Momenteel zijn we druk bezig de laatste dingetjes rondom ons huis rond te krijgen. Hierin willen we (beide
) graag een soort thuisbioscoop/gamekamer maken. Het idee is om de zolder om te bouwen omdat we daar toch ruimte zat hebben.
Wat er gebeurt in de thuisbioscoop/gamekamer:
Films
Audio: Voor films lijkt 5.1 Surround mij het beste? Zag op IBOOD vandaag het setje van Jamo. Hier moet da nog wel een versterker bij en een sub. Momenteel hebben we een soundbar, en dat geluid vind ik al erg mooi. Dus een echte surround-set zal dat alleen nog maar verder verbeteren.
Eigenlijk heb ik dus tips nodig voor de volgende onderdelen:
Heel wat vragen natuurlijk. En heb me er nog niet extreem in verdiept om eerlijk te zijn. Maar voor de beamer dacht ik zelf max 1000 euro (dit hoeft niet op!) en voor de audio 500/800 euro
Verder zou ik graag luisteren/kijken. Maar in Friesland heb je maar weinig zaken waar je kan kijken/luisteren. vooral het "regenboogeffect" bij beamers ben ik een beetje bang voor.
Wat er gebeurt in de thuisbioscoop/gamekamer:
Films
- Series
- Veel consoles (alle consoles van Nintendo behalve de NES, die wordt aangesloten op een oude CRT TV, en alle consoles van de Playstation lijn komen er te staan)
- Eventueel PC-games (indie-games of racegames die met een controller werken)
Audio: Voor films lijkt 5.1 Surround mij het beste? Zag op IBOOD vandaag het setje van Jamo. Hier moet da nog wel een versterker bij en een sub. Momenteel hebben we een soundbar, en dat geluid vind ik al erg mooi. Dus een echte surround-set zal dat alleen nog maar verder verbeteren.
Eigenlijk heb ik dus tips nodig voor de volgende onderdelen:
- Beamer met passieve 3D en 1080P. Ben benieuwd naar jullie ervaringen?
- Surround-set en versterker/subwoofer. Mag ook 2e hands zijn via Marktplaats
Heel wat vragen natuurlijk. En heb me er nog niet extreem in verdiept om eerlijk te zijn. Maar voor de beamer dacht ik zelf max 1000 euro (dit hoeft niet op!) en voor de audio 500/800 euro
Verder zou ik graag luisteren/kijken. Maar in Friesland heb je maar weinig zaken waar je kan kijken/luisteren. vooral het "regenboogeffect" bij beamers ben ik een beetje bang voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 28-01-2014 11:33 ]