Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Folder rotzooi: hoe bestanden naar juiste map krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-11 10:48
Hallo,

ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven dus ik doe me best ;)
ik had een sync tool die mijn dropbox data synchroniseerde met met clou station op mijn sysnology nas.

om 1 of andere reden heeft hij allemaal conflicten gekeregen zonder daar melding van te geveven maar heeft hij wel me hele data structuur door elkaar gegooid.zoals hier onder
http://nas.schoutenit.nl/dl/folder.png

nu vroeg ik me af of ik via een scriptje of tool is die er voor zorgt dat alles data die in de archief_admin folders staan er uit gekopieerd wordt . ( zijn een kleine 650 folders)
in de folders zitten allen bestanden/mappen van hoe de structuur hier voor was.

ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd zo niet hoor ik graag wat voor info jullie nog meer nodig hebben.

alvast heel erg bedankt

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-11 10:48
Ja het is me gelukt heb na een hoop google het gevonden

http://www.softpedia.com/...ement/Folder-Merger.shtml

al mijn folders kloppen nu weer netjes.

toch nog maar even wachten met de beta van sysnology ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dank voor de update, nuttig voor anderen. Ik verplaats je topic voor de volledigheid nog even naar CSA omdat het niet over Windows zelf gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Hm, ik moet zeggen dat ik helemaal niets van je probleem begrepen heb.
Nog maar eens lezen... nee nog steeds niet. Maar mooi dat je het opgelost hebt :)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb wel eens een soortgelijk iets met mijn gdrive folder. Als je op 2 pc's tegelijk aan het werk bent kan het zijn dat de synctool conflicten tegenkomt. De meest gangbare oplossing van Google Drive is dan om het bestand dat conflicten oplevert onder een andere naam op te slaan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IOsC9oY.png

Kennelijk heeft TS dat op folderniveau gehad en dus meerdere folders met bijna dezelfde naam gekregen. Overigens moet ik zeggen dat de ene synctool daar beter mee omgaat dan de andere. Ik gebruik zowel DropBox als GoogleDrive en op DropBox heb ik dit vrijwel nooit. **klopt hout**

Als ik dit heb (zoals kennelijk nu ook weer) is mijn eigen oplossing door alle "*[Conflict *]*" bestanden rücksichtlos te verwijderen omdat het - door de toevoeging in de naam - per definitie ongebruikte bestanden zijn. Nou ja, de eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik even check wat er tussen staat. Bestanden met .doc bekijk ik nog wel even, maar meestal is 99% van de conflictbestanden crap.

[ Voor 23% gewijzigd door P_Tingen op 29-01-2014 13:16 ]

... en gaat over tot de orde van de dag