Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MySQL] Probleem importeren .csv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een vrij makkelijk probleem om op te lossen aangezien ik helemaal nieuw ben met MySQL.
Bij het uploaden van mijn .cvs bestand via phpMyAdmin krijg ik de volgende melding:
"Verkeerd aantal velden in CSV invoer op regel 1."

Hieruit maak ik op dat het aantal kolommen in mijn .cvs niet overeen komt met de kolommen die ik in phpMyAdmin heb gemaakt. Maar dit is bij allebei 8.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1wxdt.png

Het excel-bestand, zoals je kunt zien hier ook 8 kolommen.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/214w7wg.png

Wat doe ik fout?

Daarnaast zou ik graag bij alle getallen de .00 willen verwijderen, hoe kan ik dit het beste doen?
Alvast bedankt!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt het over een csv-bestand, maar laat een excel-bestand zien... Dat helpt ons niet echt bij het zoeken naar de fout, hè ;)

Anyway, check of je misschien een verkeerde separator gebruikt (; i.p.v. ,) of misschien UTF-8 probeert te importeren terwijl het bestand ANSI is.

Wat die .00 betreft: Staan deze ook in de CSV? Dan kun je toch gewoon zoeken/vervangen?

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 27-01-2014 23:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Exporteer een csv bestand en kijk met notepad(++) of het formaat overeenkomt. Ik denk hierbij aan het scheidingsteken (; vs ,) en een headerregel met de kolomnamen. Verder wellicht UTF-8, maar dat zorgt alleen voor tekenfouten. Met Google docs kun je een UTF-8 CSV produceren vanuit een excelbestand.

Die .00 krijg je waarschijnlijk weg door tweemaal op het knopje met ".00 ->.0" erop getekend te drukken (onder Home) als je de kolom hebt geselecteerd.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik heb de .00 eruit gefilterd en heb een cvs bestand via Google Docs geexporteerd, de seperator was hier een , ipv ; Vervolgens opnieuw geprobeerd te importeren en het werkte :)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:15
Je lijkt fan van decimal velden, maar gezien de kolomnamen lijkt me dat een verkeerde keuze. Een naam is een varchar, een postcode een (int of) varchar (afhankelijk van land enz).

En dan heb je nog het fenomeen primary key of index.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Je bedoelt toch echt CSV en niet CVS.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1