Na het lezen van de 1520 review wou ik zelf een reactie plaatsen over de review, maar Sleep0rz in zijn +3 reactie somde het waarschijnlijk beter op dan ik zelf had kunnen doen
Hier zijn twee een voorbeeld videos wat mij betreft wat onder andere MIA is een betere uit leg in de review van het verschil in leesbaarheid, ipv zeggen dat het een overdrive heeft.
Want zeggen dat, "Daarmee moet de 1520 ook buiten op een zonnige dag nog prima te gebruiken zijn." is op zijn minst een understatement.
Hier een video over de verschillen tussen een 925 en de 1520, en dat 1080p wel degelijk wat meer extra levert, dan zo word gezegd in de review.
Wat ik persoonlijk vooral adviseer is dat T-net eens goed rondkijkt wat andere reviews schrijven en kijken of ze dingen gemist hebben, want een 9 pagina technische review schrijven, terwijl je een hoop belangrijke gebruiks gemak dingen mist waar je leterlijk wat aan hebt, doe je imho je lezers geen goede dienst mee.
Op papier is een Ferrari een geweldige auto, in de praktijk is een VW veel bruikbaarder, en kijken de meeste gebruikers meer naar algemene functionaliteit dan de specs.
Deze review zou van mij dan ook niet meer dan een 5 krijgen qua nuttige informatie.
Ik moet zeggen dat ik het volledig dan eens met de reactie kan zijn, en de redactie het eens goed zou moeten door lezen, en hopelijk wat van kan leren.We hebben het hier over een tweakers.net review van een Windows Phone toestel, dat is altijd huilen met de pet op. Komt vooral omdat bij WP8/Nokia er ontwikkeld wordt buiten de standaardpaden om. Waar je bij Android iedere keer een net iets snellere CPU hebt of een net iets hogere resolutie op je scherm en dat het daar ophoudt met de innovatie, is het bij WP8 juist iedere keer een unieke serie features die verder gaan dan een extra core in de CPU of een extra pixel op je scherm.
Ik heb het vermoeden dat die unieke eigenschappen van Nokia toestellen tweakers.net een beetje overvallen. Je ziet nooit terugkomen hoe handig Nokia Drive+ wel niet is op die toestellen, of het Glance screen een beetje werkt, of double-tap, of een fatsoenlijke cameratest die onpartijdig uitgevoerd is (in dezelfde prijsklasse!). Of het testen van de stevigheid van een toestel of het scherm, of een mening over de kwaliteit van het scherm in zonlicht en of Clearblack nog wat toe te voegen heeft. Of het aantal Nokia eigen features en apps nog wat toe kan voegen, ten opzichte van Android toestellen. Of Nokia Transit een beetje werkt, of de Office/Skydrive/Exchange/E-mail integratie een beetje leuk is. Of Nokia Musix/Mixradio of Xbox Music nog wat toe weet te voegen, of Refocus een beetje leuk werkt in de praktijk.
Of wellicht of de groepen/kamers in WP8 nog een beetje wat bijdragen voor normale mensen die uiteindelijk de telefoon moeten gaan gebruiken, of dat photobeamer niet best grappig is of juist niet werkt. Of dat PlayTo en NFC nog een beetje leuk zijn. Hoe er met e-mail, berichten en agenda omgegaan wordt in het OS en of dat een beetje lekker snel en goed synced met de backend. Of de verdere populaire apps nu echt zo slecht zijn als mensen zeggen of dat ze (zoals verwacht) geen idee hebben waar ze 't over hebben.
Als tweakers.net eens verder zou kijken dan alleen naar een paar pixels op een scherm, dan zouden de reviews een stuk nuttiger zijn. Uiteindelijk geeft maar 0,3% van de gebruikers iets om de pixels, terwijl 99.7% op zoek is naar andere dingen die in het dagelijks leven iets meer invloed hebben.
Tweakers wilde toch de doelgroep verbreden? Dan zullen ze moeten stoppen met nadenken als een stel IT-nerds en eens moeten kijken wat er handig en interessant is voor de normale mensen, die het niet interessant vinden hoeveel transistors de volgende quitcore Android wel niet heeft. Want dat doet er in de praktijk uiteindelijk echt niet toe.
Hier zijn twee een voorbeeld videos wat mij betreft wat onder andere MIA is een betere uit leg in de review van het verschil in leesbaarheid, ipv zeggen dat het een overdrive heeft.
Want zeggen dat, "Daarmee moet de 1520 ook buiten op een zonnige dag nog prima te gebruiken zijn." is op zijn minst een understatement.
Hier een video over de verschillen tussen een 925 en de 1520, en dat 1080p wel degelijk wat meer extra levert, dan zo word gezegd in de review.
Wat ik persoonlijk vooral adviseer is dat T-net eens goed rondkijkt wat andere reviews schrijven en kijken of ze dingen gemist hebben, want een 9 pagina technische review schrijven, terwijl je een hoop belangrijke gebruiks gemak dingen mist waar je leterlijk wat aan hebt, doe je imho je lezers geen goede dienst mee.
Op papier is een Ferrari een geweldige auto, in de praktijk is een VW veel bruikbaarder, en kijken de meeste gebruikers meer naar algemene functionaliteit dan de specs.
Deze review zou van mij dan ook niet meer dan een 5 krijgen qua nuttige informatie.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?