• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:35
Recent hebben mijn vrouw en ik besloten een tv aan te schaffen. Tijdenlang hebben we televisie en films genuttigd op het scherm van onze 21" iMac, maar dit laat toch te wensen over, vooral door het heen-en-weer gesjouw van dat ding. Door de BTW actie van de Mediamarkt is nu een uitgelezen kans om hiernaar te zoeken.
Budget: 500 euro. Na de BTW actie zijn de top modellen in die prijsklasse volgens ons de Sony KDL-W655A en de Samsung UE40F6400. 42" was net boven onze grens (40") maar door dunne bezels wel mogelijk.

Belangrijke punten:
Beeldkwaliteit, vanzelfsprekend, en design. Het ding moet immers midden in de woonkamer staan.

Nu zijn onderstaande onze bevindingen, maar dat maakt het in onze ogen een gelijkspel. We kunnen de keuze maar niet maken.

Sony:
+++ Prijs
++ bouwkwaliteit
++ Design
- maar twee HDMI inputs
- 42"
- simpelere smart TV (minder mogelijkheden(?) hebben we ons laten vertellen)

Samsung:
++ 40"
++ Meer smart TV mogelijkheden, hebben we ons laten vertellen
+ 4 HDMI ingangen tov 2
+ 3D
+ jaar gratis netflix
--- Ziet er wat plastic uit, vooral de bezels
-- dikkere bezels sowieso

Nu zijn er een aantal grote vragen:
1. In de winkel konden we het geluid niet testen, heeft iemand hier ervaringen mee?
2. Maakt de 100hz (samsung) tov de 50hz (sony) uit voor 'normaal' gebruik?

We vinden 3D leuk voor af en toe, maar is geen dealbreaker. We zullen vooral veel films downloaden en digitale tv kijken. We maken veel gebruik van uitzending gemist, maar als dat op de tv niet goed genoeg werkt willen we hier tzt Apple TV voor aanschaffen.

Help ons! We kunnen echt niet kiezen :'(

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Muldert schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:43:
Recent hebben mijn vrouw en ik besloten een tv aan te schaffen. Tijdenlang hebben we televisie en films genuttigd op het scherm van onze 21" iMac, maar dit laat toch te wensen over, vooral door het heen-en-weer gesjouw van dat ding. Door de BTW actie van de Mediamarkt is nu een uitgelezen kans om hiernaar te zoeken.
Budget: 500 euro. Na de BTW actie zijn de top modellen in die prijsklasse volgens ons de Sony KDL-W655A en de Samsung UE40F6400. 42" was net boven onze grens (40") maar door dunne bezels wel mogelijk.

Belangrijke punten:
Beeldkwaliteit, vanzelfsprekend, en design. Het ding moet immers midden in de woonkamer staan.

Nu zijn onderstaande onze bevindingen, maar dat maakt het in onze ogen een gelijkspel. We kunnen de keuze maar niet maken.

Sony:
+++ Prijs
++ bouwkwaliteit
++ Design
- maar twee HDMI inputs
- 42"
- simpelere smart TV (minder mogelijkheden(?) hebben we ons laten vertellen)

Samsung:
++ 40"
++ Meer smart TV mogelijkheden, hebben we ons laten vertellen
+ 4 HDMI ingangen tov 2
+ 3D
+ jaar gratis netflix
--- Ziet er wat plastic uit, vooral de bezels
-- dikkere bezels sowieso

Nu zijn er een aantal grote vragen:
1. In de winkel konden we het geluid niet testen, heeft iemand hier ervaringen mee?
2. Maakt de 100hz (samsung) tov de 50hz (sony) uit voor 'normaal' gebruik?

We vinden 3D leuk voor af en toe, maar is geen dealbreaker. We zullen vooral veel films downloaden en digitale tv kijken. We maken veel gebruik van uitzending gemist, maar als dat op de tv niet goed genoeg werkt willen we hier tzt Apple TV voor aanschaffen.

Help ons! We kunnen echt niet kiezen :'(
Toevallig net gekeken naar deze tv's. Viel me op dat de Samsung 6400 duurder is dan de 6510 (€699/577 vs €659/545 op de website) dus zou er een 6510 vs W656 (€549/454, volgens mij nu iets duurder geworden in de lokale MM, kwam op €462 uit dus was €559 geworden van eerder €549 waar ik nog een foto van heb). Het is voor mij onmogelijk om voorbij die voet van de Samsungs te kijken en de W656A is inderdaad een stuk mooier van zichzelf (656 zilveren mooier dan zwarte 655).
Die 100 euro verschil wordt op zich wel aardig goed gemaakt door dat jaar Netflix en die extra HDMI poorten (naast dat het beeld tecnhisch beter is/ zou moeten zijn).
Kan er zelf geen gebruikers ervaringen over geven maar wellicht heb je wat niets aan deze tweaker reviews en commentaren (naast de bestaande Sony en Samsung topics)
W655/6 reviews: http://tweakers.net/product/329396/sony-kdl-w655a/reviews/
F6510 reviews: http://tweakers.net/produ...g-series-6-f6510/reviews/

Het beeld van de W656 vond ik er zelf gewoon goed uitzien en zou hem zonder problemen kopen (of ik zou over wat grote issues moeten lezen in de uitgebreidere reviews). In dit geval vind ik de meerprijs van de Samsung het wel waard als woonkamer tv, waarschijnlijk zelfs zonder de netflix bonus vanwege de extra hdmi poorten en betere/uitgebreidere smart tv incl. (betere) ingebouwde mediaplayer en zgn. technisch beter paneel, alleen dat design ... Vraag me af of Sony uberhaupt al een Uitzending Gemist app heeft?
Zo te lezen heeft de Samsung iets beter geluid maar is dat van de Sony zeker acceptabel (in tegenstelling tot de 3 die in een kieskeurig review wordt gegeven; mischien t.o.v. een audio systeem :+ ). Maar puur als tv en zonder randapparatuur (of op z'n hoogst het kastje van de digitale/iptv en een apple tv) kan je heel goed uit met de Sony. En voor die €100 kan je de apple tv nog halen ook (al las ik dat #4 er dit jaar aankomt).

Ook zal er vast op "w650" en "w653" meer te vinden zijn via google. Mischien hier ook nog wat aan qua geluidskwaliteit http://youtu.be/4Fkr-tDCCsQ?t=7m43s

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 29-01-2014 00:12 ]

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:35
Bedankt voor je reactie!

Voor mij komt het nu neer op Hz, wat ik begrijp is de Hz van de Samsung 100 en die van de Sony 50, maar geoptimaliseerd kunnen ze beide 200. Ik heb zelf geen flauw benul van of dat uitmaakt eigenlijk.

De Sony 6510 is wel een stuk trager dan de 6400. Een hoger serienummer, maar een oudere TV. (http://www.hdtvvs.com/samsung-un40es6500-vs-un40f6400/) Vooral de dualcore soc van de 6400 praat de hogere prijs goed.

Ik neig nu zelf naar:
Sony + Apple TV en als het geluid niet voldoende is over een paar maanden wat extern geluid regelen.

Morgen ga ik met mijn vrouw de knoop doorhakken ;-)

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
De laatste keer dat ik de Sony W655A vergeleek meet de Samsung F6400, verkoos ik de Sony boven de Samsung. Op de beeldfrequentie na, presteert de W655A op vrijwel ieder vlak beter. Zeker in combinatie met een Apple TV als je Apple TV vergelijkt met Samsung's Smart Hub.

• apis29
  • Niet online
Muldert schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:06:
Bedankt voor je reactie!

Voor mij komt het nu neer op Hz, wat ik begrijp is de Hz van de Samsung 100 en die van de Sony 50, maar geoptimaliseerd kunnen ze beide 200. Ik heb zelf geen flauw benul van of dat uitmaakt eigenlijk.

De Sony Samsung? 6510 is wel een stuk trager dan de 6400. Een hoger serienummer, maar een oudere TV. (http://www.hdtvvs.com/samsung-un40es6500-vs-un40f6400/) Vooral de dualcore soc van de 6400 praat de hogere prijs goed.

Ik neig nu zelf naar:
Sony + Apple TV en als het geluid niet voldoende is over een paar maanden wat extern geluid regelen.

Morgen ga ik met mijn vrouw de knoop doorhakken ;-)
Dat gaat over de E6500 wat idd een oudere serie is. De E serie is van 2012, de F van 2013 (F6500 en F6400). Had nog even op de site van de consumentenbond gekeken en het geluid van de 40/42 inch Samsung vs Sony ontliep elkaar niet veel maar wel in het voordeel van de Samsungs; maar niet meer dan "redelijk". De beeldweergave van de Sony in standaardinstelling kreeg betere cijfers maar na aanpassen van de instellingen zat alles weer dicht bij elkaar (anders gelezen moet je meer moeite doen om het beste uit de Samsungs te halen). Ook nog een pluspuntje van de Sony was dat ie heel zuinig is.

Ik zag overigens dat de Samsung 40F6400 vandaag een dagaanbieding is bij MM voor €495. Tevens las ik in het aanbiedingen topic van deze MM btw actie dat de Sony hard ging zowel in de winkel als op de website waar ie al niet meer terug te vinden is. Maar gelukkig gaat de BCC mee met de prijzen en zie ik de 42W655 (zwart) voor slechts €437,19! Maar de winkelvoorraad verschilt bij MM van de website dus het kan heel goed dat ie bij het filiaal van voorkeur gewoon nog aanwezig is. Ik ga morgen zelf toch maar eens kijken hoe het nog staat met de voorraad W656 (zilver) bij mij in de buurt :$ (bij BCC kost ie €554 op de website :? )

Ik kwam deze reviews nog tegen gisteren:
http://www.hdtvtest.co.uk...dl42w653-201308113237.htm
http://www.hdtvtest.co.uk...e40f6400-201305042929.htm

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 29-01-2014 23:55 ]