The plot thickens in het verhaal "Hoe mijn koelkast mijn linux-installatie om zeep hielp"
"Nieuwste" live cd die ik kon vinden, was ubuntu 9.04. Die liet wel iets grafisch zien bij het begin van het booten, maar daar hield het ook op. Dat was ook geen 64-bits versie dus ik begrijp niet dat hij ueberhaupt iets deed?
> Simpel, even uitgaande dat je maar 1 HDD in je systeem hebt en de stick de tweede wordt:
>
> sudo mkdir /media/stick && sudo mount /dev/sdb1 /media/stick
Zo heb ik idd m'n sdkaartje gemount, maar toen kwam ik erachter dat hier geen sd-cardreader in zit zucht. En de usb-stick die ik er daarna bij stak, kon hij niet lezen wegens een corrupt filesystem

..
> Wat je waarschijnlijk leest, is dat de driver iets niet ziet wat hij moet zien, bijvoorbeeld een aanpassing
> van xorg.conf die nog niet toegepast was, maar na de power cycle wel. Wat heb je dus in je /etc/X11
> /xorg.conf staan?
> Er kan ook een module mismatch zijn, dat hij 'm niet kan lezen omdat de module niet bestaat voor de
> kernel die je nu hebt. De gesloten driver heeft nvidia-dkms als dependency, maar als je niet de kernel-
> headers hebt voor de betreffende kernel, kan de module niet gebouwd worden. Geen module = niet
> kunnen laden = geen beeld voor X.
uit xorg.conf:
code:
1
2
3
| Section "Module"
Load "glx"
EndSection |
dmesg | tail:
code:
1
2
3
| [ 38.552551] NVRM: API mismatch: the client has the version 304.116, but this kernel
module has the version 173.14.35. Please make sure that this kernel module
and all NVIDIA driver components have the same version |
(en diezelfde melding 2x achter elkaar)
Hoe kan ik die NVIDIA-versies gelijktrekken? Ik geloof dat mijn vraag daar nu op neerkomt niet?