Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies occasion (7-12k)

Pagina: 1
Acties:

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11 07:46
All,

Wil een nieuwe auto (occasion) kopen, en mijn budget hiervoor is tussen de 7 en 12k.
Rij op dit moment een VW Polo (nieuwste model), alleen moet ik deze binnenkort teruggeven omdat het een leaseauto is en ik een nieuwe baan heb waar geen leaseauto bij zit.

Zat zelf te denken aan 1 van de volgende auto's:

VW Golf VI
Audi A3
BMW 1-serie
Opel Astra

Voor al deze auto's geldt bouwjaar tussen 2008 en 2011.
Wat zouden jullie adviseren?

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Opel Astra omdat het een complete auto is wat er van buiten goed uitziet en van binnen vol zit met opties.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Wat zijn je andere voorkeuren?
Diesel, Gas, Benzine. maakt wegenbelasting en onderhoud nog iets uit?
De Opel Astra benzine 14%? auto is zeer traag. en kwam de Ardenne met moeite over (met 90 de heuvel op was het maximale in z'n 3).
Hoe wil je door het verkeer heen bewegen. Waarom denk je aan die 4 auto's.....

Kortom heb je meer informatie?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• wh00pz
Rij nu een VW Polo 1.2 bluemotion, ook geen krachtpatser..

Wil graag benzine, is geen lease dus 14% regel geldt niet, echter is lage brandstof verbruik natuurlijk altijd fijn. De opel astra 1.4 turbo trok mijn aandacht (103KW). Deze is krachtiger dan de 1.6 toch?

Dus kort wat extra info:
Hoeft geen krachtpatser te zijn, maar moet niet irriteren (zoals met 90 de heuvel op :))
Liefst zuinig
Benzine
Een "compact" classe (dus golf, a3, 1-serie, enz..)

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:25
ik ben zelf voor een clio 3 gegaan, in deze klasse kon ik geen andere auto vinden die zo compleet was uitgevoerd/lage km etc.

maar dat is aan jou, in hoeverre hecht je waarde aan: 3/4/5 deuren, airco of climate control, lederen bekleding, keyless etc etc..

hou je niet van een fransoos, dan wellicht een ford fiesta/focus?

als je persé de keuze wilt maken uit jouw rijtje was ik persoonlijk voor de opel gaan. de overige 3 zijn geheid kariger uitgerust in deze prijsklasse.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 15:02
Ik rij een Astra Sportstourer 140 pk. Mooie complete auto, vlot, hoewel de 140 pk's er niet helemaal uit lijken te komen. Hij is trager dan een golf 122 pk tsi. Het grootste nadeel is het verbruik. Ik rij sportief, maar ben niet aan het jakkeren. Mijn vrouw rijdt erg rustig. Het gemiddeld verbruik komt niet lager dan 8,6 l/100 km. Dat valt mij dus wel tegen. Hiervoor heb ik een focus wagon gehad (109 pk tdci) en de focus lag beter op de weg en stuurde strakker. Prive zou ik dus voor de Focus kiezen.

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Kijk eens naar een Mito sport. Leuke auto. 120 pk op 1100 kilo dus rijd prima. En vaak luxe uitgevoerd(navi, leder, etc).

• wh00pz
Hmm.. Die MiTo's zijn ook wel leuk ja, ff checken..
Wat vinden jullie van de Guilietta?

[ Voor 26% gewijzigd door wh00pz op 28-01-2014 13:52 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
De oude of de nieuwe Guilietta? Beide zijn te gek :D Geen ervaring mee verder, maar prachtige auto's

Verwijderd

Yay opsomtopic!

koop gewoon weer een Polo als die goed bevalt

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
wh00pz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:49:
Hmm.. Die MiTo's zijn ook wel leuk ja, ff checken..
Wat vinden jullie van de Guilietta?
Nieuwe Guilietta wereld auto...

Mito = Vrouwenbak.. ( imho :+ )

En het blijft een alfa he *O*

• wh00pz
Polo rij ik nu al langer dan 4 jaar, dus wil nu wat nieuws.

Mijn twijfel is gefilterd tot de volgende modellen:
- Guilietta
- Opel Astra (1.4 met 103KW)
- BMW 1-serie

Nog ff goed doorzoeken op marktplaats

• harmz
Guilietta is bijna niet te koop onder de 12K, er staat er 1 op marktplaats(http://link.marktplaats.nl/768245140). Als alternatief kan je kijken naar de 147.

[ Voor 16% gewijzigd door harmz op 28-01-2014 14:28 ]

• Mektheb
harmz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:26:
Guilietta is bijna niet te koop onder de 12K, er staat er 1 op marktplaats(http://link.marktplaats.nl/768245140). Als alternatief kan je kijken naar de 147.
Dan zou ik of kiezen er iets bij te doen, of de BMW nemen, niet dat een 147 slecht is ( rij ik ook ) maar een Guilietta is echt wel andere kaas kwa "modern" dan een 147.

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 28-01-2014 14:43 ]

• harmz
Mektheb schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:33:
[...]

Dan zou ik of kiezen er iets bij te doen, of de BMW nemen, niet dat een 147 slecht is ( rij ik ook ) maar een Guilietta is echt wel andere kaas kwa "modern" dan een 147.

Tenzij het een GTA is.:+
De GT ligt ook net binnen budget http://link.marktplaats.nl/768245140

• Mektheb
Dan zou ik inderdaad eerder voor een GT gaan dan een 147.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Van een lease Polo waarbij alle extra kosten voor onderhoud afgedekt zijn met een contract naar een Alfa met onderhoudskosten voor jezelf. Ik vind dit geen goed advies. Maar ik geef dan liever ook zo min mogelijk uit aan transport (daarom rijd ik een Toyota).

This footer is intentionally left blank

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

harmz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:34:
Kijk eens naar een Mito sport. Leuke auto. 120 pk op 1100 kilo dus rijd prima. En vaak luxe uitgevoerd(navi, leder, etc).
MiTo 's zijn inderdaad leuk, ook nog een tijdje naar gekeken naar de "snellere" varianten. Hoe ze uitgevoerd zijn valt echter tegen. Tevens vind ik het interieur toch wel tegen vallen.

Golf (6) heb ik ook naar gekeken; de TSI blokken hebben alleen veel problemen en eigenaren weten zowat niets af van een terugroep actie. Golf 5 zijn vaak of afgetrapt en nette zijn vaak duur dat je net zo goed een 6 kan halen.

Bmw 1 serie; vind persoonlijk zelf de coupé erg mooi maar die zijn redelijk prijzig :+ Een "normale" 1 serie met beetje opties zijn ook erg duur nog wel.

In plaatst van de astra keek ik naar een Corsa OPC; echter zijn die helaas vaak beschadigt of je hoort iets tikken oid.

Kwam ook nog enkele keren een Megane Coupe (179pk variant) tegen, ziet er wel leuk uit alleen geen proefrit ingemaakt oid.

Uit eindelijk ben ik toch (weer) bij een Polo beland :+ kon hem voor een leuk bedrag overnemen en is zeer compleet. Ook vanuit "lease" overgestapt en het valt me niets tegen.

Zat in het zelfde "schuitje" als jij nu zit. Het is gewoon een lastig budget want voor iets meer heb je vaak nét wat meer en iets minder ga je ook echt meteen naar wat minder. Misschien heb je wat aan mijn bevindingen die ik des tijds had.

Of je krikt je budget íetjes op, klein beetje maar, en je gaat voor deze: klikker de klik

Staat 1km hier vandaan :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Mektheb
Famous schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:51:
[...]

Of je krikt je budget íetjes op, klein beetje maar, en je gaat voor deze: klikker de klik

Staat 1km hier vandaan :D
Dan wel zonder het aanduw ding op het dak :|
Wat een auto :*) :*) :*)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Koop een Volvo C30

Vaak bu'j te bang!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34
Vind het altijd wel mooi dat hier vaak incourante merken/modellen aangeraden worden, inclusief zoveel mogelijk ponies onder de kap :p tussen een polo slowmotion en een Alfa GT of Megane Coupes ligt een hele wereld aan "standaard modellen". Die auto's met meer pk's (uitzonderingen daargelaten) verbruiken ook meer.

De wijzen komen uit het Oosten!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Daarom zijn dit soort opsom topic imo best wel nutteloos.
Ohja, ik bedacht me net. Als ik de TS was zou ik voor een Volvo S60R gaan

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1