iPhoto library gebruiken op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo allen,

Al mijn foto's die ik maak met mijn iPhone deel ik netjes in, in iPhoto op OsX. Dit doe ik vaak via Photostream. Werkt perfect, absoluut geen klachten over. Het enige probleem is alleen dat ik de foto's ook graag wil kunnen benaderen op mijn iPhone zonder al te veel gedoe zoals doorsturen, apparte mirror backups maken of weet ik niet wat.

Ik dacht dat de meest handige oplossing hiervoor een automatische backup van de iPhoto library is naar iets als Dropbox.
Nu heb ik een Copy account aangemaakt, wat je gratis 15 gb online opslag geeft en even goed werkt als Dropbox.
Echter werkt het met Copy helaas niet zo dat ik direct mijn foto's terug kan zien in de albums zoals ze ingedeeld zijn, maar enkel het bestand iPhoto library te zien krijg.

Na wat online speurwerk, kwam ik een alternatief tegen wat Loom heet. Deze kan wel wat ik zou willen, maar heeft slechts 5 gb gratis waarna je voor extra ruimte minimaal 4,99 per maand moet betalen. Nu is dit niet veel, maar voor enkel wat foto sharing zonde van het geld.

Nu heb ik wel een Netgear NAS draaien in huis, welke uiteraard ook extern benaderbaar kan zijn, maar zie hier niet direct een goede oplossing voor.

Wie o wie weet voor mij de juiste oplossing, om gewoon simpel mijn foto'tjes te kunnen bekijken overal ter wereld (mits internetverbinding) in de gemaakte albums wat ook liefst gratis is, of waar ik gebruik kan maken van de middelen die ik heb?

Alvast bedankt voor jullie hulp en ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 15:13
martijnsnoek schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:06:
Al mijn foto's die ik maak met mijn iPhone deel ik netjes in, in iPhoto op OsX. Dit doe ik vaak via Photostream. Werkt perfect, absoluut geen klachten over. Het enige probleem is alleen dat ik de foto's ook graag wil kunnen benaderen op mijn iPhone zonder al te veel gedoe zoals doorsturen, apparte mirror backups maken of weet ik niet wat.
Als je toch bezig bent met het indelen van je foto's via iPhoto, hang direct je iPhone aan je Apple computer en synchroniseer de foto albums? Dan heb je toch wat je wilt? Je kan namelijk toch pas de foto's vanuit Photostream in delen in de juiste mapjes, als je fysiek toegang hebt tot je Mac, is het een kleine moeite om even je iPhone te koppelen en op sync te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
@thundermo

Klopt wat je zegt. Het idee er achter is enkel, dat ik de ruimte op mijn iphone vrij wil houden voor nieuwe foto's. Ik maak zeer regelmatig ontzettend veel foto's wat per foto sessie op kan lopen tot 500 a 600 foto's. Je begrijpt als ik in een week een aantal van deze sessies heb het snel gedaan is met de ruimte op een 16gb iphone.

Deze foto's sorteer ik weer uit in iPhoto. Dus helaas kan ik met je tip niet het geen wat ik voor ogen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-10 15:13
martijnsnoek schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:03:
@thundermo

Klopt wat je zegt. Het idee er achter is enkel, dat ik de ruimte op mijn iphone vrij wil houden voor nieuwe foto's. Ik maak zeer regelmatig ontzettend veel foto's wat per foto sessie op kan lopen tot 500 a 600 foto's. Je begrijpt als ik in een week een aantal van deze sessies heb het snel gedaan is met de ruimte op een 16gb iphone.

Deze foto's sorteer ik weer uit in iPhoto. Dus helaas kan ik met je tip niet het geen wat ik voor ogen heb.
Dit laat het wel even in een ander daglicht schijnen :). Je zou natuurlijk een goedkope NAS er naast kunnen zetten en die beschikbaar maken via het internet. Ik weet dat Synologys een aardige fotomanagement tool aan boord hebben. Je zou de inlogpagina kunnen plaatsen als app-icoon op je homescreen van je iPhone, dat je het relatief eenvoudig kan benaderen.

Andere optie zou zijn een Mega account te nemen (mega.co.nz van onze vriend Kim dot Com). Hier krijg je 50 Gb gratis :). Er is ook een iPhone app voor. Zal je wel per album dat je nu in iPhoto hebt een folder moeten maken op je Mega account en dan de foto's hier in importeren. Ik weet niet hoeveel foto's je hebt, maar dit kan natuurlijk wel wat tijd in beslag nemen.

Dit zal ook bij de Nas moeten. Dus het is eenmalig veel werk (aanhankelijk van de hoeveelheid foto's), en daarna bij elk nieuw album of update van een album, zal je het naar je 'nieuwe' NAS of Mega account door moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsnoek
Bedankt voor je reactie en opties. Het is inderdaad een optie om via mijn NAS gewoon de albums te sharen, maar niet de gewenste optie. Liefst backup/mirror ik gewoon 1 library welke alles bevat, in plaats van duizenden individuele bestanden en mappen. Time Machine kan mij heel goed helpen bij het mirroren naar loom of naar een NAS, dat is niet het probleem.

Ik heb ook nagedacht om een tool als Google Picassa te gaan gebruiken welke met losse mappen etc werkt, maar dat vind ik gewoonweg zonde van het werk en daarbij ook geen fijn programma.

Ik kreeg via een ander forum de optie van de Plex App voor iphone. Deze zou in de iphoto library kunnen bladeren zonder enige moeite. Dit ga ik nog even uitzoeken. Werkt dit niet dan ga ik denk ik toch voor het Loom abbonement van 4 euro in de maand, dit is namelijk exact wat ik zoek, alleen relatief prijzig.

Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loom!

Ik weet niet hoe rendabel hun data-plans zijn met jouw hoeveelheid foto's (eerste 5GB is gratis), maar je kan vanuit zowel de iPhone app, iPhoto of Finder de boel uploaden en dit via 't web of de app benaderen. 't Ziet er erg strak uit, het werkt snel, behoudt de originele kwaliteit (volgens mij zelfs RAW) als download en wanneer je de geselecteerde foto's wilt delen/doorsturen genereert ie een soort gecodeerde link. En Loom houdt ook rekening met duplicaten, zodat je cross-platform minimaal gezeur hebt.

Ik gebruik het sinds 2 maanden en kreeg haast wekelijks een email met nieuwe functionaliteit en ze zijn nogsteeds druk bezig met uitbreiden en extra functies toevoegen ('t is nog vrij nieuw). Probeer het zeker eens uit! ;)
Pagina: 1