Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 15:01
Hoi,

heb net mijn nieuwe CPU-koeler binnengekregen, nl. Scythe Mugen 4 - SCMG-4000

Wat een gigantisch ding is dit trouwens!

Maar ik zou deze graag zelf plaatsen.

Volgens het plannetje ziet het er simpel uit, en ook een duits filmpje gevonden over hoe dit moet.

Maar het enige waar ik mij zorgen om maak is die koelpasta....is blijkbaar iets cruciaal en is er veel discussie rond om de hoeveelheid die je moet gebruiken....ik beschik over een AMD FX-8350 processor met reeds geplaatste stockkoeler...

Iemand enige tips bij wat de best hoeveelheid is? ik zie wel dat er koelpasta mee geleverd werd :)

En hoe verwijder ik die oude koelpasta het best? blijkbaar is het grove werk gwn met een zacht doekje, en dan ontvetten maar met wat? heb nou namelijk niet vn die alchohol stuff...

Graag wat tips welkom, :)

thnx

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

bart1133 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:07:
Hoi,

heb net mijn nieuwe CPU-koeler binnengekregen, nl. Scythe Mugen 4 - SCMG-4000

Wat een gigantisch ding is dit trouwens!

Maar ik zou deze graag zelf plaatsen.

Volgens het plannetje ziet het er simpel uit, en ook een duits filmpje gevonden over hoe dit moet.

Maar het enige waar ik mij zorgen om maak is die koelpasta....is blijkbaar iets cruciaal en is er veel discussie rond om de hoeveelheid die je moet gebruiken....ik beschik over een AMD FX-8350 processor met reeds geplaatste stockkoeler...

Iemand enige tips bij wat de best hoeveelheid is? ik zie wel dat er koelpasta mee geleverd werd :)

En hoe verwijder ik die oude koelpasta het best? blijkbaar is het grove werk gwn met een zacht doekje, en dan ontvetten maar met wat? heb nou namelijk niet vn die alchohol stuff...

Graag wat tips welkom, :)

thnx

Bart
Er zijn verschillende technieken en verschillende manieren.
De hoofdmanieren zijn de rijstkorrel, de klodder. Vervolgens kan je kiezen of je deze wil laten spreaden door de koeler of het zelf voor te ''spreaden'' met een pinpas/vinger o.i.d.

Verschillende technieken, er zal vast wel een beste zijn maar over het algemeen die 1 of 2 graden verschil zal je niet merken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Stef602 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:14:
[...]

Er zijn verschillende technieken en verschillende manieren.
De hoofdmanieren zijn de rijstkorrel, de klodder. Vervolgens kan je kiezen of je deze wil laten spreaden door de koeler of het zelf voor te ''spreaden'' met een pinpas/vinger o.i.d.

Verschillende technieken, er zal vast wel een beste zijn maar over het algemeen die 1 of 2 graden verschil zal je niet merken.
Het gaat hem mij meer om de hoeveelheid :)
en ken je toevallig een huismiddeltje om de processor op te schonen van de oude koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Ik heb allebei de keren gewoon een kleine waterdruppel erop gedaan aan hoeveelheid en die met een oud pasje uitgesmeerd.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1133
Ok, dit ga ik morgen dan maar eens proberen, hopelijk lukt het en is het niet teveel prutswerk :P
want +70 °C zie ik mijn processor toch niet graag zijn hoor als ik zware games speel :+

[ Voor 31% gewijzigd door bart1133 op 27-01-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

bart1133 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:16:
[...]en ken je toevallig een huismiddeltje om de processor op te schonen van de oude koelpasta?
Alcohol of spiritus. Verkopen ze gewoon bij de appie, dus dat is wel een 'huismiddeltje' in mijn ogen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Pure Alcohol kopen bij je lokale drogist (Etos, Kruidvat, etc.) Ik gebruik zelf een wattenstaafje met de alcohol die weinig tot niet pluist om zo mijn processor schoon te maken. Ongeveer 10 min werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nagellak remover (met aceton) werkt ook goed.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFskeezix
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik ga hetzelfde doen, maar dan met handgel waar veel alcohol in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 14:33

Fordox

00101010

Gebruik. Geen. Gel.

Ga gewoon langs de winkel voor een fles schoonmaak alcohol of wasbenzine. Met gel krijg je meer troep op je cpu dan dat je eraf haalt.

p.s.
Topic ressurecting is nergens voor nodig ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1