Muziek systeem, iets met bomen en bos....

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Situatie:
Boven wil ik muziek kunnen streamen vanaf mijn NAS en het liefst zonder tussenkomst van iTunes oid.
Dat betekent eigenlijk:
- Slaapkamer 1
- Slaapkamer 2

Daarnaast zou het mooi zijn als ik in de toekomst zou kunnen uitbreiden naar:
- Slaapkamer 3
- Badkamer
- Woonkamer (maar dit betwijfel ik)

Nu zoek ik een systeem wat het liefst onafhankelijk van elkaar te gebruiken is, dus ik wil de keuze of ik enkel slaapkamer 1 of 2 of beide aanzet.

Het zou leuk zijn als er ook nog de mogelijkheid is een CD af te spelen. (maar ik denk dat dit niet bestaat.

Nu ben ik gaan kijken naar systemen van Sonos en Philips Fidelio, maar ik kom er niet achter of deze systemen voldoende aansluiten op mijn behoeften...

Kan ik ermee wat ik hierboven schets (op de CD na) of niet?
En bestaat er ook een dergelijk systeem met CD functionaliteit?

Youtube: DashcamNL

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Multiroom in hifi (echt hifi) kwaliteit MET cd bestaat zeker. Dan moet je kijken naar onder andere Revox. Maar dan zit je natuurlijk al met een iets ander budget dan met de sonos ...

Wat je ook kan is een iets of wat degelijke receiver zo als een marantz met 2 zones of zelf 3 in geval van de sr7008 met cd-speler. Die zijn op hun beurt ook weer bedienbaar via een gratis app. Ook compleet met muziek vanaf NAS, airplay, internetradio, spotify,... en heel de nest.

[ Voor 43% gewijzigd door Cleyman op 27-01-2014 23:38 ]

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Even heel kort door de bocht aangezien ik vandaag toch al aardig Sonos aan het promoten ben :)

Ga voor 4x een play:1 of een play:3 of een combinatie voor boven en 1x Connect voor beneden. Je zegt dat je voor beneden twijfelt dus ik ga er vanuit dat je beneden een redelijke installatie hebt staan. De Connect heeft naast een line out ook een line in. Sluit je installatie ook aan op de line in van je Connect en je speelt je CD's door het hele huis af als je de speakers van boven met je Connect linkt.

[ Voor 8% gewijzigd door janser01 op 28-01-2014 00:53 ]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Cleyman schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:31:
Multiroom in hifi (echt hifi) kwaliteit MET cd bestaat zeker. Dan moet je kijken naar onder andere Revox. Maar dan zit je natuurlijk al met een iets ander budget dan met de sonos ...
Ik vond de Sonos prijzen al redelijk fors zeg maar ;)
Het gaat puur om wel eens muziek te luisteren boven, waarbij afspelen van de NAS gewoon een stuk makkelijker is.
We hebben nu zo'n draagbare gare speler staan, die door het spelen helemaal kapot is.

Mijn vrouw wil regelmatig radio/muziek van de NAS tijdens douchen en aankleden.
Mijn zoontje van bijna 3 heeft ook wat muziek CD's welke ik op de NAS heb gezet.

Kwaliteit is minder belangrijk dan de prijs, zeg maar...
Wat je ook kan is een iets of wat degelijke receiver zo als een marantz met 2 zones of zelf 3 in geval van de sr7008 met cd-speler. Die zijn op hun beurt ook weer bedienbaar via een gratis app. Ook compleet met muziek vanaf NAS, airplay, internetradio, spotify,... en heel de nest.
Een nieuwe receiver is geen optie helaas...
janser01 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:50:
Even heel kort door de bocht aangezien ik vandaag toch al aardig Sonos aan het promoten ben :)

Ga voor 4x een play:1 of een play:3 of een combinatie voor boven en 1x Connect voor beneden. Je zegt dat je voor beneden twijfelt dus ik ga er vanuit dat je beneden een redelijke installatie hebt staan. De Connect heeft naast een line out ook een line in. Sluit je installatie ook aan op de line in van je Connect en je speelt je CD's door het hele huis af als je de speakers van boven met je Connect linkt.
Nou ja, ik heb het idee dat "jullie" veel betere installaties hebben staan in dit forum ;)
Beneden staat een AVR350 (Harman Kardon) die absoluut nog niet aan vervanging toe is...

Die kan wel zones aan, maar dan moet ik draden trekken, daarnaast is hij van 5 jaar geleden en toen was streamen niet echt standaard op die dingen...

Dus ik zoek echt een goede, maar liefst zo goedkoop mogelijke oplossing voor boven.
Ik ben een beetje bang dat het toch te duur gaat worden, voor het doel wat we er mee hebben ;)

Youtube: DashcamNL

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 06:42:
Dus ik zoek echt een goede, maar liefst zo goedkoop mogelijke oplossing voor boven.
Ik ben een beetje bang dat het toch te duur gaat worden, voor het doel wat we er mee hebben ;)
Dan is de kans dus erg groot, dat een NAS-oplossing voor jouw te duur gaat worden. Blijft over de mogelijkheid die gare speler te vervangen. Bij de Blokker hebben ze prima CD-spelertjes voor nog geen vijf tientjes. Het is geen High End, maar dat hoeft toch ook niet. :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je hebt ook losse spelers die direct vanaf je NAS kunnen spelen, daar hoef je niet per se een specifiek "muzieknetwerk" voor op te zetten. Als je 'boven' dus netwerk/wireless hebt, dan kan je ook daar naar kijken.

Dan kan je per ruimte bepalen of het goede of acceptabele kwaliteit geluid moet geven.

Denon heeft bijvoorbeeld de CEOL apparaten, maar o.a. foka verkoopt een hele rits van die dingen. Misschien nog steeds wat duur, maar wellicht heb je zo weer wat inspiratie voor zoektermen :)

Als je een hele grote verzameling mp3's hebt op je NAS, dan is het uiteraard wel goed uitzoeken welke van dat soort players daar nog een fijne interface voor biedt...

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Of een zooitje gebruikte Squeezebox duets of Radios op de kop tikken. Doet kwalitatief niet onder voor Sonos, je kunt ze alleen niet meer nieuw kopen. Zolang je geen Touch wilt (met display), houd je zo nog flink geld in je zak.
Pagina: 1