IP Camera uit China

Pagina: 1
Acties:
  • 11.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:46
Ik zit te overwegen een IP camera aan te kopen uit China. De reden hiervoor is dat een HD camera daar net zoveel kost als een simpele in Nederland. Ik bestel wel vaker spullen uit China en dat gaat prima.

Het doel is om de camera in huis te plaatsen op een vaste plaats.

Deze had ik al gevonden voor 49 Dollar (moet wel bedraad): http://www.aliexpress.com...Plug-Play/1520548951.html

En deze met WIFI voor een kleine 70 Dollar: http://www.aliexpress.com...-1-0MP-HD/1518022818.html

Wellicht zijn er Tweakers die ervaringen hebben met (betere) IP camera's ?

Een paar overwegingen:

-Pan/tilt zou leuk zijn (bovenstaande hebben dit niet).
-Een goede samenwerking met mijn synology ds114 zou prettig zijn.

Iemand suggesties ?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:42

Sebazzz

3dp

Reken wel op importkosten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Tot nu toe nog nooit importkosten hoeven betalen (tablet, GSM enz), dus daar durf ik wel op te gokken.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362493

Alleen 21% omzetbelasting betalen.

bron: http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staar je niet blind op '1080p' of '720p' kwaliteit, een Sweex/trust digitale camera mag dan ook 4-12mpixel hebben, het komt niet in de buurt van een 'echte' 4-12mpixel camera.

Soms kan die enkel op die resolutie met een enorm trage framerate (of hij staat continue te bufferen), of je zit met een upscalede 300kpixel variant. (ik ken die Davinci sensor ergens van).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ook die nog nooit hoeven betalen !

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nooit hoeven is gevalletje 'mazzel'. Je moet alleen niet raar kijken als er gewoon bij levering nog een extra factuur bij zit om af te rekenen met de bezorger.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
SinergyX schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:48:
Nooit hoeven is gevalletje 'mazzel'. Je moet alleen niet raar kijken als er gewoon bij levering nog een extra factuur bij zit om af te rekenen met de bezorger.
Oke, dat weet ik.

Wellicht kunnen we het wat meer bij het topic houden.

Ik hoor graag jullie visie/meningen of goede/slechte ervaringen met IP camera's uit China.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:21
Gekke is, ik had eerst een dure ACTi camera (Full HD) en nog een ander merk-ding, maar geen van allen vond ik goeie kwaliteit hebben, in het donker vooral niet. Nu heb ik een simpel Elro ding van de Gamma (origineel een of andere chinees merk, maar weet niet meer welke) en die filmt in 640x480 nog beter dan die HD camera's van een merk. Ik heb deze allemaal geprobeerd in combinatie met Surveillance Station op mijn Synology NAS.

Wat ik hiermee zeggen wil is dat soms iets goedkoops beter kan presteren dan iets duurs... dus ik zou zo'n IP camera uit China gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

Owke, die importkosten of belasting hoef je dus niet te betalen.
Waarom niet? omdat deze bedrijven het niet opsturen als een aankoop maar als een Gift.
Voor de nederlandse staat heb jij dus nooit iets gekocht.
Meer ip camera's uit china hier:
http://dx.com/s/ip+camera

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
flipkipse schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:17:
Owke, die importkosten of belasting hoef je dus niet te betalen.
Waarom niet? omdat deze bedrijven het niet opsturen als een aankoop maar als een Gift.
Voor de nederlandse staat heb jij dus nooit iets gekocht.
Meer ip camera's uit china hier:
http://dx.com/s/ip+camera
Oei, dat klinkt bijna als een verwijt ?

Als ik moet betalen dan zal ik niet klagen oke ?

Als ik niet hoef te betalen kun je me dat toch niet kwalijk nemen ?

DX ken ik, daar heb ik in het verleden vaak gekocht, maar die zijn heel traag met versturen en er zijn goedkopere alternatieven voor dezelfde producten.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

Beste John,

Het probleem met websites als DX en Alieexpress is dat ze oneerlijke concurrentie zijn voor de lokale bedrijven.

Dit heeft 2 redenen:
- De arbeidskosten in deze landen zijn lager
- Je betaald geen 21% belasting

Dit zorgt er voor dat steeds meer arbeid uit Nederland verdwijnt, en vervolgens komt er een grotere werkeloosheid..

Ik verwijt je niks, ik verklaar alleen hoe het komt dat je daar niet bang voor hoeft te wezen. Heb het vroeger zelf ook gedaan... Ik werk gelukkig niet in deze branche :)

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
flipkipse schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:43:
Beste John,

Het probleem met websites als DX en Alieexpress is dat ze oneerlijke concurrentie zijn voor de lokale bedrijven.

Dit heeft 2 redenen:
- De arbeidskosten in deze landen zijn lager
- Je betaald geen 21% belasting

Dit zorgt er voor dat steeds meer arbeid uit Nederland verdwijnt, en vervolgens komt er een grotere werkeloosheid..

Ik verwijt je niks, ik verklaar alleen hoe het komt dat je daar niet bang voor hoeft te wezen. Heb het vroeger zelf ook gedaan... Ik werk gelukkig niet in deze branche :)
Gelukkig maar :)

Ben weer gerustgesteld.

En nu weer ontopic ......

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb eens een camera besteld op.
http://www.securitycamera2000.com
Goede snelle levering .
Ik heb daar deze besteld
http://www.securitycamera...ra-2.8%252d12mm-Lens.html
Ik ben nog wel tijd aan het zoeken om hem te installeren dus nog geen ervaring.

Dit alles via het ausie whirlpool forum
http://forums.whirlpool.n...eplies.cfm?t=2046295&p=82
Daarop staat super veel info over allerlei cameras en aansturingen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@Pepperana,

Dat is een interessante, maar helaas te duur.

Ik wil het budget beperken tot 50 a 60 euro.

Het moet leuk blijven ;)

Ik ben overigens al met een raspberrypi met cameramodule aan het knutselen geweest. Dat werkt wel, maar niet stabiel genoeg en er zit zeer veel vertraging in de beelden. De software is daar nog niet genoeg voor ontwikkeld denk ik.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 15:22
Let wel op: ik heb ook een keer een Chinese IP-camera aangeschaft. Ding werkte prima, maar de webinterface van het apparaat is echt héél brak. 640x480 schermpje dat alleen in IE met ActiveX draaide :(

Als je hem aan een NAS o.i.d. hangt moet je er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Klopt, zal wel precies dezelfde zijn als die Elro die ik heb. Draait overigens naast ActiveX ook gewoon in Push-mode (dan is het gewoon een .jpg die 20x wordt ververst ofzo).

De url van het plaatje (/video.cgi) kan je toevoegen aan de NAS en dan werkt het prima. Gewoon aanschaffen zo'n ding en proberen, je kan hem altijd nog kwijt op MP als het niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graag ontopic houden

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:28
Ik kan het niet zo snel terug vinden maar werkt deze camera icm een Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Zolang er een video-URL aan zit, werkt het icm Synology. De camera hoeft niet in het lijstje te staan van ondersteunende camera's. Heb de mijne ook manueel toegevoegd omdat hij niet in de drop-down box stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Weten jullie hoe de P2P-functie van dit soort camera's werkt? Ze adverteren allemaal met p2p: geen ip-instellingen nodig! Geen port-forwards! etc etc. Enige manier hoe ik kan bedenken dat dit werkt is als het via een externe server loopt. Klopt dat? En wie onderhoudt zo'n server dan? Kunnen die ook niet elk moment down gaan? Beetje vaag allemaal, kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

@TS IP camera inmiddels ontvangen? Hoe bevalt de camera? Welke alle camera's met android toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb deze zelf, http://www.focalprice.com...ork_Monitoring_White.html
Volledige integratie met je Synology na installeren van Foscam software erop. Pan/tilt etc werkt gewoon (hetzij met vertraging). Kwaliteit is, okayig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

theHoff schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:16:
Ik heb deze zelf, http://www.focalprice.com...ork_Monitoring_White.html
Volledige integratie met je Synology na installeren van Foscam software erop. Pan/tilt etc werkt gewoon (hetzij met vertraging). Kwaliteit is, okayig.
nice.. was zelf aan't kijken naar ;
http://www.aliexpress.com...IP-Camera/1432632710.html

ben wel benieuwd of je achteraf toch nog iets van invoer komt te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Even een update,

Ik heb een paar weken geleden een MR Safe webcam gekocht via Ibood en maar even afgezien van een China IP camera (die komt er ook nog wel een keer).

Die IP camera van Mr safe werkt prima. Zit pan/tilt op en is via een app te benaderen op telefoon, tablet en PC. Enige nadeel is dat het via een eigen server van MRsafe loopt en het ding volledig dichtgetimmerd zit. Aansluiten op mijn Synology gaat dus niet (tenzij er iemand een leuke hack weet).

Bovendien heb ik nog een RaspberryPI met Cameramodule liggen waar ik weer mee aan het knutselen ben gegaan. Ook dat werkt, maar hier valt nog meer aan te ontdekken en ik heb te weinig tijd. Nadeel is weer dat die geen pan/tilt heeft.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
@Noppesnada (John)

Hier op GoT groeten we elkaar permanent dus je naam onder elke post zetten is onnodig en wordt als storend ervaren.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309815
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

<div align="right"><font size="1">Bron: Forum Gedrag Guide</font></div>

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Noppesnada schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:53:
Even een update,

Ik heb een paar weken geleden een MR Safe webcam gekocht via Ibood en maar even afgezien van een China IP camera (die komt er ook nog wel een keer).

Die IP camera van Mr safe werkt prima. Zit pan/tilt op en is via een app te benaderen op telefoon, tablet en PC. Enige nadeel is dat het via een eigen server van MRsafe loopt en het ding volledig dichtgetimmerd zit. Aansluiten op mijn Synology gaat dus niet (tenzij er iemand een leuke hack weet).

John
Ik heb een zelfde ook via iBood gekocht. Het ding heeft 2 modussen; via LAN en via WAN. Wat dat betekend is dat via LAN hij direct streamt via de Applicaties en via WAN streamt hij via een externe server. Ik probeer al een tijdje erachter te komen of via LAN het ding de "normale" protocollen gebruikt, maar tot nu toe geen succes :( Ik heb geen Android of iOS apparaat, dus wilde 'm gebruiken via een IP Cam app voor Win 8.1 en WinPhone, maar tot nu toe ben ik er niet in geslaagd om 'm aan de praat te krijgen. Onder aan het apparaat staat een QR code die de volgende code bevat:

p2p://dev/?u=IPCAMERANUMMER&p=PASSWORD&a=ACCESSCODE

Enig idee wat je hiermee kunt?

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graag even een apart topic starten in plaats van een oud topic omhoog te schoppen

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.