Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:16
Mijn excuses als ik in het verkeerde forum heb gepost of als er al meerder onderwerpen over lopen, ik kon iig weinig vinden.

Zwager wil een NAS van rond de 200 euro en daarmee wil hij ook multimedia afspelen op zijn 3D TV van Panasonic. Ik heb op een PC al enkele test gedaan met Serviio, Plex or UMS en Divx kan native afgespeeld worden echter een x264 bestand wordt getranscode.

Omdat ik totaal niet bekend ben met de multimedia mogelijkheden van de hedendaagse NAS systemen en twijfel over de mogelijkheden in het ~ 200 euro prijs segment mijn vragen.

- Gezien de TV het niet native kan afspelen en via een media server connectie maakt neem ik aan dat het altijd om transcoding gaat? Of zijn er ook NAS oplossingen die het gehele (x264) decoding process voor zijn rekening nemen?
- Waar moet ik op letten? Welke merken hebben de media server goed voor elkaar en welke niet?
- Hetl lijkt mij dat 1080 3D hogere bitstreams met zich mee zal brengen, is elke NAS in staat om dit af te handelen
- Is er ergens lees materiaal of benchmarks waar ik vergelijkingen kan maken.

Overig advies is ook altijd welkom. Het kan bv ook een complete PC worden met windows die zowel als backup en HTPC ingezet kan worden. Of een external HDD voor de back-ups en een goedkope media speler.

Graag jullie feedback en antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samweesie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05-2022
De ASUSTOR AS-202TE kan via de HDMI-poort en de Xbmc app rechtstreeks op een HDTV afspelen. De Intel CE5315 processor neemt de decode/transcode hardwarematig voor zijn rekening; m.a.w. een lage processor belasting. Volgens de pricewatch kost deze 2-bay NAS vanaf 236 euro te verkrijgen. Een optionele afstandsbediening kost en kleine 30 euro.

Voor 1080p 3D zou ik het AS-302T model nemen met meer geheugen en een snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Moet het perse in 1 keer ?
Want media spelers zonder eigen opslag heb je al vanaf een euro of 60
Dan heb je nog 140E over voor een leuk nasje :)

Voordeel is dan wel dat je een heel klein stil kastje bij de tv hebt, en de wat lompere luidruchtiger NAS bv in de kelder kwijt kunt :)

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 03-02-2014 15:41 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Het is onduidelijk of je zwager de NAS ergens anders wil neerzetten en streamen over het netwerk, of dat de NAS bij de TV komt te staan en wordt gestreamed via een HDMI kabel.
In het eerste geval is het vooral belangrijk of de NAS geschikt is (m.n. processor + intern geheugen) om een goede mediaserver daarop te draaien (zoals Twonky of Serviio).
in het laatste geval kan hij m.i beter kijken naar een mediaspeler dan een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:56
De pricewatch: Synology DS214play kan transcoderen. De pricewatch: Synology DiskStation DS214 niet, maar met Plex erop heb je hetzelfde. De goedkopere pricewatch: Synology DiskStation DS213j is denk ik net te licht hiervoor. Normaal DLNA gebruik haalt ie natuurlijk wel op z'n sloffen.

Zelf zou ik een NAS pakken (DS213j / DS214 op dit moment) en een losse mediaspeler. Of een Raspberry Pi met XBMC. Je NAS kun je voor véél meer inzetten dan alleen films streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Waarom zet de TS niet een aantal verschillende typen films tijdelijk op een NTFS USB-stick? Die steek je in de TV. Vervolgens speel je die films af en je kijkt welke filmformaten de TV allemaal wel/niet aan kan.
Wellicht dat "de 3D tv van Panasonic" zowal alles aan kan, omdat er voldoende codecs in zitten.
(Bij mijn eigen Samsung is dat ook zo.)
De mediaspeler wordt daarmee overbodig en de zwager kan volstaan met een NAS met daarop een goede server (Twonky, Plex, ....).
Ik zou ook altijd éérst de NAS aanschaffen en daarna pas de mediaspeler (als die dan nog nodig blijkt te zijn).
Pagina: 1