Input Lag - GameTV & Console

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben zeer benieuwd op wat voor TV jullie gamen en hoe jullie omgaan met input-lag.
En dan ook graag erbij vermelden op welke console je gamed en wat voor games je speelt.

Heeft jouw TV veel input lag? Wat merk je er van? Hoe ga je er mee om?
Ben je je er bewust van? Etc.

Input Lag van je TV kan je vinden via Google, of door te kijken en de 2 betere Input Lag Databases.

HDTVtest Database: http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag
DisplayLag Database: http://www.displaylag.com/display-database/

Voor mensen die niet bekend zijn met Input Lag, lees hier.

http://www.displaylag.com/what-is-input-lag-the-breakdown/

en hier onderaan de pagina:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Ik heb zelf een Panasonic TXP50UT50. Ingesteld op Game Mode.
Maar 16ms input lag, dus onmerkbaar. Ik speel op de Xbox One en de Xbox 360.
En ik speel veel shooters, dus daar had ik het wel gemerkt als er input lag was.

Nu ben ik altijd tevreden geweest over de input lag, maar onlangs heb ik mijn Xbox360 aangesloten op mijn monitor en nu merk ik dat die wel wat sneller is. Dus ik zit nu in dubio of ik er een monitor bij zou halen, speciaal voor te gamen. Of ik moet gewoon niet moeilijk doen aangezien mijn tv al zo'n lage input lag heeft.

Ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan, of juist niet.
:9

[ Voor 3% gewijzigd door Doughty op 28-01-2014 23:03 ]

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Je moet een andere TV nemen. Het liefst zo duur mogelijk.

Maar effe serieus: volgens mij gamet een monitor beter, omdat je er dichter op kunt zitten.

[ Voor 45% gewijzigd door danielkraak op 28-01-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doughty
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 23:30

Doughty

Bral unit

Topicstarter
danielkraak schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:26:
Je moet een andere TV nemen. Het liefst zo duur mogelijk.

Maar effe serieus: volgens mij gamet een monitor beter, omdat je er dichter op kunt zitten.
Je eerste antwoord is legit. Ik ga gewoon voor de duurste, dat zal wel het beste zijn toch. :O

Je tweede antwoord snap ik wel, maar het gaat om de input lag. Het is wel fijn om dicht erop te zitten.
Maar ik heb een console om lekker vanuit te bank te gamen, anders kan ik net zo goed op mijn pc gamen.

Maar iig bedankt voor je antwoord unit. ;)

"That's how we roll in the Shire!" | XBL: Bral unit | PSN: Bral_unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:31

inXs

known as inXs

PS3 op een Panasonic TX-P65VT60, in gaming mode een input lag van ong. 20ms.. Kom van een Panasonic 42PZ85.

Speel van alles op een PS3, COD, fifa, FF, etc. Heb in ieder geval geen last van de input lag, wel als ik hem niet in gaming mode zet overigens!

Het heeft vooral met de kijkafstand te maken gok ik zo.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-10 22:07
Panasonic 42ST60 op gamemode (met schijnbaar een merkbaar hoge input-lag) sinds een week en daarvoor een Panasonic 37pv7 (Geen gamemode maar met vrij weinig input-lag voor zover ik weet)

Nu speel ik momenteel enkel Gran Turismo 6 via de PS3 op de tv (En dan ook maar een 15 tot 30 minuten per dag), De rest van mijn gaming doe ik op de PC, PS Vita en Nokia Lumia 520.

Met GT6 eigenlijk niets gemerkt direct na de overgang van de ene naar de andere tv.
Met shooters en vooral online zal het wel problematisch worden, Maar die games speel ik inmiddels helemaal niet meer op de consoles (En zeer zelden nog op de PC)
Met de Demo van Beyond: Two Souls ging het met de gevechten niet echt lekker maar of dat door de input-lag kwam of door een gebrek aan concentratie van mijzelf kan ik je helaas nog niet zeggen.
Die game ga ik voorlopig ook niet kopen/spelen want de zwarte balken die voor het filmische effect zorgen heb ik liever niet op een gloednieuwe plasma vanwege beeld retentie en het ongelijkmatig slijten van de plasma cellen. Over een half jaar zal ik hem waarschijnlijk wel gaan spelen want dat is de TV ruim ingespeeld, Wellicht dat ik dan ook ga testen of die beter/makkelijker speelt op een PC monitor.

Verdere games nog geen ervaring mee, Mijn eigen reactie snelheid is niet super dus sommige genres kunnen een probleem worden, Maar in het algemeen speel ik die genres niet of kan ik uitwijken naar een ander scherm. (Dell U2312HM)
Als ik wat meer gegamed heb op de 42ST60 dan zal ik nog eens posten in dit topic.

---

Een te hoge input-lag is in principe alleen een probleem bij games waarbij timing heel kritisch is (Maar bijna alle moderne console games houden standaard rekening met de input-lag van tv's) en online shooters. (Zeker tegen spelers met een scherm met weinig tot geen input-lag zul je in het nadeel zijn.)
Bij de rest past je brein zich vrij snel aan op de eventuele vertraging tussen het indrukken van de knop en de actie op het scherm. Je gaat dan vanzelf anticiperen en iets vroeger de knop indrukken bij een tv die iets meer input-lag heeft dan de tv waar je normaal op speelt. Je zult echter in het eerste half tot heel uur mogelijk wel merken dat er een grotere input-lag is, Maar eenmaal opgegaan in de game verdwijnt dat bewustzijn vrijwel altijd.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 18:22

Typhone

Who Dares Wins

PS3, PS4 & Xbox One op een Sony KDL47W805 die een zeer lage inputlag heeft. Met shooters en dergelijke niks te merken zodra ik de game modus activeer.
Leo Bodnar Input Lag tester op mijn scherm was 17ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:02
De Sony televisies van dit jaar hebben een zeer lage input lag en zijn dus uitermate geschikt voor gaming, dat geldt voor zowel de W6, W8 als W9 serie. Televisies van andere merken hebben een veel hogere input lag en zijn dus minder geschikt.

Ik heb zelf een Sony Bravia 42W605 gekocht voor bij mijn PS4 en het is echt een prachtige televisie, geweldig beeld, mooi design en ik merk niks kwa input lag. Zeker een aanrader.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een SAMSUNG UE40F6500. Deze heeft eveneens een gamemode erop zitte.. De eerste weken heb ik zonder deze gamemode gegamed, sinds gisteren met. Ik moet zeggen dat het wel zeker merkbaar sneller is. Wat ik wou vragen is of de beeldkwaliteit vermindert wanneer je de game mode aanzet? Dus de graphics ingame.. Zelf zie ik niet zo heeel veeeel verschil, maar misschien kan iemand hierop een antwoord geven?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Mr Ton schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:52:
De Sony televisies van dit jaar hebben een zeer lage input lag en zijn dus uitermate geschikt voor gaming, dat geldt voor zowel de W6, W8 als W9 serie. Televisies van andere merken hebben een veel hogere input lag en zijn dus minder geschikt.
Alleen jammer dat Sony de Backlight Bleeding niet op orde heeft (net als wel meer merken overigens), laatst nog een 55W905 gezien en het is echt om te huilen.

Daarom zweer ik nog steeds bij plasma: dat geeft mij het beste totaalplaatje als het gaat om inputlag, kleurechtheid en zwartwaardes. Want al is de inputlag nog zo laag, als de kleuren niet realistisch zijn dan is voor mij het plezier er ook wel van af.
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:57:
Wat ik wou vragen is of de beeldkwaliteit vermindert wanneer je de game mode aanzet? Dus de graphics ingame.. Zelf zie ik niet zo heeel veeeel verschil, maar misschien kan iemand hierop een antwoord geven?
Met de Game-mode zet je alles (of veel) software uit welke het beeld beïnvloeden. Het kan daarom zeker zijn dat je game er minder mooi uit ziet. Echter laat het de game wel zien zoals deze hoort te zijn. En het is zeker niet zo dat je PS3-game er opeens als een PS4 game uit ziet als je toch de verbeteraars aan laat staan.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 29-01-2014 18:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1