Toon posts:

[Vista] Tweede keer in korte tijd geen toegang tot account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de tweede keer in korte tijd (laten we zeggen een week of iets langer) dat ik niet kan inloggen op mijn hoofdaccount. Ik heb 1 account met adminrechten in gebruik. De vorige keer heb ik via hidden administrator nog een account aangemaakt met adminrechten om zo een en ander te kunnen herstellen. Het hoofdaccount heeft een tijdje gewerkt maar geeft nu weer dezelfde foutmelding dat het gebruikersaccount niet kan worden geladen. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Vorige keer heb ik een en ander in het register veranderd. Zie http://www.pcadvisor.co.u...ofile-in-windows-7-vista/ en http://www.vistax64.com/t...rofile-cannot-loaded.html Die fix via regedit werkt deze keer ook niet omdat .bak bij het goede SID staat en ook de waardegegevens kloppen.

AV - up-to-date.
MBAM - geen hits.
HD Tune - Error scan OK
HD Tune - Health OK
SeaTools - SMART Pass
chkdsk /r - gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:13:
Dit is de tweede keer in korte tijd (laten we zeggen een week of iets langer) dat ik niet kan inloggen op mijn hoofdaccount.
Wat is de melding die je krijgt? Je noemt fixes voor een corrupt user profile. Maar je kan ook je account gelocked hebben in theorie middels te vaak foutief inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zit geen wachtwoord op. Gisteren na wat dingen bekijken een herstart gedaan en ik kon weer inloggen. Heel vreemd, toch zou ik graag de reden dat het gebeurt achterhalen. Ik heb namelijk niets aan mijn software veranderd.

Het is de foutmelding uit die link maar dan in het Nederlands :P:
The User Profile Service failed the logon. User profile cannot be loaded.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Wat zegt je windows system logboek ? Foutcode?

[ Voor 12% gewijzigd door SRich op 29-01-2014 11:27 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:34:

The User Profile Service failed the logon. User profile cannot be loaded.
In het Event Log moet staan waarom het mis ging. Ik heb wel eens meegemaakt dat dit kwam omdat Windows dan een bepaald bestand in het profiel wil aanpassen waar geen rechten op zijn op dat moment. Als dat het geval is zal het Event Log aangeven om welk bestand het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Draai eens een volledige checkdisk (/f/r).
Het zou zomaar kunnen zijn dat er af en toe een bitje niet leesbaar is.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem werkt trouwens gewoon weer :). Ik heb al een keer chckdsk /r gedraaid ;). Logboek geeft 3 foutmeldingen achter elkaar allemaal met onderwerp: User Profile Service.

ID 1508:
Het register kan niet worden geladen. Dit probleem wordt vaak veroorzaakt door onvoldoende geheugen of onvoldoende beveiligingsrechten.

DETAIL - Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt. voor C:\Users\<Naam>\ntuser.dat
ID 1502:
Het lokaal opgeslagen profiel kan niet worden geladen. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door onvoldoende toegangsrechten of een beschadigd lokaal profiel.

DETAIL - Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt.
ID 1500:
U kan niet worden aangemeld omdat uw profiel niet kan worden geladen. Controleer of u met het netwerk bent verbonden en of het netwerk correct werkt.

DETAIL - Toegang geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
ahha, een bekend probleem. Gooi via een andere admin je ntuser.dat is weg en geef is de betreffende gebruiker volledige rechten en eigenaarschap op je profile map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Gebruikersrechten zijn er niet de ene keer wel en de andere keer niet natuurlijk ;).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Eagle Creek schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:59:
Gebruikersrechten zijn er niet de ene keer wel en de andere keer niet natuurlijk ;).
Die ntuser.dat die wil het nog wel eens verklooien je rechten. Dus reboot met admin inloggen ntuser weg storten en ff eigenaarschap en full controll op je user zetten

Pagina: 1