OS/X 10.8 downloaden voor testen software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:45
Ik heb een mac mini met OS/X 10.8 geinstalleerd, en een macbook pro met 10.9. Om een nieuwe installer te testen heb ik in VMWare fusion een kale OS/X 10.9 geinstalleerd, na wat gedoe werkte dat eigenlijk probleemloos. Die virtual machine heb ik ook op de mac mini draaien (al ben ik bang dat dat tegen de EULA ingaat, ik zal hem z.s.m. upgraden naar 10.9 om aan de licentie te voldoen).

Het probleem is dat een klant de software niet kan installeren op 10.8. Ik zou dat graag reproduceren op een kale OS/X 10.8, in een andere virtual machine. Hoe kom ik aan de goede installer daarvoor? Met VMWare Fusion kan je vanaf de backup partitie installeren, maar die geeft een probleem met de licentie.

Op internet staat dat je een retail versie nodig hebt van OS/X, maar ik kan die nergens vinden voor 10.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
MBV schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:06:
Ik heb een mac mini met OS/X 10.8 geinstalleerd, en een macbook pro met 10.9. Om een nieuwe installer te testen heb ik in VMWare fusion een kale OS/X 10.9 geinstalleerd, na wat gedoe werkte dat eigenlijk probleemloos. Die virtual machine heb ik ook op de mac mini draaien (al ben ik bang dat dat tegen de EULA ingaat, ik zal hem z.s.m. upgraden naar 10.9 om aan de licentie te voldoen).

Het probleem is dat een klant de software niet kan installeren op 10.8. Ik zou dat graag reproduceren op een kale OS/X 10.8, in een andere virtual machine. Hoe kom ik aan de goede installer daarvoor? Met VMWare Fusion kan je vanaf de backup partitie installeren, maar die geeft een probleem met de licentie.

Op internet staat dat je een retail versie nodig hebt van OS/X, maar ik kan die nergens vinden voor 10.8.
Laat ik beginnen te zeggen dat ik nu geen Mac voor handen heb, ik ben nu op mijn werk dus 100% zekerheid je adviseren kan ik niet :)

Maar voor wat het waard is: volgens mij moet het mogelijk zijn om oude aankopen terug te vinden in de Appstore. Als het klopt moet het dan ook mogelijk zijn om OSX 10.8 (opnieuw)te kunnen downloaden. De rest moet dan via Google op te lossen zijn. Daar zijn namelijk tutorials te vinden hoe je OSX op een USBstick kan plaatsen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb nooit 10.8 aangekocht: de mac mini werd geleverd met 10.8, mijn laptop heeft 10.8 nooit gezien, alleen oudere versies. Ik dacht dat ik ooit de upgrade naar 10.6 of 10.7 had gekocht, maar die kan ik niet terugvinden in de app-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

In principe heb je dan toch het installatiemedium dat bij de Mini geleverd werd? Dat zou dan 10.8 moeten zijn.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat zou leuk zijn ja, maar bij mijn beste weten wordt er niks bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Hmm, true, er wordt bij de huidige Macs niets meer mee geleverd. Maar in principe moet het wel mogelijk zijn, ik heb hier bijvoorbeeld wel wat info gevonden: https://discussions.apple.com/thread/4663215
Kan je vanop de Mac mini trouwens niet gewoon 10.8 downloaden vanuit de App Store? Lijkt me niet dat je die nog eens moet aanschaffen als dezelfde versie al geinstalleerd is op je Mac

[ Voor 31% gewijzigd door Darkstar op 28-01-2014 19:29 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik kan alleen 10.9 vinden in de app store. Zoeken op mountain lion levert alleen wat cursussen op.

De virtuele pc is nu wel een stap verder: hij vraagt om het apple id waarmee 10.8 is aangeschaft. Misschien werkt het id van degene die de mac mini heeft geactiveerd, dat hoor ik morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38

talin

ES-MA

ik zat even te kijken tussen mijn aankopen in de app store app.
daar kan ik hem gewoon downloaden, let wel alleen downloaden, ik kan niet naar de app pagina gaan dan krijg ik een melding.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/0D1I1S111d05/lion.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

MBV schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:20:
Misschien werkt het id van degene die de mac mini heeft geactiveerd, dat hoor ik morgen.
Dat lijkt me wel een vereiste ja. Ik ging er van uit dat de Mini geregistreerd was onder jouw Apple ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Volgens mij is er een speciale partitie "recovery" die je kan benaderen via de alt-knop tijdens het opstarten. Dan heb je volgens mij de mogelijkheid om op je normale partitie 10.8 te installeren. Ik weet niet of dat helpt, eventueel kan je dan natuurlijk een extra partitie aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
VMWare Fusion heeft daar zelfs al aan gedacht: via 'other options' of zoiets kan je 'install using recovery partition' kiezen.

@Darkstar: ook met de apple-id waarmee de mac mini is geactiveerd werkt de installatie niet. We moeten dus een mac id hebben waarmee ooit 10.8 is aangeschaft, maar die hebben we nog niet gevonden. Waarom heeft Apple geen MSDN-tegenhanger... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

MBV schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:01:
VMWare Fusion heeft daar zelfs al aan gedacht: via 'other options' of zoiets kan je 'install using recovery partition' kiezen.

@Darkstar: ook met de apple-id waarmee de mac mini is geactiveerd werkt de installatie niet. We moeten dus een mac id hebben waarmee ooit 10.8 is aangeschaft, maar die hebben we nog niet gevonden. Waarom heeft Apple geen MSDN-tegenhanger... :(
die is er wel maar waarom ontwikkelen op een verouderd platform zullen ze wel denken.

https://developer.apple.com

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
om een crash bij een klant die nog op 10.8 zit te testen bijvoorbeeld... je kan toch niet van iedereen verwachten dat ze binnen een maand de laatste versie hebben? Ik kan op die developer-website niks vinden over oudere versies, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin

talin

ES-MA

MBV schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:56:
om een crash bij een klant die nog op 10.8 zit te testen bijvoorbeeld... je kan toch niet van iedereen verwachten dat ze binnen een maand de laatste versie hebben? Ik kan op die developer-website niks vinden over oudere versies, helaas.
ok maar er is nieuwe software 10.9 waarom dan nog uitzoeken waarom iets crasht op een ouder os?

en volgens mij ( let wel volgens mij ) zoek je op de verkeerde plek, ik heb 2 Apple id's en meerdere apple apparaten, die allemaal nog op Lion hebben gedraaid en op beide accounts kan ik nog Lion downloaden uit de app store.

dus volgens mij moet je niet op het web gaan zoeken naar de lion versie die is er wel op de plek waar Apple hem voor je heeft neergezet in de app store, nu is het probleem dat jij het apple id kwijt bent waar die op gedownload is.

daar zou je naar moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Omdat de klant daarvoor betaald, en nog niet heeft geupdate?
Ik ben hem niet kwijt, hij is van een collega. Ik zal nog een keer kijken of met het gedownloadde pakket de installatie anders werkt dan met het backup filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Usenet geen optie? Je hebt een licentie dus ze zullen niet achter je aan komen als je dit doet.
Pagina: 1