iPad geblokkeerd en verbindt ook niet met iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
De iPad van mijn vriendin is geblokkeerd. Er staat 'verbind met iTunes'.
iTunes geeft de melding: 'iPad geblokkeerd. Voer code in.' Er valt echter nergens wat in te voeren.

Ik vond dat door twee toetsen een aantal seconden in te drukken, de iPad volledig gereset zou moeten worden: http://images.iskysoft.co...ice/force-reboot-ipad.jpg
Dit bleek nogal lastig. Ik kreeg vaak wel het appeltje te zien, maar verder gebeurde er niets.
Na een flinke tijd proberen (kabel erin, kabel eruit, proberen twee toetsen in te drukken) leek er een soort hetstel-proces gestart te worden in iTunes. Toen dit proces afgelopen was, bleef het probleem.

Hoe zorg ik dat de iPad weer gebruikt kan worden?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 19:22
Weet je ook waardoor de iPad geblokkeerd is? Foute toegangscode of zomaar in een keer?

Indien het door foute toegangscode is zou je dit kunnen proberen (misschien werkt het ook met jouw probleem):
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Geen idee waarom de iPad geblokkeerd is. Zomaar in een keer dus. Mijn vriendin en ik kunnen ons allebei niet herinneren ooit foute toegangscodes te hebben ingevoerd.

Deze stap kreeg ik niet voor elkaar:
2. Schakel het apparaat uit. Houd hiervoor de knop voor de sluimerstand enkele seconden ingedrukt tot de rode schuifknop verschijnt. Versleep deze schuifknop. Wacht tot het apparaat is uitgeschakeld.

Maar op een gegeven moment leek ik toch hier te komen:
5. In iTunes krijgt u een waarschuwing dat een apparaat in herstelmodus is gevonden. Klik op 'OK' en herstel dan het apparaat.

Toen dit proces (duurde klein kwartiertje) klaar was, was de iPad echter nog steeds geblokkeerd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Is het niet eenvoudiger om het toestel in DFU modus te starten, te restoren en een backup terug te zetten?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Het is uiteindelijk gelukt door in DFU modus te starten en te restoren :) Bedankt!

Ik was hier eerder trouwens ook al in terecht gekomen, maar toen was de iPad nog steeds geblokkeerd. Misschien heb ik toen net iets te vroeg de kabel eruit getrokken o.i.d. (ik moest eigenlijk snel de deur uit)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680211

Mooi dat het is gelukt! Ik heb een vraag . als je bij het begin bent ' er staat : verbind met itunes' hoe kom ik dan bij die dfu ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
mijn schoonvader heeft een iPad en iCloud accountwaarvan hij het wachtwoord niet meer weet kan ik door middel van een dfu mode deze iPad weer opnieuw installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 19:14
Isacusters en mtenbos: jullie kunnen beter een eigen topic openen ipv een oud topic kapen.

Maar om antwoord te geven op jullie vragen:
Voor DFU zijn online genoeg handleidingen te vinden. Met de woorden IOS + DFU + Howto moet je een eind komen op Google.

Resetten middels welke manier dan ook zal een iCloud lock niet opheffen. Als je daar het wachtwoord niet meer van weet en je kunt via iForgot deze niet meer herstellen, dan kan Apple dit voor je doen als je het aankoopbewijs van de iPad hebt.

Mijn advertenties op V&A

Pagina: 1