Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
<OPGELOST>

Beste Tweakers,

Ik heb al op internet gezocht maar ik kan geen oplossing vinden. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het kan, maar ik waag hier nog een gokje. Het probleem is het volgende:

Ik heb een desktop met daaraan een beeldscherm en een beamer. Ik gebruik hierbij de DVI met verloopstuk naar VGA voor de beamer en normale VGA voor mijn beeldscherm. HDMI wordt dus niet gebruikt, en dat kan ook niet. Beide apparaten hebben alleen VGA input. Het geluid gaat via een Theatron Agrippa DTS geluidskaart over SPDIF naar mijn Z-5500.

Wanneer mijn vriendin een serie kijkt op de beamer, kan ik natuurlijk de serie op de beamer afspelen en mijn eigen dingen, zoals werk of internet, op het beeldscherm doen. Het geluid van de serie gaat dan via de SP/DIF naar mijn surroundset. Geen probleem.

Als ik nu zelf ook nog iets anders wil kijken of muziek wil luisteren, gaat het geluid natuurlijk door elkaar heen. Is er een mogelijkheid om het geluid van serie 1 via de SP/DIF van de Theatron Agrippa te sturen, en het geluid van een tweede serie/bron over de geluidskaart van mijn moederbord/ingebouwde jack te sturen, met bijvoorbeeld koptelefoon?

Samenvatting:
Bron 1 --> Theatron Agrippa --> SPDIF --> Z-5500
Bron 2 --> onboard geluidskaart --> jack --> Koptelefoon

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je die optie in je media programma? Kan je niet met Windows een geluidstream naar een andere output sturen? Ik weet dat Linux dit kan, maar in Windows, geen idee eigenlijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Ik gebruik Media Player Classic home cinema. Daar zie ik die optie niet. Ook in Windows (7, ultimate) zie ik niet wat ik moet aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat kan prima, maar niet als je dezelfde afspeel software gebruikt uiteraard. Gewoon video in MPC zoals je nu doet en muziek in foobar, daar simpelweg een ander apparaat (onboard) als output gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Bij foobar heb ik de opties:

1 null output
2 primair geluidstuurprogramma
3 speakers (theatron agrippa)
4 digital output (theatron agrippa)

Bij 2, 3 en 4 heb ik geluid van foobar, bij 1 niet. Bij 1 heb ik alle jacks van mijn pc, dus ook van de theatron geprobeerd met mijn koptelefoon maar heb geen geluid. Bij 2 en 3 heb ik geluid van foobar en MPC HC samen, bij 4 heb ik alleen foobar maar geen geluid bij MPC HC of welk programma dan ook. Pas als ik in foobar de output weer op 2 of 3 zet heb ik weer geluid bij mijn serie (MPC HC) maar dus ook weer foobar erdoor heen.

Bij MPC HC heb ik ook heel veel opties, maar daar hoor ik ook steeds foobar erdoor, ookal zet ik foobar op bv 3 speakers (theatron agrippa), en MPC HC op digital output (theatron agrippa)

[ Voor 14% gewijzigd door luuksnijmegen op 28-01-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Misschien is dit handiger, een overzicht van al mijn opties:

http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/827/c0vx.png

[ Voor 11% gewijzigd door luuksnijmegen op 28-01-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ik zie nergens je onboard audio, heb je die soms uitstaan in je BIOS of de driver niet geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
ja dat dacht ik dus ook, zal ik straks eens proberen. Want nu gaat alles alsnog samen over de theatron. Daar is denk ik geen onderscheid te maken tussen MPC HD over SPDIF en Foobar over 1 van de 5.1 jacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Niet dat ik weet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Ik heb A6VMX Audio Driver for Win7 geinstalleerd (http://www.foxconnchannel...otherboard&U=en-us0000346)

Na opnieuw opstarten is er niets veranderd helaas, er staat geen nieuw apparaat bij.

Als ik bij MPC HC output op digital output (theatron agrippa) zet, en bij mixer van windows kijk, geeft hij weer dat "speakers (theatron agrippa)" wordt gebruikt, maar niet "digital output (theatron agrippa)". Er bewegen bij de speakers wel balkjes, maar bij digital output niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Staat de onboard audio aan in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Het is gelukt! Hij stond inderdaad uit, ik denk dat mijn theatron dat heeft gedaan. Na inschakelen werkte het nog niet, maar na het aanpassen van de output in de mediaplayers moesten ze nog herstart worden. Nu heb ik standaard mpc hc over spdif, foobar over jacks en bs player over koptelefoon. Bedankt!

OPGELOST. mag een slotje op.
Pagina: 1