Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

K53SV - Accu blijft uur hangen op 7%

Pagina: 1
Acties:

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb rond augustus een nieuwe accu gekocht voor mijn Asus K53SV, dit omdat mijn originele accu dood was gegaan. Dit ging gewoon maanden goed totdat ik merkte dat mijn accu ietsjes sneller leeg ging, tijd om maar weer eens mijn accu te kalibreren, echter kwam ik tijdens het kalibreren tegen dat mijn accu nog dik 45min op 7%blijft hangen, ik vond het vaag, maar gaf er niet al teveel aandacht aan.

Vanavond dacht ik, laat ik maar eens mijn accu weer tot 0% ontladen, echter ging deze alweer bij 7.0% hangen voor minstens 45min, nadat die eindelijk een stapje omlaag ging, sprong die naar 6.5% en ging die wel gewoon snel van 6.5% naar rond de 3% en viel die in de slaapstand modus. Het rare ervan is, ik heb hem zo ingesteld dat die op 7% in de slaapstand gaat, wat dus uiteraard niet gebeurd is.

Dit wist ik uiteraard helemaal niet eens omdat ik altijd rond de 15% de netspanning er gelijk instop als ik bezig ben.

Ook zag ik dat nadat die naar 6.5% ging in batterybar de accuslijtage van 34.7% naar 27.8% schoot, heel vreemd, nu vertrouw ik batterybar niet zo, maar dit baart mij wel een beetje zorgen.

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/3d9894086cc36c93366ac8fefead15d4.png

Zou iemand hier weten wat ik verkeerd heb gedaan of wat er mis is met mijn accu? Is de chip niet goed? Zal ik hem terugsturen (want ik heb 12 maanden garantie gekregen van Almedo)?

Ik ben wel blij uiteraard dat de accu 3 uur kan volhouden, maar hoe de accu zich ontlaadt is wel iets minder, de accu is pas een half jaartje oud in tegenstelling tot mijn originele accu die het makkelijk 2 jaar heeft volgehouden.

Bedankt voor het lezen.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 21:22

auto660

1991 240 GL Brick

Dit had ik ook met mijn acer accu. Als je steeds de accu bij 15% op de lader doet dan "vergeet" de accu de andere 15% en gaat hij denken dat dat slijtage is. Dan is de accu ook niet goed gekalibreerd en krijg je dit soort dingen. Wat ik altijd deed was een keer in de 2 weken de accu helemaal tot de 0% ontladen en de accu heeft nooit problemen gegeven.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Topicstarter
Zou goed kunnen ja, zal het eens proberen, thanks.