Toon posts:

Sonos playbar radio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil een Sonos playbar gaan aanschaffen zodat ik al die losse speakertjes van mijn home theatre de deur uit kan doen. Imo is het 5.1 tijdperk ook een beetje passé.

Ik heb het als volgt aangesloten:

Mac mini met XBMC -- hdmi -- 5.1 versterker -- hdmi -- LCD TV.

Met de komst van de Sonos kan die versterker weg. Dan zal ik de Mac Mini direct aansluiten op het LCD scherm en ook de Sonos d.m.v. optical cable aansluiten op de LCD.

Echter, de versterker heeft ook radio aan boord. Nu vind ik het dus ideaal om lekker old-school de radio aan te zetten zonder ik dat d.m.v. een iPad en Airplay/Sonos app moeilijk moet gaan zitten doen om het naar de Sonos te streamen..

Ziet iemand hier een praktische oplossing?

Thanks

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59
http://www.sonos.com/shop/products/playbar#tab-specs

Dan scrollen naar Details.
5.1 => speakers toevoegen ;)

Maar om op je vraag te antwoorden, het ding heeft maar 1 input, de optical die van je tv moet komen.
Veel meer dan webradio streamen via een tablet of zo blijft er dan niet over natuurlijk...

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:23
De Playbar is een soundbar die in je netwerk hangt. Buiten een play/pauze knop en volumeknoppen zitten er ook geen knoppen op (en ook geen schermpje o.i.d.). Het is juist de bedoeling over internet te streamen naar de Playbar d.m.v. de Sonos app. De app werkt goed op Android en Apple apparaten of op een Windows computer. Wil je dit niet, dan zou ik lekker je receiver laten staan :)

Edit: er is overigens ook gewoon een actief Sonos topic he.

[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 27-01-2014 23:16 ]

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:21:
Hey,

Nu vind ik het dus ideaal om lekker old-school de radio aan te zetten zonder ik dat d.m.v. een iPad en Airplay/Sonos app moeilijk moet gaan zitten doen om het naar de Sonos te streamen..
Je streamt je radio niet vanuit je app naar je Sonos. Je bestuurt je Sonos alleen via je App. Persoonlijk vind ik Tunein die Sonos gebruikt qua gebruikers gemak zwaar ideaal plus je krijgt nog eens veel meer stations door.

Ik zie je probleem niet om eerlijk te zijn. Ben je al eens naar de winkel gegaan voor een demo? Dat zal je waarschijnlijk op andere gedachten brengen.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

Verwijderd

Topicstarter
Thanks..

Ik denk dat ik gewoon m'n iPod touch ga vastplakken aan de muur en daarmee de radio ga besturen via de Sonos App....

Kan die reciever gewoon de deur uit :)