Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tweede scherm aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Beste Tweakers,

Ik wil graag een tweede scherm aansluiten voor duaal gebruik, dus op beide schermen een ander beeld zodat ik meer schermruimte heb. Met mijn huidige set-up heb ik 1 VGA in en 1 HDMI in, aangezien de schermen beide via VGA aangesloten moeten worden kan dit niet. Er zijn HDMI naar VGA kabeltjes, maar die schijnen niet te werken en dus is een omvormer vereist welke al 40 euro kost. Ik vroeg mij af of er niet een andere mogelijkheid is. Zelf dacht ik aan een van de componenten van mijn PC te wijzigen zonder dat ik uiteraard er op achteruit ga, dit is mijn set-up:

Behuizing
TVDL Design Behuizing met Low Noise voeding

Moederbord
MSI® H81M - E33 Intel H81 Chipset

Processor
Intel® "Haswell" Core® i5 4670 max. 4x3.80 Quad Core

Grafische kaart
Intel® HD® 4600 Graphics

Werkgeheugen
16GB (16384MB) DDR3 1600MHz

Harddisk
Samsung 840 250GB SSD

Optische drives
DVD-RW +/- Dual Layer + Cardreader

Poorten
7x USB 2.0, 2x USB 3.0, 2x PS2, 1GB Lan, VGA, HDMI

Of zal deze ook z'n werk doen?
http://link.marktplaats.nl/772019629

Alvast bedankt voor jullie moeite! :)

[ Voor 3% gewijzigd door EdwinnR op 28-01-2014 12:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik betwijfel over zo'n adapter gaat werken, het is niet heel duidelijk of deze nu van een standaard HDMIinput een analoog signaal kan maken. Je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Wat je ook kunt doen is een simpel videokaartje erbij prikken met een VGAaansluiting erop. Zelfs het goedkoopste kaartje van een paar tientjes voldoet al als het gewoon beeld moet geven. En daar heb ik toch meer vertrouwen in als dat soort verloopjes.

• EdwinnR
Bedankt voor je antwoord!

Daar dacht ik inderdaad ook aan, deze moet (ruim) voldoende zijn toch?
pricewatch: Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)

Of is dit ook al voldoende?
http://link.marktplaats.nl/764524917

En komt die dan niet mijn huidige videokaart in de weg te zitten? Maw, blijft het systeem net zo goed functioneren als zonder dat extra kaartje?

Dat kaartje erin stoppen is plug en play toch, aangezien ik geen expert op dat gebied ben.. ;)

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door EdwinnR op 28-01-2014 12:58 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je hebt geen videokaart op het moment, maar je hebt wel een PCIeslot, dus moet die er gewoon bij kunnen.
Die Geforce4 gaat je niet helpen, die past niet in je systeem. Zo'n EN210 kan prima. Of een Radeon 6450 ofzo.
Je kunt je IGP combineren met een losse videokaart.

• EdwinnR
Top, heel erg bedankt! Wat zou je me adviseren die laatste 5 euro moet ik het ook niet om laten, de EN210 of Radeon 6450 of nog iets anders? :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat voor schermen heb je dan dat het zo nodig op VGA moet? Hebben ze geen DVI of HDMI aansluiting? Als je namelijk DVI hebt, kan je beter een HDMI > DVI kabel of blokje nemen. Uiteraard native HDMI is het beste.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HDMI > DVI of andersom maakt niet zo gek veel uit, je verandert immers niets aan het signaal.

Als ik moest kiezen zou ik voor een Radeon gaan, omdat die een wat lagere TDP hebben en iets zuiniger uit de testen komen, al maakt het al met al heel erg weinig uit.

• EdwinnR
Hero of Time schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:36:
Wat voor schermen heb je dan dat het zo nodig op VGA moet? Hebben ze geen DVI of HDMI aansluiting? Als je namelijk DVI hebt, kan je beter een HDMI > DVI kabel of blokje nemen. Uiteraard native HDMI is het beste.
Nee, die hebben ze niet. Alleen VGA uit en met de kwaliteit ben ik tevreden, dus een videokaartje tmv 30 euro aanschaffen lijkt me de beste en goedkoopste optie. :)

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 10:12
EdwinnR schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Nee, die hebben ze niet. Alleen VGA uit en met de kwaliteit ben ik tevreden, dus een videokaartje tmv 30 euro aanschaffen lijkt me de beste en goedkoopste optie. :)
Ik heb pas geleden een goed 19'' TFT monitortje gekocht op martkplaats voor 15,= met dvi/vga.. dus je kan ook nog 1 'nieuwe' monitor halen voor 15,= zou ik zeggen..

hdmi <-> dvi convertor kost echt 1,50 op ebay.

dus als je dat optelt en je wilt voor de goedkoopste oplossing zou ik dat doen... voordeel: digitaal signaal is wel beter dan vga

[ Voor 16% gewijzigd door elpino.rv op 28-01-2014 13:54 ]

• EdwinnR
Bedankt voor je input, maar punt is dat er haast geen schermen die aan mijn eisen voldoen bestaan met DVI of HDMI. Ik wil namelijk een 16:9 scherm van tussen de 18 en 19 inch. Als ik in de tweakers pricewatch kijk is er maar eentje:
http://tweakers.net/categ...HipmamyOIGBiC9lpaWQNnaWgA

Dus ik zal sowieso al voor een met VGA moeten gaan. ;)

• EdwinnR
De kaart is inmiddels binnen en geinstalleerd. Het hoofdscherm heb ik nu aangesloten via de videokaart en die doet het. Het tweede scherm heb ik via het moederbord aangesloten, maar die wordt niet herkend, ik kan het scherm niet dupliceren. Drivers van de videokaart en de schermen zijn geïnstalleerd. Ik heb het volgende:

https://imagizer.imageshack.us/v2/1306x419q90/46/zme0.png
https://imagizer.imageshack.us/v2/1306x419q90/856/dzzn.png
2 is mijn hoofdscherm waarop ik wel wat zie.
1 is dus het tweede scherm die tevens een resultie van 1440 x 900 moet hebben ipv 1280x1024
Aan de afbeelding lijkt het alsof het 2e scherm het doet, maar het scherm blijft in de slaapstand staan. Ook als ik er dingen heen sleep. Deze verdwijnen dan wel van het hoofdscherm.

Ik zou niet weten waar de oorzaak ligt.. 8)7

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Welke kaart heb je precies gehaald?
Het zou moeten werken op deze manier lijkt me. Zo doe ik 't thuis ook op 2 verschillende VGAkaartjes.

• EdwinnR
De Asus, scheelde toch 8 euro. ;)

pricewatch: Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)

EDIT:
Kan het scherm via geavanceerde instelling > alle modi weergeven, wel instellen op heeft veel opties maar niet de juiste (1440x900 met 75Hz)..

[ Voor 31% gewijzigd door EdwinnR op 29-01-2014 18:02 ]

• EdwinnR
EDIT: Hehe, ik heb hem te pakken, in het BIOS scherm stond multi-monitor enabled. Eindelijk, het werkt! _/-\o_

[ Voor 75% gewijzigd door EdwinnR op 29-01-2014 21:39 ]

Pagina: 1