Een vriend van mij heeft gevraagd een vrij snel, basis computer systeem in elkaar te zetten voor een lage prijs die later eventueel geupgrade kan worden om games te spelen. Het budget? Rond de €300,- Ik weet dat dat weinig is maar volgens mij moet het te doen zijn. Ik heb via FlexComputer een PC gezien met de volgende specificaties en vroeg me af of deze later geupgrade kan worden met (bijvoorbeeld) een betere GPU.
pricewatch: Aerocool Strike-X One
pricewatch: AMD A8-6600K Boxed
pricewatch: GeIL Dragon RAM GD34GB1600C11SC
pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+ retail
pricewatch: Toshiba DT01ACA050, 500GB
pricewatch: MS-Tech MS-N420
pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
Ofwel, deze PC. Ik heb gelezen dat de A8 6600K een onboard grafische chip heeft die nog games zou moeten kunnen draaien op low/medium settings, klopt dat? Als ik dit systeem zelf samen ga stellen kom ik wel op meer uit dan de prijs op de bovenstaande site dus wat dat betreft is het volgens mij geen slechte deal.
Nu is mijn vraag dus of dit een degelijk systeem is dat ook gebruikt zou kunnen worden (evt. met een upgrade) als gamesysteem? Ik neem aan dat dan de videokaart en voeding vervangen zullen moeten worden? Ook vraag ik me af hoe het moederbord van dit systeem is, gezien de microATX architectuur?
Graag zou ik dus wat advies ontvangen wat betreft de eventuele aanschaf van dit systeem. Wat zijn de voor-en-nadelen?
pricewatch: Aerocool Strike-X One
pricewatch: AMD A8-6600K Boxed
pricewatch: GeIL Dragon RAM GD34GB1600C11SC
pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+ retail
pricewatch: Toshiba DT01ACA050, 500GB
pricewatch: MS-Tech MS-N420
pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
Ofwel, deze PC. Ik heb gelezen dat de A8 6600K een onboard grafische chip heeft die nog games zou moeten kunnen draaien op low/medium settings, klopt dat? Als ik dit systeem zelf samen ga stellen kom ik wel op meer uit dan de prijs op de bovenstaande site dus wat dat betreft is het volgens mij geen slechte deal.
Nu is mijn vraag dus of dit een degelijk systeem is dat ook gebruikt zou kunnen worden (evt. met een upgrade) als gamesysteem? Ik neem aan dat dan de videokaart en voeding vervangen zullen moeten worden? Ook vraag ik me af hoe het moederbord van dit systeem is, gezien de microATX architectuur?
Graag zou ik dus wat advies ontvangen wat betreft de eventuele aanschaf van dit systeem. Wat zijn de voor-en-nadelen?