed als onbruikbaar helaas. Weergave forceren lijkt hier idd ook niet te helpen.
Gisteren de officiële GDR3 update binnen gekregen, dit verhelpt inderdaad het probleem. Helaas schiet Samsung (net als andere WP makers) niet op met updates, dus zal dit (nog) niet voor iedereen een oplossing zijn.
Als je als laatste CSS regel dit toevoegt:
dan heeft alles weer de juiste grootte. IE op Windows blijft met of zonder die css regel hetzelfde.
Cascading Stylesheet:
1
| @-ms-viewport{width:auto!important} |
dan heeft alles weer de juiste grootte. IE op Windows blijft met of zonder die css regel hetzelfde.
Op een Lumia 820 zonder GDR 3 geen last hiervan. Extra raar omdat XesXen er wel last van heeft terwijl GDR 3 het probleem zou oplossen...Ik heb de websitevoorkeur op Mobiele versie staan, misschien dat dat nog iets uitmaakt?
Pagina: 1