Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vanleeuwen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-02-2015
Zojuist een nieuwe TV besteld (Samsung UE40F6400 voor wie het interesseert), nu op zoek naar een wandbeugel. Ik heb begrepen dat de televisie-maat die beugels aangeven eigenlijk niet relevant is en dat het uitsluitend gaat om het toelaatbare gewicht en de VESA bevestigingsmaat. Verder is het voor mij wenselijk dat de TV ongeveer een halve meter uit de muur kan komen en horizontaal kan draaien. Daar vanuitgaande heb ik een aantal opties kunnen vinden (in een voor mij toelaatbaare prijsklass):

Van Vogels, het 'standaard' merk op dit gebied
Vogels VFW432,schijnt een onhandige beugel voor VESA 200x200 te hebben, wel sterk tot 35 kg, circa 80 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/294796/vogels-vfw432.html

Vogels Wall1145, toelaatbaar gewicht is 15 kg wat slechts 5 kg boven gewicht TV is, circa 95 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/304300/vogels-wall-1145.html

Newstar FPMA W835, ruim verkrijgbaar bij diverse winkels, max 20 kg, circa 55 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/312249/newstar-fpma-w835.html

DQ Rotate Triple L, alleen verkrijgbaar bij bol.com en diverse tvbeugelwinkels (die allemaal op hetzelfde adres in Doetinchem zijn geregistreerd 8)7), max 30 kg, circa 55 euro
http://www.muurbeugels.net/dq-rotate-triple-l-black.html

Mijn vraag is uiteraard of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met de wat meer B-merk beugels. Ben namelijk een beetje geneigd om één van de onderstaande devices te kopen, maar ben een beetje huiverig voor het gebrek aan (betrouwbare) reviews. Uiteraard zijn andere suggesties ook meer dan welkom! Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:57
Denk even na over hoe de kabels moeten lopen:

- Zo'n draaibare beugel moet meestal gecentreerd bevestigd, en viel daardoor voor mij af: mijn tv-goot is 30 cm breed.
- De meeste draaibare beugels zien niet uit.
- Draaibare beugels blijken in de praktijk wat door te zakken naar mate ze verder van de muur af komen.
- Kabelmanagment valt in de praktijk tegen, en is meestal gedacht voor hooguit 2 tot 3 kabeltjes.

De enige mooie kantelbeugel vond ik de Vogel's Thin 345. Die had ik voor 100 Euro bij mijn tv gekocht. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om deze muurbeugel te ruilen voor de Thin 315 (+80 euro retour op de 345), waarmee ik de tv plat op de muur monteer maar wel nog kan kantelen. Zo kom ik makkelijk aan de kabeldoorvoer achter de tv zonder de tv steeds van de muur te moeten halen.

Jouw tv weegt overigens amper 12,5 kg net als de mijne...

[ Voor 38% gewijzigd door Flozem op 27-01-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vanleeuwen
Bedankt voor de reactie.

Er is natuurlijk een reden dat ik de TV een beetje van de muur af wil hebben, maar als dat niet solide kan dan is dat wel iets om mee te nemen. Maar je zou toch verwachten dat een beugel die 30 kg kan hebben niet terugschrikt voor een TV van 10 kg?

Wat betreft de kabels, daar ben ik niet zo bang voor, bij mij is niets echt mooi weggewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:57
b.vanleeuwen schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:57:
Maar je zou toch verwachten dat een beugel die 30 kg kan hebben niet terugschrikt voor een TV van 10 kg?
Dat zou je zeggen, maar dat die beugel het aan kan en niet van de muur af komt, wil niet zeggen dat hij niet doorzakt. Je verplaatst het zwaartepunt van je tv als je de beugel van de muur afdraait. Hierdoor komt meer druk op het achterste gewricht (hefboomwerking).

Ik dacht een draaibare beugel nodig te hebben in mijn thuissituatie, maar uiteindelijk hangt de tv mooier plat tegen de muur naast de verwarmingsbuizen, dan schuin er voor. Zeker nu ik de kabel netjes weggewerkt heb. Ik vraag me serieus af waar ik die netstroom, coax, utp, toslink en drie hdmi kabels had moeten laten. :+

En één tip voor het ophangen: meet ná ieder boorgat nog even na of je uitkomt met de rest van de gaten, en stop er niet meteen de bijgeleverde pluggen in. Voor je het weet mag je naar de bouwmarkt voor een paar extra pluggen en een nieuwe boormachine... de tv hier hangt met vloeken aan de muur. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Flozem op 27-01-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vanleeuwen
Flozem schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:07:
[...] de tv hier hangt met vloeken aan de muur. :X
:D Ik zal mijn best doen!

Als de TV niet naar voren kan komen hangt hij met een hoek achter de schoorsteen. Dus ik moet of een ander plan bedenken, of het er toch maar op wagen met zo'n beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer1977
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-08 23:04
Vandaag dagaanbieding(tot 00.00) uur bij koopjeskampioen.nl
Misschien iets? http://www.koopjeskampioe...ster-xl-muurbeugel/p52474

69,- euro Ik heb m besteld voor mijn vader. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:06
De pricewatch: Vogel's VFW432 die je noemt heb ik bij ooit eens bij ibood op de kop getikt voor € 35,-. Prima en stevig ding! Goede en dikke pluggen ook meegeleverd.

Ik herken de 'onhandigheid' van de beugel die je meld niet..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.vanleeuwen
Heb een paar dagen geleden dit apparaat gekocht op het duitse amazon:

http://www.amazon.de/TV-W...B003W5R9P4/ref=pd_cp_ce_1

Zit muurvast (haha) en ik zie hem niet snel door zakken, maar dat zal de tijd leren. Fijne van bovenstaande beugel is de prijs (36 euro met gratis verzending) en dat de TV uiteindelijk heel plat tegen de muur aankan. Zo'n 5 cm, dat is bij veel concurrerende producten snel het dubbele. Tot nu toe in ieder geval tevreden en bedankt voor jullie hulp!

Edit: oh ja @Flozem deze zit uit het midden bevestigd, dus je kunt het naast een goot (van zo'n 20cm) plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door b.vanleeuwen op 03-02-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens_996
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 09:12
Kwam net dit 2 jaar oude topic tegen op mijn zoektocht naar een goede tv wand beugel. De beugel is nog steeds te koop via jou link en de reviews bij Amazon zijn lovend.

Vroeg me hoe jou ervaring is na ruim twee jaar het product gebruikt te hebben.

Dank voor je reactie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beense020
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12-2020
Ik heb hetzelfde. Wat is je ervaring met dit wandmeubel? Prijzen lopen flink uiteen, tot wel €200.
Het is niet iets waar ik al te veel op wil bezuinigen, maar als de kwaliteit niet ver uit elkaar ligt.. :X
Pagina: 1