Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Auto] Aankoopadvies upgrade/vervanger Peugeot 206

Pagina: 1
Acties:

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Hoewel ik twijfel of dit topic in "Vervoer" moet of in "Shopping" zet ik hem uit eigen overtuiging maar hier neer :Y) .

Huidige Situatie:
Momenteel ben ik eigenaar van een nette Peugeot 206 1.4 3-deurs uit 2005 met 168.000 km op de teller. Kleur is metallic rood (donker). Airco zit erop. Ik ben in principe eerste eigenaar van deze auto aangezien ik deze van mijn ouders heb overgenomen bij een stand van 10.000 km.

Hoewel wij met z'n tweeën zijn begint deze auto toch wel wat klein te worden. Onlangs een grote tent voor de zomervakantie gekocht, en toen kwamen we erachter dat de auto meteen vol is d:)b .

Tevens klus ik wel eens aan mijn nieuwbouwwoning (it never ends 8)7 ), en doe dit ook wel eens bij anderen. Je hebt je auto dus gauw vol te liggen met gereedschap e.d.

Anyway, jullie weten vast wat ik bedoel qua grootte in het b-segment/compacte klasse.

Gewenste Situatie
Uiteraard zouden wij graag een iets grotere auto willen. Zelf ben ik momenteel aan het kijken naar een Peugeot 307 2.0 16V SW. Ik wil mij er echter niet op blind staren. Een Ford Focus Hatchback kan bijvoorbeeld ook al een enorm grootte verschil opleveren.

Mijn verlanglijstje:
- Budget a € 4.000 - € 5.000 (aanschafprijs nieuwe auto, inruil is mijn voordeel)
- Brandstoftype Benzine
- Voldoende ruimte, d.w.z. een 5 deurs met forse kofferbak of een station.
- Nette looks (307 ziet er bijvoorbeeld wel fancy uit. 306 vind ik bijvoorbeeld niet fancy = hoekig
- Kilometerstand < +/- 125.000

Zouden jullie mij kunnen voorzien van enige advies. Momenteel staar ik mij wat blind op een 307 7(8)7 .

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

Een 307 is een mooie auto. Ben wel benieuwd naar welk bouwjaar 307 je kijkt.
Als ik je zou mogen adviseren koop een van halverwege 2005 of nieuwer. (Met het nieuwe neusje)
Modellen hiervoor staan bekend om electronica problemen.

Andere modellen.

Ford Focus let op roest aan de kit naden. Hoeft geen probleem te zijn bij afgestempeld boekje door de dealer.

Opel Astra

Skoda Octavia ( veel ruimte!)
Skoda Fabia Combi

wat niet past, wordt gelast!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14
Maatje kleiner dan de 307 heb je ook nog de 207SW.
Achterin niet heel ruim, maar aangezien je met 2 man bent, is dat niet zo'n punt. Ook schijnt ie technisch behoorlijk goed in elkaar te zitten. Ik weet niet of die voor je budget te vinden is, misschien net.. Dat is dan wel een nadeel.
Voordeel is dat het niet zo'n enorm bakbeest is, je je er wel lekker veel in kwijtkan (bagageruimte is behoorlijk praktisch)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
nielsicq schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:23:
Hallo,

Een 307 is een mooie auto. Ben wel benieuwd naar welk bouwjaar 307 je kijkt.
Als ik je zou mogen adviseren koop een van halverwege 2005 of nieuwer. (Met het nieuwe neusje)
Modellen hiervoor staan bekend om electronica problemen.

Andere modellen.

Ford Focus let op roest aan de kit naden. Hoeft geen probleem te zijn bij afgestempeld boekje door de dealer.

Opel Astra

Skoda Octavia ( veel ruimte!)
Skoda Fabia Combi
Momenteel kijk ik naar bouwjaar 2003/2004. Het liefst heb ik zelf ook een 2005 of nieuwe, omdat ik anders qua leeftijd achteruit ga. Maar die zijn in mijn budget minder verkrijgbaar.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wel minder maar niet onmogelijk ;)

wat niet past, wordt gelast!